U regiji Depeche mode i Waters, kod nas Miligram

18. 05. 2013. u 10:24:49 Radiosarajevo.ba

Shares:0

 

Jedan od najvećih tehno pop bendova današnjice, britanska grupa Depeche Mode, nastupiće na Ušću u Beogradu, sutra, 19. maja, u okviru ovogodišnje svjetske turneje tokom koje će održati 34 koncerta u Evropi. Gradovi u regiji ovog ljeta ugostit će neka od najpoznatijih imena svjetske pop i rock muzike. Dok veliki koncerti očekuju zagrebačku, beogradsku i splitsku publiku, Sarajeva na koncertnim listama najvećih izvođača današnjice ove, kao ni prethodnih godina, nema.

Srbijanskoj publici, piše agencija Anadolija, će se ovog mjeseca predstaviti i jedan trenutno od najvećih rock bandova današnjice Green Day, 27. maja, na Kalemegdanskoj tvrđavi u okviru stadionske turneje.  Zagrebačka publika će 25. i 26. maja uživati u mjuziklu Bena Eltona, „We Will Rock You“, tributeu poznatoj svjetskoj rock grupi Queen. Posljednjeg dana jula u zagrebačkoj Areni zasvirat će jedna od najvećih metal atrakcija na svijetu, Iron Maiden.  U Splitu će, na stadionu Poljud 23. Jula koncert pod nazivom „The Wall“ održati legendarni osnivač i alfa i omega grupe Pink Floyd Roger Waters. U septembru Waters će nastupiti i pred beogradskom publikom.

Menadžeri i muzički producenti smatraju da današnji promotori dobro sondiraju teren prije nego što određeni grad uvrste na koncertnu listu. Za razliku od gradova u regiji, posebno Beograda i Zagreba, Sarajevo se susreće sa nekoliko velikih problema, među kojima su najznačajniji loš standard građana, nedostatak moderne koncertne dvorane – arene, kao i loša saobraćajna povezanost s ostatkom Evrope.

Izvođači koji bilježe milionske tiraže u svijetu i ove godine zaobišli su Sarajevo, ali i Bosnu i Hercegovinu.  Ovogodišnju koncertnu sezonu u glavnom gradu Bosne i Hercegovine obilježio je nastup folk grupe Miligram, zatim Halida Bešlića, 22. juna... Nedavno je odgođen koncert legendarnog njemačkog benda Scooter koji je trebao biti 17. maja u Zetri.

 „U istoj sedmici se organizuje pet koncerta domaćih i turbofolk izvođača za redom, a u petak, kada je trebao biti naš koncert, u Zetri je Miligram bend koji iz pouzdanih informacija već ima gotovo popunjenu dvoranu. Troškovi našeg eventa su ogromni, a poslije kompletnog iskustva mi se više ne smijemo takmičiti i izlagati riziku da se borimo sa turbo-folk pjevačima“, saopćio je organizator tog koncerta.

Slaba prodaja ulaznica za inostrane koncerte u Sarajevu i nije novijeg datuma. U BiH, ali i regiji, ljudi teško mogu izdvojiti u prosjeku 40-ak eura i više za ulaznice svjetskih pop i rock koncertnih atrakcija.

„Sredinom 80-ih ih i 90-ih Elton John i Scorpions su na sarajevskim koncertima svirali pred najmanjim brojem posjetitelja u svojim karijerama. Ni nedavni koncert cover grupe Brit Floyd nije privukao pažnu Sarajlija, pa je dvorana Zetra zjapila poluprazna“, kaže za AA muzički producent BHR1 Sead Šeherčehajić.

Želimir Altarac Čičak

Osim toga, kako kaže Šeherčehajić, slab je interes za odlazak na koncerte velikih imena svjetske muzičke scene, jer u Sarajevu, ali i šire, sve je manje publike za takve događaje: „Tu publiku čine fanovi bendova koji godinama prate njihovu diskografiju i nije im žao izdvojiti novac za ulaznicu.“

On smatra da je, od nekadašnje vodeće muzičke scene na  prostoru bivše Jugoslavije, koja je iznjedrila čuvenu sarajevsku pop-rock školu, glavni grad BiH u muzičkom smislu postao „žabokrečina kojom drmaju uglavnom uvozni folkeri“.

Dugogodišnji organizator i promotor koncerata poznatih svjetskih izvođača Želimir Altarac Čičak također smatra da je situacija u Sarajevu i BiH sve kritičnija. Čičak koji je organizirao koncerte Joan Baez 1993. i 2008, rock grupe U2 1997, Erosa Ramazzotija 1998, kao i Deep Purple 2008, kaže da su ti koncerti bili posjećeni jer je cijena ulaznica bila simbolična, daleko ispod stvarne.

