Građevinska struka i mještani o rušenju mosta na Ilidži: Ko je kriv?

E. Halimić
Građevinska struka i mještani o rušenju mosta na Ilidži: Ko je kriv?
Foto: Admir Kuburović / Radiosarajevo.ba / Srušen pješački most na rijeci Željeznici koji povezuje naselja Lužani i Pejton na Ilidži

Pješački most na rijeci Željeznici koji povezuje naselja Lužani i Pejton na Ilidži, a čije dijelove je jučer srušila vodena bujica, gotovo je u potpunosti devastiran.

Iako joj vodostaj postepeno opada, nabujala Željeznica tokom noći je potpuno preplavila najveći dio konstrukcije mosta koji se trebao protezati preko ove rijeke.

Inače, prema podacima dostupnim na Portalu javnih nabavki Bosne i Hercegovine, vrijednost radova iznosila je 1.394.323,20 KM, a na konkursu za izvođača radova je izabrana firma „Porobić“ iz Zavidovića.

Radovi na ovom mostu počeli su u maju 2018. godine, a rok za izgradnju mosta je 12 mjeseci. Ugovorni organ je Općina Ilidža.

Ekipa portala Radiosarajevo.ba obišla je jutros mjesto gdje je srušen most, a za mišljenje smo pitali i mještane ovog ilidžanskog naselja. Prema odgovorima koje smo dobili, mišljenja mještana su podijeljena. Jedni govore da su svjedočili da se sve radilo po propisima, a drugi ističu da se ovo ne bi moglo dogoditi da su ispoštovana pravila struke.  

A, šta kaže struka?

Zanimljivo, i oni su podijeljeni...

Stalna sudska vještakinja iz oblasti građevinske struke Šahza Agić za Radiosarajevo.ba kazala da se na dostupnim fotografijama vidi da skela nije bila skinuta.

„Dakle bio je smanjen proticaj vode, mislim da je to osnovni razlog rušenja mosta. Skela je morala tu da bude jer je podupirala armiranu betonsku konstrukciju ploče. Mislim da je sve rađeno po propisima, ali nije dovoljno 'odležao' beton, pa je još uvijek stajala skela. Dakle zbog velikog udara vode na skelu, ona je popustila i zajedno sa njom i betonske ploče“, pojasnila je Agić.

Dodala je da misli da se ovdje ne radi o ljudskom faktoru.

„Pitanje je i čišćenja korita uzvodno od srušenog mosta. Nažalost nakon ovog što se dogodilo kompletna konstrukcija će se morati srušiti, možda jedino da ostanu obalni stubovi. Ponovo će se morati raditi skela i betonska konstrukcija, ali možda tek na proljeće i kad se smanji vodostaj Željeznice“, naglasila je Agić.

Stalna sudska vještakinja iz oblasti građevinske struke Mira Bakalović ne dijeli mišljenje kolegice Agić.

„Definitivno nije uobičajno da se ovako ruše novoizgrađeni mostovi. Pa pogledajte mostove koje je Osmansko carstvo gradilo, šta su ti mostovi izdržali. Niti jedan se sam od sebe nije srušen, a izgrađeni su bez armature. Mislim da je u pitanju nestručno izvođenje radova“, poručila je Bakalović.

Dodala je da ipak treba provesti detaljno vještačenje kako bi se tačno utvrdio uzrok.

Ipak ja mislim da se radi do kvaliteta izvođenja radova. Mislim da se dogodila neka greška. Iz iskustva mogu reći da se u većini slučajeva radi o greškama u izvođenju radova. Ipak vještačenje će utvrditi tačan uzrok, ali znate kako se kod nas rade građevinski radovi. Negdje se nešto malo ukrade, malo se uštedi na kvaliteti betona i sve to potencijalno može dovesti do ovakvih stvari“, istakla je Bakalović.

Prema njenim riječima, kompletna konstrukcija mosta će se morati srušiti i most će se morati početi graditi iznova.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije