Glavna veza između BiH i Crne Gore: Rekonstruirati 24 tunela na 20 km ceste

Radiosarajevo.ba
Glavna veza između BiH i Crne Gore: Rekonstruirati 24 tunela na 20 km ceste
Da bi bio rekonstruiran magistralni put Šćepan Polje - Plužine, Ministarstvo saobraćaja i pomorstva Crne Gore trebalo bi da pripremi tehničku dokumentacije za izgradnju i rekonstrukciju dionice dužine 20 kilometara.

To je put od Paklice, novog prijelaza na granici BiH i Crne Gore, do Plužina, pišpe podgorička Pobjeda.

Za dionicu dužine tri kilometra od Paklice do novog mosta preko rijeke Tare (ne uključujući most) pripremljeno je samo idejno rješenje, pa je neophodna dalja razrada uključujući i procjenu utjecaja na životnu sredinu.

To su rezultati analize glavnog projekta i tenderske dokumentacije koji su predstavljeni u Podgorici. U dokumentu čija izrada je koštala 3,6 miliona eura, a finansirala je Europska unija, navedeno je šta obje države treba da urade kako bi se realizirao taj finansijski i tehnički zahtjevan posao.

Predstavnici Ministarstva saobraćaja Crne Gore i IPF-a saopćili su da dionicu puta u Bosni i Hercegovini između Foče i Huma (Šćepan Polje) takođe treba rekonstruirati, a izrada projektne dokumentacije se finansira posredstvom IPA fondova u BiH.

Državna sekretarka u Ministarstvu saobraćaja i pomorstva Crne Gore Angelina Živković kazala je da će rekonstrukcija tog magistralnog puta doprinijeti većoj sigurnosti učesnika u saobraćaju, smanjiti vrijeme putovanja i, kako je istakla, poboljšati regionalne veze Albanije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine sa centralnom Europom.

"Dionica puta od novog graničnog prijelaza Paklice do Plužina duga 20 kilometara je veoma zahtjevna, jer često dolazi do sniježnih nanosa i odrona. Zbog toga moramo rekonstruirati 24 tunela koja se na njoj nalaze, za koje kroz idejni projekat treba pronaći poboljšano rješenje. To je zahtjevan posao. Kolege iz BiH paralelno su radili na projektnoj dokumentaciji za njihov dio od Foče do Huma, koji vodi do Sarajeva. Za jedan dio na toj dionici obezbijedili su sredstva iz Europske unije", naglasila je Živković.

Prema njenim riječima, obje države zajednički treba da pristupe fondovima EU.

"Projekat je podržala Europska unija a finanasijski Europska investiciona banka, sprovodi ga konzorcijum iz Danske. Drago mi je što možemo pomoći razvoju infrastrukture jer to jača ekonomije i kapacitete lokalnih eksperata", rekao je Yanis Papapanagiotou, glavni ekspert za saobraćaj Programa tehničke pomoći 4 (IPF4).

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije