Aerodrom u centru grada: Iz sandžačkog gradića letjelo se za Beograd i Ljubljanu

J. M.
Aerodrom u centru grada: Iz sandžačkog gradića letjelo se za Beograd i Ljubljanu
Prije nešto više od mjesec dana objavljena je tužna vijest da je 36-godišnji Davor Bakić poginuo kao pješak kada je na njega, na pisti aerodroma Berane, naletio automobil Golf "dvojka".

Uz ovaj tragični događaj objavljena je i slika mjesta incidenta koja je javnost upoznala s malo poznatim podatkom – da u Beranama, malom gradu u crnogorskom dijelu Sandžaka, postoji aerodrom s asfaltnom pistom.

Danas je aerodrom napušten, ali je zanimljiva historija ovog objekta, pokazatelj da je u gradiću koji nikad nije imao više od 12 hiljada stanovnika bilo moguće organizirati zahtjevni avionski saobraćaj.

Za one koji ne znaju: U periodu od 1949. do 1992. godine, Berane su nosile naziv Ivangrad, i upravo u tom periodu aerodrom je proživio zlatno doba.

Aerodrom Berane otvoren je još 1935. godine da bi u narednih četvrt stoljeća uglavnom korišten kao vojni objekt.

Historija civilne avijacije počinje 21. jula 1961. otvaranjem JAT-ove linije Beograd-Ivangrad koju su koristili turisti pri dolasku na planinu Bjelasicu. S manjim prekidima, do 1971. godine u Ivangrad su slijetali avioni Douglas DC-3 kojima je bila dovoljna i zemljana pista.

Nakon rekonstrukcije i asfaltiranja piste u dužini od 1900 metara, aerodrom je ponovo otvoren 5. maja 1975. godine, kada je zagrebačka kompanija Pan Adria obnovila liniju Beograd-Ivangrad, ovaj put modernijim avionom Fokker F227B. Pan Adria je ubrzo propala, a ivangradski aerodrom ostaje bez redovne linije.

Posljednji pokušaj oživljavanja civilnog avionskog saobraćaja iz Ivangrada desio se početkom '80-ih godina prošlog stoljeća. Slovenska kompanija Inex-Adria Aviopromet (današnja Adria Airways) obavila je više promotivnih letova iz Ivangrada za Beograd i Ljubljanu u tada najmodernijem turboelisnom avionu Dash 7, ali do otvaranja redovne linije nije došlo.

Vlasti u Podgorici godinama najavljuju stavljanje u funkciju beranskog aerodroma, špekulira se da bi nakon ulaska Crne Gore u NATO pakt aerodrom trebao ponovo dobiti vojnu namjenu, ali još nema konkretnih poteza. A asfaltirana pista i ruševna aerodromska zgrada služe kao podsjećanje na neka prošla vremena…

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije