Prodaja novih automobila kao pokazatelj životnog standarda: BiH na europskom dnu

Radiosarajevo.ba
Prodaja novih automobila kao pokazatelj životnog standarda: BiH na europskom dnu

Prodaja novih automobila predstavlja jedan od najboljih pokazatelja životnog standarda određene zajednice. Dovoljno je usporediti broj stanovnika neke države s prodajom novih automobila i dobije se skoro nepogrešiva slika finansijske solventnosti građana. 

Nažalost, Bosna i Hercegovina i po ovom "parametru" zauzima europsko dno, mada nam za utjehu može poslužiti podatak da agencije zadužene za analizu rezultata prodaje novih automobila nisu mogle "iskopati" podatke s Kosova. 

Tužnu istinu ne može promijeniti ni nedostatak oficijelnog podatka o broju žitelja BiH jer koju god brojku uzmemo, sa ili bez nerezidencijalnih stanovnika, opet smo najgori u Europi. 

Oko 3,5 miliona stanovnika BiH u prošloj godini kupilo je 6.063 nova automobila što znači da je miris novog ljubimca osjetio svaki 577. stanovnik naše zemlje. 

Porazna statistika, bez obzira na to poredimo li se sa zemljama regije, bivšim članicama sovjetskog bloka, a kamoli razvijenim europskim zemljama.

BiH: 3,5 miliona stanovnika; prodato 6.063 novih automobila (577 stanovnika na jedan novi automobil)

Geografski i po standardu najbliža nam je Srbija, čijih je 7,2 miliona stanovnika kupilo 20-ak hiljada novih automobila (jedan novi automobil na 360 stanovnika). Više nego dvostruko bolje od BiH stoji Crna Gora, s jednim novim automobilom na 257 stanovnika. 

Srbija: 7,2 miliona stanovnika; prodato 20.004 vozila (360 stanovnika na jedan novi automobil)
Crna Gora: 620.000 stanovnika; prodato 2.353 novih vozila (257 stanovnika na jedan novi automobil)

Tek kada se pogledaju podaci iz Europske unije postaje jasno gdje se nalazi BiH: U Rumuniji, jednoj od najsiromašnijih zemalja EU, ključeve novog automobila dobije svaki 243. stanovnik. 

Rumunija: 19,8 miliona stanovnika; prodato 81.162 vozila (243 stanovnika na jedan novi automobil)

Komšije iz Hrvatske žale se na pad standarda, no i dalje prodaju skoro pet puta više novih automobila po glavi stanovnika od BiH. 

Hrvatska: 4,2 miliona stanovnika; prodato 34.820 vozila (120 stanovnika na jedan novi automobil)

U ekonomski razorenoj Grčkoj, koja ima tri puta više stanovnika od BiH, plasirano je 12,5 puta više novih vozila. 

Grčka: 10,8 miliona stanovnika; prodato 75.502 vozila (143 stanovnika na jedan novi automobil)

Čak i Rusija, pogođena krizom i sankcijama, proda 6,5 puta više novih automobila od BiH u odnosu na broj stanovnika, a standard bivših sovjetskih satelita, danas članica EU, odavno je nedostižan za našu zemlju. 

Rusija: 143,6 miliona stanovnika; prodato 1,6 miliona novih vozila (90 stanovnika na jedan novi automobil)
Mađarska: 9,8 miliona stanovnika; prodato 77.362 vozila (126 stanovnika na jedan novi automobil)
Češka: 10,4 miliona stanovnika; prodato 227.474 vozila (45 stanovnika na jedan novi automobil)

Ova statistika otkriva i da se Slovenija odavno odmakla od Balkana jer se po prodaji novih automobila skoro na nivou najrazvijenijih europskih zemalja, daleko ispred nekadašnjih "zemljaka" iz SFRJ (17,5 puta bolji od BiH). Slovenci su već prestigli Francusku, pušu za vrat Austriji, Njemačkoj i Velikoj Britaniji. 

Francuska: 66,4 miliona stanovnika; prodato 1,916.642 vozila (34 stanovnika na jedan novi automobil)
Slovenija: 2 miliona stanovnika; prodato 59.450 vozila (33 stanovnika na jedan novi automobil)
Austrija: 8,5 miliona stanovnika; prodato 308.555 vozila (27 stanovnika na jedan novi automobil)
Njemačka: 81,1 milion stanovnika; prodato 3,206.042 automobila (25 stanovnika na jedan novi automobil)
Velika Britanija: 64,8 miliona stanovnika; prodato 2,633.503 vozila (24 stanovnika na jedan novi automobil)

Da je prodaja novih automobila itekako vjerodostojan pokazatelj životnog standarda pokazuje podatak da prvo mjesto suvereno drži Luksemburg (12 stanovnika na jedan novi automobil), zemlja s uvjerljivo najvišim BDP-om po glavi stanovnika u Europi. 

Luksemburg: 570.000 stanovnika; prodato 46.473 vozila (12 stanovnika na jedan novi automobil)

Uzgred, u Luksemburgu je u prošloj godini zabilježen pad prodaje novih automobila za 6,7 procenata u odnosu na 2014.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije