Jusko: Da je Ministarstvo nadležno, autoput na Koridoru 5C bi se već gradio

Amil Dučić
Jusko: Da je Ministarstvo nadležno, autoput na Koridoru 5C bi se već gradio
Imao sam više sastanaka s potencijalnim investitorima koji su ovoga momenta spremni doći i početi s radovima na Koridoru 5C, izjavio je u intervjuu za Radiosarajevo.ba državni ministar za saobraćaj i komunikacije Ismir Jusko.

Ipak, on ističe da njegovo ministarstvo, zbog čega žali, nema nadležnost niti mogućnost za raspisivanje međunarodnog tendera za gradnju autoputa na Koridoru 5C.

"To je u nadležnosti entitetskih ministarstava. Odgovorno tvrdim, da je to u našoj nadležnosti, već bismo imali prilike vidjeti strane kompanije kako grade Koridor 5C", rekao nam je ministar Jusko.

Radiosarajevo.ba: Svi govore o akcizama. Ima li alternativa?

Jusko: Više puta su predstavnici Europske komisije naglasili da su bez usvajanja Zakona o akcizama postojeći modeli finansiranja izgradnje cestovne infrastrukture BiH u ovom trenutku iscrpljeni.

Postoje drugi modeli koji se mogu koristiti za izgradnju cestovne infrastrukture, kao što su koncesioni modeli gradnje ili modeli javno-privatnog partnerstva, koji bi doprinijeli ubrzanju gradnje cestovne infrastrukture.

Radiosarajevo.ba: Šta nam možete reći o planu izgradnju autoceste koja će povezivati Sarajevo i Beograd?

Jusko: Svakako usko je vezano za zajedničke projekte u regiji koji se odvijaju u okviru Berlinskog procesa. Kao što ste upoznati, u prethodnom periodu održano je niz sastanaka s resornim entitetskim ministrima na temu izgradnje ceste Sarajevo - Beograd. Upućeno je pismo turskoj strani u kojem je zatraženo više detalja o modelu finansiranja izgradnje jedne ovakve saobraćajnice.

Odgovori na tražena pitanja još uvijek nisu dostavljeni u Ministarstvo. Postoje različiti stavovi o trasi buduće saobraćajnice od Sarajeva do Beograda, a neki od njih su trasa preko Tuzle i trasa preko Višegrada.

Radiosarajevo.ba: Ima li informacija o finansijama?

Jusko: Odgovori iz Turske o tome koliko su sredstava spremni dati i koji bi to bio način finansiranja utjecat će na donošenje konačne odluke kuda će ići trasa moderne saobraćajnice od Sarajeva do Beograda.

Entitetski ministri i ja smo dogovorili da nakon dobivanja odgovora iz Turske na sljedeći sastanak o trasi autoceste Sarajevo – Beograd obavezno pozovemo entitetske premijere i predsjedavajućeg Vijeća ministara.

Radiosarajevo.ba: Vijeće ministara BiH usvojilo je Ugovor o transportnoj zajednici. Kada se, realno, može očekivati da se krene u realizaciju već definiranih projekata?

Jusko: Usvajanjem Ugovora o transportnoj zajednici od Vijeća ministara BiH nije u cjelosti okončana procedura usvajanja predmetnog Ugovora. Nakon što, shodno zakonodavstvu BiH, u potpunosti bude okončana procedura usvajanja predmetnog Ugovora, nakon što je Predsjedništvo razmatralo Ugovor, mogu se poduzimati dalji koraci prema EU institucijama za realizaciju pozitivno ocijenjenih projekta.

Radiosarajevo.ba:  Može li se spor između BiH i Hrvatske u vezi s izgradnjom Pelješkog mosta riješiti na način da se završi pitanje granice, odnosno razgraničenja na moru. Klub SBB-a je zatražio od Vijeća ministara da intenzivira postupak ratifikacije Ugovora o državnoj granici između BiH i Hrvatske, potpisanog u Sarajevu 30. jula 1999.

Jusko: Vjerujem da je zahtjev Kluba SBB-a racionalan i da bismo se trebali kretati u tom pravcu.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije