Edin Forto: Stvaranjem povoljnije klime u KS, stvorit ćemo i radna mjesta

K. S.
Edin Forto: Stvaranjem povoljnije klime u KS, stvorit ćemo i radna mjesta
Nova skupštinska većina u Kantonu Sarajevo, koju čine šest stranaka: Narod i pravda, Naša stranka, SDP, DF, SBB i NBL dogovorila je prvi set mjera.

Programski dokument sadrži 29 mjera, koje su usmjerene na poboljšanje života građana. Edin Forto iz Naše stranke predložen je za novog mandatara Vlade Kantona Sarajevo, a u intervjuu za Radiosarajevo.ba govori o predloženim mjerama, poslovnoj klimi u KS kao i o rješavanju drugih nagomilanih problema.

Radiosarajevo.ba: S obzirom na to da ste imenovani za novog mandatara za sastav Vlade KS, možete li konkretno navesti koji su prvi prioriteti Vašeg rada?

Forto: Prvi prioritet je gradnja koncenzusa i briga da se mjere iz programa sprovode u skladu sa principima. Iako nemam sumnje da će svi članovi vlade raditi upravo to, moj zadatak je da nametnem ritam i ubrzam stvari. Bolja ekonomska slika i zapošljavanje nisu stvari koje se postižu kratkoročnim mjerama. Postoji nešto što se zove klima za investiranje. E, u BiH je ta klima poput ledenog doba. Naše institucije nisu naklonjene investiranju. Procedure, parafiskalni nameti i korupcija koče investitore. Ako stvorimo povoljniju klimu za ulaganje, onda će se popraviti i ekonomska slika i zapošljavanje.

Radiosarajevo.ba: Prema Vašoj ocjeni, koji su to najveći problemi Kantona Sarajevo, da li je to nezaposlenost, loša infrastruktura, zagađenost, korupcija i nepozitzam?

Forto: Nabrojali ste puno podjednako bitnih stvari. Loša infrastruktura se rješava investiranjem, baš kao i zagađenost. Moramo investirati. Odakle nam novac? Morat ćemo smanjiti potrošnju nagomilane administracije i prekinuti praksu neefikasnosti i opuštenosti u javnom sektoru. To su jednostavne stvari, koje nije jednostavno riješiti. Ljudi priželjkuju promjenu, ali kada dođete na nečije radno mjesto i zatražite da rade na potpuno drukčiji način, odmah kreće otpor.

Radiosarajevo.ba: Građani KS već dvije decenije, unatoč brojnim donacijama, voze se u veoma lošim vozilima GRAS-a. Šta Vlada KS, kao vlasnik GRAS-a, u Vašem mandatu planira uraditi s ovom kompanijom?

Forto: Mnogi poistovjećuju javni prijevoz sa jednom firmom u državnom vlasništvu, ali to nije tako. Javni prijevoz je nešto što treba stanovnicima svakog modernog grada. Građanima je svejedno da li je prevoznik u državnom ili privatnom vlasništvu. Bitno im je samo da prijevoz mogu priuštiti, da je siguran i na vrijeme. Prvo moramo donijeti okvirni dokument, strategiju razvoja javnog prijevoza, kojom ćemo definisati na koji način ćemo zadovoljiti potrebe građana Sarajeva, ne samo danas, već i za 20 godina. Strategija će odrediti na koji način ćemo se razvijati.

Gdje treba položiti tramvajske šine, gdje trolejbusku mrežu, a gdje ćemo se osloniti na autobus i kombi. Tek kad to odredimo, onda možemo donijeti novi zakon o javnom prijevozu, kojim ćemo urediti odnose u ovom sektoru. Koji dio tržišta pokriva državna fima, a koji privatna? Struka će dati odgovore, ali meni izgleda kao da bi tramvaj i trolejbus zbog svoje infrastrukture morao ostati u državnom vlasništvu, dok bi ostalo mogli pokriti kombinacijom državnog i privatnog prijevoznika. Sve ovo, naravno, podrazumijeva i potpuno novu sistematizaciju radnih mjesta.

Radiosarajevo.ba: Planirate li urediti stanje i u ostala komunalna preduzeća poput ZOI, ViK, RAD?

Forto: Kanton Sarajevo pored svih svojih kriza ima krizu upravljanja. Mnoge od ovih firmi imaju odličnu poziciju, čak i monopol, ali iz nekog razloga nisu u kapacitetu da posluju na dobar način. Dobrim upravljanjem se može riječiti veći dio problema pobrojanih firmi.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije