Rusija / Analiza: Podvig pilota Damira Jusupova je veće čudo od slijetanja u rijeku Hudson

17. 08. 2019. u 19:55:00 J. M.

Shares:67

U četvrtak 15. augusta, minutu nakon polijetanja s moskovskog aerodroma Žukovski, avion Airbus A321 kompanije Ural Airlines doživio je sudar s jatom galebova što je posadu, predvođenu kapetanom Damirom Jusupovom, prisililo da spusti letjelicu usred polja kukuruza.

Učinili su to s 226 putnika u avionu, punim spremnicima za gorivo, dva neispravna motora, bez stajnog trapa… U nesreći nije bilo poginulih niti teško povrijeđenih!

Ekspert za avijaciju Aleksander Berezin objasnio je za medije zašto je podvig pilota Damira Jusupova mnogo veće čudo nego slijetanje u rijeku Hudson, dramu u New Yorku 2009. godine koja je doživjela i filmsku ekranizaciju s Tomom Hanksom u glavnoj ulozi.

Damir Jusupov - undefined

Damir Jusupov (TASS)

Najvažnija razlika: Avion Airbus A321 kompanije Ural Airlines na letu Moskva-Simferopolj nosio je tone goriva u potpuno napunjenim rezervoarima. Slijetanje u takvim uslovima predstavlja veliku opasnost. Letjelica je teška, brzina slijetanja veća, čime raste i mogućnost nesreće. 

Još su svježa sjećanja na nesreću aviona Suhoj SSJ-100 koji se 5. maja ove godine, s dosta goriva (takođe, odmah nakon polijetanja), zapalio tokom prisilnog slijetanja na moskovski aerodrom Šeremetjevo. U požaru je poginuo 41 od 78 putnika u avionu.

Novi detalji tragedije: Avion se prvo odbio od tla pa onda zapalio

Pilot aviona SSJ-100 imao je 6.800 sati leta, a Damir Jusupov, junak Ural Airlinesa, koji je radio dugi niz godina kao advokat, pilot je postao tek kad je navršio 35 godina! Za šest godina letačke karijere Jusupov je sakupio svega oko 3.000 sati leta, a u trenutku nesreće imao je samo 12 mjeseci iskustva na mjestu kapetana. Ipak, u njegovom avionu niko nije poginuo! 

"Damir Jusupov je pravi musliman": Rusija slavi pilota koji je spasio 233 života

Prije više od jedne decenije, 15. januara 2009. godine, avion Airbus A320 sletio je u rijeku Hudson. Kapetan Chesley Sullenberger, poput ruskog kolege, odmah nakon polijetanja naletio je na jato ptica, zbog čega su oba motora odjednom stala. Kao i kod aviona Ural Airlinesa, ono što se dogodilo, ocijenjeno je čudom jer niko nije stradao.

Ipak, postoji nekoliko razlika između tih incidenata. Prvo: Kapetan američkog aviona, Chesley Sullenberger, bio je pilot s čak 36 godina iskustva i 19.663 sati leta (od čega je četvrtina bila na A320). To je skoro sedam puta više od karijere Damira Jusupova.

Chesley Sullenberger - undefined

Chesley Sullenberger (wiki)

Drugo, letjelica iznad Hudsona uspjela se popeti na skoro kilometar visine, dok su Jusupovu motori otkazali na svega 240 metara. Airbusovi avioni A320 i A321, čak i bez motora, mogu letjeti na udaljenost od oko 4 kilometara uz gubitak visine od 300 metara. To znači da je Damir Jusupov imao 3-4 puta manje vremena za donošenje odluke, odnosno pronalazak mjesta za slijetanje!

Uz to, "Čudo na Hudsonu", po kojem je 2016. snimljen istoimeni film, bilo je prizemljenje u vodu. S jedne strane postoji opasnost od potapanja aviona, ali i veliki plus: Mirna voda, čak i kada se sleti brzinom od 300 km/h, daje manje trenja nego kada avion udari o tvrdu površinu. 

To znači da postoji ogromna opasnost od izbijanja požara prilikom dodira letjelice s tlom, pogotovo ako su, kao u slučaju ruskog aviona, rezervoari puni! Sjetimo se prisilnog slijetanja Boeinga 767 u Varšavi prije 8 godina kada je izbio mali požar iako je prethodno posada ispustila gorivo, a pista bila posuta pjenom.

Sve ovo ukazuje razmjene podviga skromnog i tihog Damira Jusupova koji je od ruskog predsjednika Vladimira Putina dobio orden, a od putnika i javnosti mnogo pohvala za svoju umješnost.

"Putnici trebaju biti zahvalni što je Damir Jusupov napustio posao advokata", napisao je jedan Rus na društvenim mrežama.

NEMA KOMENTARA