Panel o bh. dijaspori: BiH treba više ambasadora iz sporta, to je budućnost

A. B.
Panel o bh. dijaspori: BiH treba više ambasadora iz sporta, to je budućnost
Foto: Dženan Kriještorac / Radiosarajevo.ba / Panelisti na SBF-u o investicijama bh. dijaspore i ulaganja u sport
Ekonomski potencijal bosanskohercegovačke dijaspore je tema koja se nerijetko spominje u domaćoj javnosti, ali se Bosna i Hercegovina i dalje suočava s preprekama na putu ka potpunom iskorištavanja znanja, iskustva i kapitala Bosanaca i Hercegovaca u svijetu.
 
Moderator na današnjoj panel diskusiji koja se tiče investicija bh. dijaspore u našu zemlju je bio Sanjin Arifagić, projektni menadžer za IFC-ov Projekt korporativnog upravljanja u Bosni i Hercegovini. Važno je pomenuti da je USAID misija u BiH pokrenula petogodišnji projekt Diaspora Invest, u čijem je fokusu investicijski potencijal dijaspore BiH.

Počasna konzulica BiH u Južnom Walesu Đemila Talić Gabriel jedna je od najuspješnijih žena u inozemstvu te je danas radno podijelila svoja iskustva s ostalim panelistima.

"Znam da mnogi ljudi iz BiH, tj bh. dijaspora žele investirati u BiH, ali im je neprivlačan finansijski sistem i brojne administrativne prepreke. Vi znate samo mene kao uspješnu ženu iz dijaspore, ali ih im tako mnogo. Mi imamo mnogo stvari za ponuditi, ali ne znamo kako to učiniti", rekla je Talić-Gabriel.

Panelisti na SBF-u o investicijama bh. dijaspore i ulaganja u sport - undefined

Foto: Dženan Kriještorac / Radiosarajevo.ba

Prema riječima Šefika Avdagića, predsjednika USAID-ovog projekta Diaspora Invest, biznismeni gledaju samo ono što je realno na papiru.

"U BiH je sve rasparčano - postoje općine, kantoni, entiteti i na kraju država. Ovdje su promjene itekako velike i uvijek dolazi do određenih komplikacija. Investitori zato odlaze u Hrvatsku, Srbiju i sl. Ovdje osnivanje firmi traje od dva do tri mjeseca i to je predugo. To je mnogo važne za sve investitore", pojasnio je Avdagić.

Na panelu o potencijalima bh. dijaspore svoje potencijale, ali i potencijale ljudi koji žive van granica naše zemlje, predstavila je i Maša Čampara koja je svoje prve poslovne korake napravila u New Yorku i to u kompanijama iVillag, NBC, MediaCom i Optimedia radeći za poznate svjetske brendove poput Staples, Lancome, Cartier i Sanofi.

Nakon njenog povratka iz SAD-a 2009. godine, uz jaku vjeru da ljudi iz Bosne i Hercegovine mogu svojim znanjem biti konkurenti na svjetskom tržištu, Maša Čampara osniva eMedia Patch, digitalnu agenciju u BiH koja pruža sveobuhvatne usluge medijskog planiranja, upravljanja kampanjama i najaktuelnija konsultantska rješenja za Online Publishere u Americi.

Panelisti na SBF-u o investicijama bh. dijaspore i ulaganja u sport - undefined

Foto: Dženan Kriještorac / Radiosarajevo.ba

"Imala sam veliki osjećaj odgovornosti i to je uvijek mnogo jače od posla kojim se bavite. Uvijek morate biti na raspolaganju svojoj zajednici te pokušavati na neki način promijeniti stvari. Morate uvijek imati emociju koja vas motivira, inače nećete uspjeti. Dijaspora ima jednu posebnu emociju i rasijani smo svuda po svijetu i mnogo nam je teško kako se uklopiti i u društvo u kojoj živimo i u ljude iz zemljeiz koje dolazimo", kazala je uspješna Maša Čampara.

Mašinim govorom je posebno bio nadahnut direktor Advantage Business Group iz Velike Britanije Rudi Kesić koji je rekao kako je Bosna i Hercegovina jedna sjajna zemlja s ogromnim, ali neiskorištenim potencijalom.

"Potrebno je mobilizirati ljude našeg porijekla iz BiH i s ovim prostora i uključiti ih, tj. na neki način ih 'nagovoriti' da ulaže na ove prostore. BiH strepi od poboljšanja imidža i samo bolja slika u svijetu će joj otvoriti mnoga vrata. Nije teško stvoriti finansijske instrumente, samo treba pametno rasporediti kapita. Imamo mnogo mladih ljudi koje moćemo iskoristiti da budu ambasadori BiH, Hrvati to rade dobro, a Srbijanci mnogo bolje od nas", smatra Kesić.ž

Sportski uspjeh i izgradnja imidža

Neko ko je uključen u svijet nogometa, zna vrlo dobro da su u posljednje vrijeme uvedene određene inovacije kako bi ova aktivnost bila što bliža ljudima, zaključeno je na današnjem panelu.

"Nogometni bizinis je fascinantan, a Edin Džeko je jedan od najboljih ambasadora BiH u svijetu. Moram citirati jednog profesora s Harvarda Ako mislite da je znanje skupo - odaberite neznanje. Nogomet se stalno mijenja, odnosno njegove taktite i morate znati kako se to sve razvija. Obrazovanje je ključni element, ali morate imati i dobre mentore. Nogomet je ovdje dobra ilustracija jer morate razviti i imati ambasadore kao što je Džeko.

Nogometni klubovi Sarajevo, Široki Brijeg i Željezničar su tri kluba koja su mnogo bitna u BiH. Mi imamo vrlo malu industriju u poređenju s npr. jednim Real Madridom. Brend je veliki, ali je investicija mala. Trebalo bi biti mnogo lako dobiti dosta mladih ljudi iz BiH u svijetu nogometa", rekao je poduzetnik Mirsad Ćatić

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije