Rad, red i poštenje: 10 osobina koje HR menadžeri treba da traže u novim kadrovima

Promotivni tekst
Rad, red i poštenje: 10 osobina koje HR menadžeri treba da traže u novim kadrovima
Foto: IT Academy / Ključ uspjeha mali preduzeća

Ključ uspjeha malih preduzeća jeste u pronalaženju i angažovanju savršenih kandidata – onih koji su primjeri vašeg poslovanja i koji će postati dugoročni, odani radnici.

Ričard Vejnberger, poslovni konsultant i član AASC (Asoicijacija akreditovanih poslovnih konsultanata), savjetuje da posvetite pažnju na ove ključne faktore kako biste uspješno identifikovali i zapošljavali vrhunske kandidate. Ako planirate da postanete menadžer ljudskih resursa, evo kakvi kandidati treba da budu oni koje tražite.

1. Dobro se uklapaju

Vaši najbolji zaposleni treba da imaju sposobnosti koje su prilagođene njihovom poslu.

Možete utvrditi da li kandidat posjeduje odgovarajuće vještine kroz otvorena pitanja, pisane upitnike, vježbe sa rješavanjem problema, zadatke koje rade kod kuće i druge izazove koji testiraju sposobnost osobe da obavlja određeni posao.

Ako zaposleni nisu u mogućnosti da urade posao za koji su angažovani, ma kako njihov CV izgledao dobro na papiru, to će ostaviti negativne posljedice na sve koji su uključeni u proces zapošljavanja, pogotovo na HR menadžere, i negativno uticati na poslovanje cijele firme.

2. Imaju integritet i radnu etiku

Angažujte samo poštene ljude, koji imaju visok integritet. Godine izgradnje dobre reputacije preduzeća mogu se uništiti preko noći zbog nepoštenog ili neetičnog zaposlenog, naročito u doba onlajn recenzija.

Pored poštenja, zaposleni treba da imaju jaku radnu etiku, jer ona može da utiče i na radnu etiku drugih i da je poboljša. Integritet i jaka radna etika se nadopunjuju na radnom mjestu.

3. Motivisani su

Zaposlene bi trebali da motivišete i drugim sredstvima, a ne samo platom koju dobijaju, ističe Vejnberger. Trebalo bi da imaju jaku volju za rad, interesovanje za poziciju i kompaniju, i da su spremni da rade stvari koje su i iznad i izvan njihovog opisa posla. Postoje različite metode koje možete da koristite za motivisanje zaposlenih, ali svaki zaposleni mora takođe imati određenu količinu urođene motivacije.

4. Imaju talenta za rješavanje problema

Važno je da identifikujete i regrutujete talentovane zaposlene koji posjeduju prirodnu sposobnost promišljanja i rješavanja složenih problemskih situacija. Takvi kandidati su često ljudi koji pronalaze inovativne načine za poboljšanje performansi u poslu.

Kad ih izaberete, naučite da se oslonite na talentovane zaposlene kako biste unaprijedili poslovanje cijele kompanije. Rijetki su primjeri gdje se uspjeh ostvaruje zahvaljujući jednom čovjeku.

5. Daju visoke performanse

Dobri zaposleni treba vrhunski da obavljaju dodjeljene zadatke. Oni sami treba da podstiču ostale da rade sa vrhunskim performansama i, zauzvrat, isporučuju kvalitetne proizvode i usluge klijentima.

6. Preduzimaju inicijativu

Budući da može biti teško (a i pogrešno) za male kompanije da se bave mikromenadžmentom svakog zaposlenog, trudite se da zapošljavate one koji umiju da razmišljaju i rade samostalno.

Zaposleni koji zahtjevaju stalni nadzor, smjernice i uputstva onemogućavaju proizvodnju i efikasnost.

7. Prate pravila

Dobri zaposleni prate pravila prihvatljivog ponašanja u odnosima sa rukovodiocima, kolegama i klijentima. Zaposleni koji ne poštuju pravila mogu da utiču i na druge zaposlene, koji mogu da podlegnu istom lošem ponašanju.

Preduzeća ne smiju da tolerišu zaposlene koji se ne pojavljuju na radnom mjestu, rade stvari lošeg kvaliteta ili loše tretiraju kupce i klijente.

8. Odgovaraju kulturi preduzeća

Važno je pronaći zaposlene koji odgovaraju kulturi i viziji koje je vaše preduzeće stvorilo.

Tokom intervjua za posao, pitajte kandidata odgovarajuća pitanja, ona koja će vam pružiti pravu sliku o njihovoj ličnosti. Danas loše odabran kandidat sutra će izazvati probleme; birajte zaposlene koji će se uklapati u vašu kompaniju na duže staze.

9. Dobro funkcionišu sa drugima

Vaš biznis treba da ima dobar, funkcionalan tim zaposlenih.

Nezadovoljni i nesrećni radnici smanjuju moral i učinak svih. Tokom procesa intervjua pokušajte da utvrdite da li će potencijalni novi zaposleni sarađivati sa drugima, da li će biti timski igrači i po potrebi biti spremni da zamjene ulogu – čak i ako zadatak nije u opisu posla.

10. Promovišu kompaniju

Zaposleni treba da budu ambasadori vaše kompanije. Entuzijazam radnika imaće uticaja i na druge zaposlene i na kupce. Strastveni zaposleni uživaju u svom poslu i šire svoju strast i na druge.

Ako smatrate da ćete uživati u radu sa ljudima, biranju i stvaranju odličnih profesionalnih kadrova, onda je HR karijera za vas. Više o školovanju za ovu profesiju saznajte ovdje.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije