Zgrada željezničke stanice Ilidža devastirana: Urušen krov i popucali zidovi

J. Ć.
Zgrada željezničke stanice Ilidža devastirana: Urušen krov i popucali zidovi
Stara željeznička stanica Ilidža jedan je od brojnih nacionalnih spomenika BiH koja baštini bogato kulturno-historijsko naslijeđe Sarajeva i BiH.

Ova historijska građevina, danas u jako lošem stanju, svjedok je razvoja BiH i priključenja tadašnjem savremenom željezničkom prometu.

Stara željeznička stanica na Ilidži proglašena je nacionalnim spomenikom  u martu 2007. godine, ali do danas na njena obnova nije ni počela.

Komisija za očuvanje nacionanih spomenka BiH je institucija u čijem mandatu je donošenje odluka o proglašenju pokretnih i nepokretnih dobara nacionalnim spomenicima primjenjujući Kriterije za donošenje odluka o proglašenju dobara nacionalnim spomenikom.

"Implementacija odluka Komisije je obaveza entitetskih vlada i njihovih resornih institucija. U ovom slučaju implementacija odluke Komisije je u nadležnosti Vlade FBiH, odnosno resornih institucija - Federalnog ministarstva kulture i sporta sa Zavodom za spomenike, koji je u sastavu ovog ministarstva, te Federalnog ministarstva prostornog uređenja", kazali su za Radiosarajevo.ba iz Komisije.

Bez obzira na vlasništvo, entitetske vlade su dužne da osiguraju pravne, naučne, tehničke, administrativne i finansijske mjere za zaštitu, konzervaciju, prezentaciju, rehabilitaciju nacionalnih spomenika i druge mjere potrebne za provedbu odluka Komisije.

"Na svaki nacionalni spomenik primjenjuju se mjere zaštite utvrđene tačkom III odredbi odluke Komisije, a postupak i nadležnosti za provođenje tih mjera utvrđeni su zakonima o sprovođenju odluka Komisije, koji su doneseni, s malim razlikama, u Federaciji BiH, RS-u i u Distriktu Brčko", istaknuli su.

Za svaki zahvat u zoni zaštite nacionalnog spomenika koji se nalazi na teritoriji u Federacije Bosne i Hercegovine, kako navode iz Komisije za očuvanje nacionalnih spomenika BiH, potrebno je dobiti odobrenje Federalnog ministarstva prostornog uređenja.

Zgrada Željezničke stanice na Ilidži nalazi se na Listi ugroženih spomenika BiH.

"Objekat je građevinski u dosta lošem stanju, s obzirom da je ugrožen uslijed dugotrajnog neodržavanja i oštećenja zbog kojih prijeti kolaps objekta, jer je krov je urušen a međuspratna konstrukcija u lošem konstruktivnom stanju, tako da je neophodno preduzeti hitne mjere zaštite propisane odlukom Komisije", naveli su iz Komisije. 

Obnova je, izgleda, isuviše komplikovan proces za nadležne organe.

Željeznička stanica na Ilidži je najvjerovatnije izgrađena prema projektu češkog arhitekte Franca Blažeka koji je radio na Građevinskom odjeljenju Zemaljske vlade u Sarajevu od 1889. do 1903. godine.

stanica_ILidza_wiki.jpg - undefined

Stanica je služila svojoj namjeni sve do ukidanja uskotračne pruge Sarajevo-Metković-Ploče 26. novembra 1966. kada je preuređena u stambeni prostor. 

Objekat je izgrađen u stilu alpske arhitekture s arhitektonskim oblicima karakterističnim za većinu objekata ove namjene (stanične zgrade), kao i za neke stambene objekte tipa vile.

Osnovna karakteristika alpskog stila izgradnje je velika upotreba drveta, kako u konstruktivne, tako i u dekorativne svrhe.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije