"WienBot" / Beč razvio strategiju za upotrebu umjetne inteligencije

28. 08. 2019. u 13:02:00 Radiosarajevo.ba

Shares:7

Grad Beč je u okviru opšte "Digitalne agende Beč 2025." razvio novu strategiju za upotrebu umjetne inteligencije (AI) koja bi u septembru ove godine trebala biti usvojena na Gradskom vijeću.

Cilj strategije je daljnje razvijanje korištenja tehnologija zasnovanih na prvom, konkretnom slučaju upotrebe i identificiranje novih područja primjene, kao i definiranje pravila za korištenje umjetne inteligencije.

Ustanak mašina: Čovječanstvo je na raskrsnici, kako ćemo dalje?

Austrija / Beč postaje digitalni glavni grad Europe

"U fokusu strategije digitalizacije su Bečlije. Mi tehnologije uvodimo kako bi stalno povećavali kvalitet života. Kroz proces digitalizacije niko ne smije biti isključen iz usluga i aktivnosti Grada Beča – nikoga ne ostavljamo iza sebe", rekao je član gradske vlade za digitalizaciju, Peter Hanke.

Grad Beč je tako jedna od prvih gradskih uprava u Evropi koja je razvila AI-strategiju.

Jedan od primjera korištenja umjetne inteligencije u službi građana je svakako "WienBot", chatbot Grada Beča. Koristeći prepoznavanje glasa i kroz samostalno učenje, ovaj chatbot na pametnom telefonu brzo daje odgovore na pitanja za preko 350 komunalnih tema. Sa svakim dodatnim pitanjem WienBot se usavršava, a koristi ga više od 20.000 ljudi na svojim mobilnim telefonima.

Bečki autonomni bus bez vozača je još jedan primjer primjene umjetne inteligencije u korist građana.

Grad Beč je u okviru opšte Foto: Eurocomm-PR Sarajevo

U gradskom laboratoriju Aspernu, bečko preduzeće za javni gradski saobraćaj "Wiener Linien" i Austrijski tehnološki institut (AIT) testiraju upotrebu autonomnih vozila u stvarnim uvjetima na javnim putevima.

Pored toga u sklopu projekta "WAALTeR" (Wiener Active Assisted Living TestRegion) se u 140 bečkih domaćinstava testiraju tehnologije za starije osobe. Koriste se između ostalog automatski senzori pada, mjerenje krvnog pristiska ili upravljanje podsjetnikom.

Zanimljivo je i spomenuti da umjetnu inteligenciju u korist građana primjenjuje i gradsko stambeno preduzeće "Wiener Wohnen" u svojoj korisničkoj službi. U pozivnom centru se pomoćnu inteligentne tehnologije upiti stanara automatski povezuju sa odgovarajućim stručnjacima.

NEMA KOMENTARA