Istraživanje / Pod Lupom: Više od polovine građana misli da izbori u BiH nisu pošteni

12. 09. 2018. u 14:08:00 J. Ć.

Shares:0

Na konferencija za medije Koalicije za slobodne i poštene izbore "Pod lupom" u saradnji s bh. novinarima/BORAM održanoj u srijedu, u Parlamentarnoj skupštini FBiH, predstavljeno je istraživanja javnog mnijenja pod nazivom "Mediji i građani na izborima".

Na početku su rekli kako je povjerenje građana u izborni proces u Bosni i Hercegovini veoma nisko.

"Sedam od deset građana misli da izbori u BiH nisu slobodni i pošteni. Povjerenje građana u izbornoj administraciji kontinuirano pada", kazao je Dario Jovanović, direktor Koalicije Pod lupom. 

Istraživanja javnog mnijenja pod nazivom Dario Jovanović, direktor Koalicije Pod lupom (Foto: Dženan Kriještorac)

No, kako je rekao, u isto vrijeme ohrabruju podaci da se devet od deset građana protivi prodaji glasova ili pritiscima na birače, zatim tri četvrtine građana tvrdi da će sigurno ili vjerovatno glasati na predstojećim općim izborima, 7. oktobra ove godine.  

"Trećina građana misli da uvođenje skenera za glasačke listiće je ključan korak za vraćanje povjerenja građana u izborni proces. Polovina građana najviše povjerenja, u smislu informisanja, u izbornom procesu i dalje ima u medije, a građani najviše vjeruju nezavisnim, nestranačkim posmatračima izbora od svih aktera izbornog procesa", rekao je Jovanović.

Ono što je Jovanović posebno naglasio jeste poruka građanima, a to je da je izlazak na izbore jako važan kako bi se izgradila odgovornost političara u ovoj zemlji, a važan je i zato da neko drugi ne bi zloupotrijebio glasački listić onih koji ne glasaju na izborni dan. 

Nalazi istraživanja, koje je prezentirala Selma Kapo Mulaomerović iz agencije Ipsos, ukazuju na to da je jedna četvrtina stanovnika BiH odluku o tome za koga će glasati donosi na osnovu osobina kandidata, te da mediji, a zatim i porodica i prijatelji, predstavljaju izvore informacija u koje građani i građanke BiH imaju najviše povjerenja. 

Istraživanja javnog mnijenja pod nazivom Selma Kapo Mulaomerović iz agencije Ipsos (Foto: Dženan Kriještorac)

Kapo Mulaomerović je navela da je istraživanje provedeno na uzorku od 1.004 ispitanika CATI metodom.

Izvještaj, čiji su nalazi prezentirani, sadrži pregled osnovnih nalaza istraživanja. Rezultati su prikazani na nivou cijelog uzorka te specifično po socio-demografskim varijablama tamo gdje su pronađene, statistički značajne razlike. 

NEMA KOMENTARA