Strabag uložio žalbu: Slijedi li obaranje tendera za izgradnju Pelješkog mosta

Radiosarajevo.ba
Strabag uložio žalbu: Slijedi li obaranje tendera za izgradnju Pelješkog mosta
Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabavke (DKOM) stigla je žalba Strabaga AG na odluku Hrvatskih cesta vezano uz izgradnju mosta kopno-Pelješac s pristupnim putevima.

Žalbeni razlozi nisu javno dostupni i postat će to tek kada Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabavke odluči o žalbi, a podatke o čemu je riječ mogu imati samo žalitelji, naručioci, ali i odabrani ponuđači koji će se moći očitovati o žalbenim navodima, prenosi SEEbiz.

Strabag je nedavno "srušio" i tender za zagrebački Rotor.

Hrvatske ceste izabrale su prije desetak dana kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation (CRBC) za gradnju mosta. Ponuda koju su dostavili bila je u iznosu 2,6 milijardi kuna s PDV-om i uvjerljivo najniža od svih pristiglih. Predviđeno je da se most sagradi u roku od 36 mjeseci.

Inače, za gradnju prve faze Pelješkog mosta Hrvatske su ceste dobile tri ponude - kineskog konzorcija, potom talijanskog Astaldija i turske tvrtke IC Ictas te ponudu njemačkog Strabaga.

Od mogućih osam ponuđača koji su prošli prvu pretkvalifikacijsku fazu, tri su navedena ponuđača predali svoje ponude za izgradnju prve faze Pelješkog mosta, čija je vrijednost zajedno sa pristupnim putevima procijenjena na 1,8 milijardi kuna.

Tri su ponude u Hrvatskim cestama otvorene 15. septembra prošle godine. Zajednička ponuda Astaldija i turske firme iznosila je 2,55 milijardi kuna bez PDV-a, odnosno 3,19 milijardi kuna s PDV-om, a Stragabova 2,62 milijardi kuna bez PDV-a, odnosno 3,28 milijardi kuna s PDV-om. Kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation dao je ponudu od 2,08 milijardi kuna bez PDV-a odnosno 2,6 milijardi s PDV-om. Rok za evaluaciju ponuda bio je 120 dana, a sam izvođač objavljen je pri kraju tog roka.

Pelješki most proglašen je projektom od iznimnog strateškog značaja za Hrvatsku, ukupna vrijednost projekta je 526 miliona eura s uključenim PDV-om, vrijednost prihvatljivih troškova 420 miliona eura, od čega se sredstvima Europske unije sufinansira 85 posto, dakle sa 357 miliona eura.

Odluku o sufinansiranju najvećeg hrvatskog projekta ikad Europska komisija donijela je u junu 2017. Izgradnja samog mosta, dugog 2,4 kilometra, i visokog 55 metara, trebala bi trajati 36 mjeseci od početka radova s tim da će most imati četiri saobraćajne trake.

Projekt Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom predviđa izgradnju mosta preko Jadranskog mora u Malostonskom zaljevu, čime će se povezati Dubrovačko-neretvanska županija s ostatkom Hrvatske.

Most će olakšati neometan protok roba i ljudi tijekom cijele godine, posebice tijekom turističke sezone. Europska unija financira i popratnu infrastrukturu: pristupne ceste, tunele, dodatne mostove i vijadukte kao i obilaznicu kod grada Stona dužine 8 kilometara. Isto tako, poboljšat će se postojeća cesta D414. Svi radovi trebali bi završiti do 2022. godine.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije