Savjeti / Posao agenta korisničke podrške: Pitanja za idealnog kandidata

06. 02. 2019. u 09:47:00 Radiosarajevo.ba

Shares:3

Ukoliko ste u potrazi za poslom, sigurno ste primjetili da postoji sve više oglasa u kojima se nude radna mjesta ljudima koji bi bili agenti za korisničku podršku.

Jedna od najbitnijih vještina koja je neophodna za ovaj posao uglavnom je poznavanje engleskog jezika, ali i mnoge druge osobine i afiniteti određenog kandidata mogu biti odlučujući prilikom odabira novog zaposlenog.

Kako biste oformili i podigli na noge firmu koja će se baviti korisničkom podrškom, morate da počnete od kvalitetnog i dobrog tima ljudi, koji će zapravo brinuti, kako o korisnicima, tako i o samom poslovnom modelu za koji rade. U nastojanju da vam pomognemo u ovom procesu, pripremili smo nekoliko pitanja koja morate postaviti na razgovoru za posao agenta podrške.

Šta je korisnička podrška?

Na prvi pogled može zvučati bespotrebno da kandidata na razgovoru za posao ove vrste pitate šta je zapravo posao za koji se prijavio. Ipak, iz njegovog odgovora možete izvući daleko više informacija nego što je on bio spreman samoinicijativno da vam saopšti.

Na osnovu reakcije na pitanje možete zaključiti da li ova osoba dijeli vrijednosti vaše kompanije i da li se pripremila za razgovor, raspitala o poslodavcu, misiji i prirodi posla. Tako ćete najprije zaključiti koliko će neko biti posvećen tome što radi.

Koji je vaš najveći uspjeh na prethodnom poslu?

Iako možda prethodni poslovi vaših sagovornika nisu imali veze sa korisničkom podrškom, može biti značajno da čujete šta za njih znači uspjeh i da li je riječ o timskom ili o ličnom poduhvatu.

Tako ćete doći do zaključka o tome kom timu bi taj konkretan kandidat mogao da pripadne i da li je tu samo zbog ličnih koristi ili želi dugoročno da učestvuje u razvijanju poslovnog modela cijele firme.

Svakako je bolje ukoliko kao primjer daju neki od projekata koji su radili sa saradnicima, pa kao uspjeh definišu ispunjenje zajedničkog cilja.

Želite li da nam date kontakt-podatke vašeg bivšeg poslodavca?

Ovo pitanje može vam ponuditi odgovore i na mnoga druga pitanja koja niste ni postavili.

Vrlo je jednostavno, ukoliko pitate kandidate za posao da li njegov bivši ili sadašnji poslodavac može da vam ponudi dodatne informacije o njihovom zalaganju i radu, a oni odbiju, vjerovatno je da nisu bili potpuno iskreni u svojoj radnoj biografiji.

Ipak, imajte u vidu to da vam mnogi od njih neće ponuditi kontakt-podatke sadašnjeg poslodavca jer ne žele da on sazna da su u potrazi za poslom. Međutim, ukoliko kandidati sakriju i podatke za uspostavljanje kontakta s njihovim prethodnim poslodavcima, prihvatite to kao jasan znak da nešto nije u redu.

Koji je vaš najveći poslovni neuspjeh?

Svi griješimo, to nas čini ljudima, ali ne žele svi da prihvate grešku, a mnogi iz lošeg iskustva ne nauče ništa.

Zato je ovo pitanje važno. Njime ćete ustanoviti da li su vaši potencijalni zaposleni spremni da prihvate krivicu i da pokažu kako im je čak i to loše iskustvo bilo neophodno za profesionalni napredak.

Zato dobro slušajte odgovore, jer ćete na osnovu njih zaključiti ne samo koliko je vaš sagovornik odgovoran, već i koliko je iskren, otvoren i dobar u tome što radi. Jer poenta nije u greškama, nego u onome što se iz njih nauči.

Razgovori za posao uvijek kriju mnogo više odgovora nego što je pitanja direktno postavljeno. Zato je važno da osoba koja sprovodi intervjue bude dobro pripremljena i da sluša sve što kandidati izgovaraju, ali još pažljivije da prati ono što ne izgovaraju i što se krije iza njihovih pripremljenih govora.

Naravno, za ovo je potrebno poznavanje psihologije, kao i konkretnog posla u oblasti ljudskih resursa. Ali jednom kada savladate osnove, svaki izazov će vam donijeti novo uzbuđenje, napredak i znanja neophodna da nastavite dalje. Zato upišite obuku za vođenje ljudskih resursa i izaberite karijeru kakvu ste oduvijek željeli.

NEMA KOMENTARA