„Izuzev koncerta Deep Purple, to su bile humanitarne fešte i zato se i mogla staviti tako popularna cijena ulaznica, ali čim se stavi bar približna cijena, kao što su u susjedstvu Zagrebu, Beogradu i Ljubljani, naše dvorane su prazne ili poluprazne“, kaže Čičak dodavši da je ovako loše stanje posljedica i uređivačke politike ovdašnjih medija „koji nas dvije decenije iz svih raspoloživih sredstava bombarduju turbo folkom i sličnim subkulturnim muzičkim egzibicijama“.

Altarac, koji je i organizator turističkih tura na koncerte u regionu, kaže za AA da će takvih tura biti i ubuduće, ali dodaje kako se i tu osjeća pad u interesovanju publike. „Šta je tu je. Uz plemenske zvuke turbo folka vraćamo se u kameno doba.”

S koncerta Ace Lukasa u Sarajevu

Bosna i Hercegovina je po mišljenju menadžera Nedima Lipe, malo tržište i siromašno za velike muzičke događaje.

„Nema tu neke velike priče. Niko nas ne izbjegava, niko nad ne zaobilazi u širokom luku. Mi jednostavno, i to treba priznati, nemamo mogućnosti da te ljude platimo i dovedemo ovdje. Takvi koncerti zahtijevaju velika sredstva, počev od honorara izvođača, preko njihovih zahtjeva i ostalih preduvjeta koje treba zadovoljiti. A, to u BiH, dok god je prosječna cijena karte za koncert izmeđi pet i 10 eura, nije moguće uraditi“, kaže Lipa.  

Po njegovom mišljenju, najveći koncert u Sarajevu i Bih bio je onaj grupe U2. Ostali su bili „sporadični“ i to su bili „koncerti koji su organizatore nakon realizacije ostavljali 'u crnom'“.

„Objektivno, i ako neko ode u zagreb ili Beograd na koncert, to je mali broj ljudi. Nedovoljno da stvori kritičnu masu neophodnu da se u Sarajevu realizira veliki koncert. Ima tu još jedna stva, Sarajevo je izolovano. Do Sarajeva nema autoputeva, nije povezano jeftinim avionskim letovima ili kvalitetnom željeznicom s ostatkom regije da bismo mogli očekivati da ljudi iz Zagreba ili Beograda dolaze u Sarajevo“, zaključuje Lipa.

Šta kaže publika?

Zagrepčanin Stjepan (28), nazaposlen, kaže ne ide na koncerte jer bi išao samo na one koji su ultrazabavni, a ti koštaju previše:  „Glupo mi je ići na koncert Vlatka Stefanovskoga ili Marka Knopflera gdje ulaznicu moram platiti 300 kuna kad to mogu bolje slušati kod kuće, na dobrom pojačalu i zvučnicima. Rado bih išao na Depeche mode, to mi je napeto.“

Studentica iz Zagreba Dijana misli da je ponuda u Zagrebu dobra: „Nedavno je bila Beyonce koja je dobra za one koji vole tu vrstu glazbe, sad dolazi Depeche mode. Ponudi se ne može prigovoriti“, rekla je Dijana koja kaže da rijetko ide na velike koncerte jer su karte skupe.

Radnik u megamarketu Tihomir, piše agencija Anadolija, je već osigurao kartu od 280 kuna za splitski nastup Rogera Watersa u junu. “Waters je bio u Zagrebu prije dvije godine, ali nisam nabavio kartu na vrijeme. Sad ću s prijateljima autom do Splita i tako ćemo podijeliti troškove putovanja“, rekao je Tihomir.

U Beogradu sezona koncerata ne prestaje tokom cijele godine, ponuda je maksimalna, za sve ukuse, samo su cijene ulaznica previsoke, kažu Beograđani. Prijestolnica Srbije skoro svake sedmice domaćin je nekoj od svjetskih zvijezda.

Beograd nudi i više nego što mi možemo da priuštimo, ali nije realno da ispratimo sve. Možda jedan koncert do letovanja i to je to“, kaže Ivan, dok njegova djevojka Olivera na pitanje šta bi voljeli da odgledaju, kaže da su propustilii Andreu Bocellija, jer karta košta 20 hiljada dinara (blizu 200 eura).

Marko odgovara kako da ne ide na koncerte, a na pitanje da li to znači da ne voli muziku, odgovara: “Ne, nego je skupo, voleo bih da gledam Acu Lukasa. Beograd ima ponudu za sve.”

Najposjećeniji koncert u regionu posljednjih godina odigrao se na zagrebačkom Hipodromu, bio je to koncert grupe Rolling Stones na kojem se okupilo oko 80.000 ljudi, 1997. godine, a slijedi ga koncert iste grupe 2007. na beogradskom Ušću kojem je prisustvovalo oko 50.000 ljudi, dok je na AC DC 2009. na stadion Partizana u Beogradu došlo 40.000 posjetitelja.

 

NEMA KOMENTARA