Uzrok pada aviona kod Mostara: Pilot doživio srčani udar

Radiosarajevo.ba
Uzrok pada aviona kod Mostara: Pilot doživio srčani udar
Uzrok pada aviona kod Mostara pri čemu je poginulo pet osoba jeste srčani udar pilota, objavljeno je danas na konferenciji za medije.

Na današnjoj konferenciji govorili su ministar za komunikacije i promet BiH Ismir Jusko, sekretar Ministarstva Igor Pejić i glavni istražitelj Salko Begić. 

Glavno istražitelj Begić je kazao da je 15 minuta nakon polijetanja, pilot doživio srčani udar koji je doveo do pada aviona. 

Pejić je istaknuo kako je cilj istrage ukazati na uzroke i preventivno djelovati, a ne ukazivanje na krivičnu odgovornost, te je napomenuo kako se istraga u Tužilaštvu BiH nastavlja.

Glavni istražitelj Salko Begić naveo je kako izvještaj sadrži 67 stranica, te saviše od 700 dokumenata koji ukazuju na uzrok avionske nesreće koja se dogodila 13. maja kod Mostara.

Postupna ispitivanja uzroka nesreća provedena su u skladu sa standardima i međunarodnim procedurama i provela ih je Komisija koju je imenovalo Ministarstvo.

Kako je naveo Begić, u cilju populacije aviosporta Aeroklub Mostar je odlučio organizirati manifestaciju "Dani otvorenih vrata" kako bi omasovili članstvo u svom aeroklubu.

Na njima je trebalo učestvovati više aviona, tri žirohelikoptera i padobranski klub s izvođenjem tandem skokova koji su otkazani zbog vremenskih neprilika.

Organizator je "letove", rekao je Begić, nazvao panoramskim, no na kartama koje je prodavao nazvao ih je "informativnim".
"Informativni letovi ne postoje", dodao je Begić, te je rekao kako aeroklub ne posjeduje ni pistu za letenje.

Avion koji je pao obavio je 14 letova tog dana, a pilot koji je nastradao taj dan je letio 12 puta uključujući i let u kojem je stradao, ispričao je Begić, te je objasnio da su drugi piloti koji su učestvovali u ovoj manifestaciji letjeli manje, te da su ih mijenjali drugi piloti.

"Nakon 15 minuta leta od momenta polijetanja, pilot je na avionskoj nesreći doživio srčani udar. Moguće je stvar zamora jer je pilot letio 5,5 sati tog dana na 26 stepeni", rekao je Begić.

Begić je također naveo kako avion nije imao crne kutije.

U nastavku izlaganja rezultata istrage Begić je istaknuo kako je pilot prošle godine također imao infarkt kojeg nije prijavio ljekarskoj komisiji za dobivanje ljekarskog uvjerenja čime je svjesno prikrio ozbiljne zdravstvene probleme. 

Kako se navodi u rezultatima istrage, pilot je izjavio i svojeručno potpisao da nema nikakvih srčanih problema niti da je u proteklom periodu imao posjeta kod izabranog doktora. 

"Da je to prijavio, moram reći, možda do ovoga ne bi došlo", rekao je Begić.

Ipak, iako je imao ugrađen stent u jako lošem stanju, pilot je imao važeću dozvolu i ljekarsko uvjerenje kategorije 2, dakle pilota koji prelaze 50 godina.

Rezultati obdukcije pokazali su da je prije udara aviona na zemlju pilot preminuo, a nakon pada aviona izbio je požar.

Odmah nakon polijetanja avion je izgubio vezu s kontrolom leta kojoj su se nakon 40 minuta javili organizatori leta da provjere da li znaju šta se dešava sa njihovim avionom, nakon čega je nastala panika.

Kako su naveli očevici, avion je imao nekontroliran let. Naime, pilotu je pozlilo brzo nakon polijetanja. Prema medicinskim nalazima, pilot je veoma brzo izgubio svijest i mogućnost verbalne komunikacije. Begić je naveo kako je moguće da je pilot pokušao prizemljiti avion, no kako mu je pozlilo nije uspijevao da se javi kontroli leta.

S obzirom na to da je avion bio star, bio je jako dobro održavan. Iako je avion bio predviđen za četiri osobe, na ovom letu je bilo pet osoba čime su također prekršena pravila.

Također, navedeno je kako je Aeroklub Mostar tražio dozvolu za letenje. Ni priprema posade za letenje nije bila adekvatna, jer je bila svedena na usmeni dogovor koji nije moguć. Dodano je i kako je pilot nakon 11 letova otišao prema platformi i uzeo četiri nova putnika bez gašenja motora, te krenuo s polijetanjem bez zaustavljanja na liniji polijetanja.  

"Pilot nijedan let od 12:00 sati nije napravio po ruti kojoj je trebao, već je svojevoljno letio", dodao je Begić.

Podsjećamo, u padu malog aviona 13. maja u Rodoču stradali su pilot, troje djece i još jedna mlađa osoba. Školski avion srušio se u južnom dijelu grada kod Aluminijskog kombinata.

Pilot Ivan Karačić bio je zrakoplovni inženjer.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije