Projekti / Osnovna škola u Istočnoj Ilidži dobila STEM laboratorij

15. 03. 2019. u 15:00:00 Radiosarajevo.ba

Shares:0

U osnovnoj školi Petar Petrović Njegoš u Istočnoj Ilidži otvorena je STEM laboratorija.

Ovo je jedna od specijaliziranih STEM učionica koje će se u organizaciji Save the children, uz podršku USAID-a otvoriti u osnovnim i srednjim školama širom BiH.

Otvorena STEM laboratorija u Banjoj Luci - undefinedOtvorena STEM laboratorija u Istočnoj Ilidži (Foto: Samir Leskovac / Radiosarajevo.ba)

Mladi ljudi danas moraju vladati funkcionalnim znanjima i sposobnošću povezivanja različitih disciplina u nove kompetencije.

STEM nastava podstiče učenike da razvijaju ključne kompetencije i vještine kako bi učestvovali u ekonomiji znanja. 

Studije pokazuju da će se 65 posto djece koja danas polaze u osnovnu školu baviti poslovima koji još ne postoje i za koje ih tradicionalni školski sistemi ne pripremaju.

U okviru nastojanja da učenici u BiH ovladaju ključnim kompetencijama neophodnim za učešće u ekonomiji zasnovanoj na znanju i postanu nosioci ekonomskog razvoja u budućnosti, Save the Children je počeo sa implementacijom projekta „Unapređenje osnovnog učenja i obrazovanja u Bosni i Hercegovini (ENABLE BiH)“ u septembru 2016. godine, uz podršku Agencije za međunarodni razvoj SAD (USAID).

Otvorena STEM laboratorija u Banjoj Luci - undefinedOtvorena STEM laboratorija u Istočnoj Ilidži (Foto: Samir Leskovac / Radiosarajevo.ba)

„Imamo sada pilot škole, nastavićemo da radimo na unapređenjima u ovim školama narednih godinu i po dana, na osnovu povratnih informacija koje dobijemo od nastavnika i učenika. Nadamo se da ćemo nakon toga biti u prilici da ovaj program proširimo na više škola u Bosni i Hercegovini,“ izjavio je jučer prilikom otvaranja STEM laboratorije u Banjoj Luci Peter Duffy, šef Misije USAID-a u Bosni i Hercegovini

„Moramo da pratimo savremene trendove potreba na tržištu rada, moramo da usmjeravamo našu djecu da imaju određena znanja i kompetencije. Upravo kroz laboratorije u kojima će djeca sticati određene kompetencije i određena znanja, mi ćemo, sigurna sam, uticati dijelom na razvoj njihovih kompetencija i njihovih znanja u konačnici, po završetku osnovne ili srednje škole, kako bi dalje mogli da razvijaju svoja znanja na visokom obrazovanju“, kazala je Natalija Trivić, ministrica prosvjete i kulture Republike Srpske.

Кako bi se jasnije ukazalo na direktnu vezu između obrazovanja i narastajuće STEM industrije koja za nastanak, opstanak i razvoj u BiH treba sposobne profesionalce, očekuje da stečene STEM kompetencije budu primijenjene na način da doprinesu ekonomskom razvoju zemlje.

U naredne dvije godine, STEM obrazovanje će biti primjenjeno u 12 model-škola u Bosni i Hercegovini, u kojima će se opremiti STEM laboratorije gdje će djeca imati priliku na direktan način učiti i primjenivati STEM, zajedno sa svojim nastavnicima i profesorima.

„Svjesni smo da je obrazovanje kakvo danas imamo u Bosni i Heregovini fokusirano na sadržaj, ne na ishod. Jako je bitno da se to mijenja, bitno je promovisati prirodne nauke, STEM discipline, jer sva istraživanja nam pokazuju da će to biti buduća zanimanja, i već sada u Bosni i Hercegovini su to najtraženija zanimanja, a sigurno i zanimanja koja će omogućiti ekonomski razvoj u boljitak cvijelog bh. društva,“ istakla je Andrea Žeravčić, direktorica organizacije Save the Children za sjeverozapadni Balkan.

U početnoj fazi realizacije projekta Save the Children je podržao stvaranje jedne široke mreže profesionalaca, koji će, uz podršku menadžmenta škola i obrazovnih vlasti, uspostaviti uspješan model koji će se dalje moći širiti u svim školama u BiH.

NEMA KOMENTARA