Život / Šta djeca žele: Bolje biti YouTuber nego astronaut

08. 09. 2019. u 19:24:00 Radiosarajevo.ba

Shares:0

Nekadašnja zanimanja koja su privlačila generacije djece, uslijed popularizacije društvenih mreža i sveprisutnosti interneta i mobilnih uređaja, izgubila su svoju čar.

Istraživanja u svijetu tako pokazuju da je čak karijera astronauta, vjerovatno "najpoželjnija" profesija među milionima djece unazad više decenija, izgubila bitku u "sukobu" s karijerama YouTubera, vlogera, Instagram i SnapChat "influnesera", piše Al Jazeera Balkans.

Djeci danas, pokazuju istraživanja, draže je biti zvijezda interneta nego otići u svemir.

Što je i razumljivo i na neki način očekivano, govore sagovornici Al Jazeere. Pogotovo kada se uzmu u obzir uspjesi ljudi poput švedskog YouTubera Felixa Arvida Ulfa Kjellberga, poznatijeg kao PewDiePie, koji ima više od 100 miliona pretplatnika na svom kanalu, što mu omogućava da zarađuje milione dolara.

Urednica Netokracije Mia Biberović govori da su generacija Z i generacije koje dolaze iza nje "rođene" s pametnim mobilnim uređajima u ruci.

Danas su na sceni drugačije zvijezde

"Jednako kao što su milenijalci i Generacija X odrastali uz televizijski program, mobilni uređaji i tableti glavni su izvor informiranja i zabave za generacije koje stasaju nakon njih. Nije stoga ni čudno da svoje uzore pronalaze upravo – tamo", dodaje.

Pojašnjava da su YouTuberi i vlogeri, osobe su koje prave videosadržaj, najčešće upravo za najpopularniju videoplatformu danas, YouTube. Vlog je, zapravo, kombinacija reči video i blog ili video i log, što označava videozapise misli, mišljenja, iskustava. I upravo je to ono što čini vlogere drugačijima od, televizijskih i filmskih zvijezda kojima su se divile ranije generacije

Vlogeri će govoriti o vlastitim iskustvima, prenositi djeliće svoje svakodnevice, recenzirati proizvode koje koriste, igre koje igraju, prikazivati lokacije koje posjećuju… Sadržaj je raznolik, kao i prikladnost za mlađe uzrasne grupe, zbog čega se roditelji često pozivaju na oprez u vezi sadržaja koje njihova djeca konzumiraju, kao i komunikaciju s djecom.

"Nažalost, djeca sve ranije dobivaju svoj pametni mobilni uređaj, putem kojega mogu uroniti u svijet sadržaja na internetu i lako doći do onog koji za njih i nije najprikladniji, kao i pronaći neprikladne uzore među YouTuberima.

Cjelokupan tekst možete pročitati na ovom linku.

NEMA KOMENTARA