KS / Mjere Vlade protiv zagađenja: Električni autobusi, beskontaktni trolejbusi...

19. 09. 2019. u 11:00:00 Radiosarajevo.ba

Shares:0

U sklopu EUROPEANMOBILITYWEEK 2019, premijer Kantona Sarajevo Edin Forto je danas otvorio javnu diskusiju na temu kako riješiti problem kvalitete zraka i saobraćaja u Sarajevu.

Zagađen zrak rizik za javno zdravlje u Sarajevu: Prijevoz može donijeti promjenu

Na početku skupa, premijer Kantona Sarajevo je najavio niz mjera koje Vlada KS poduzima u cilju smanjenja aerozagađenja u Sarajevu.

Uz podršku vlade Japana razvija se projekt Green City, u kojem Sarajevo sudjeluje zajedno s Banjom Lukom i Zenicom.

Pokreću se aktivnosti kako bi se unaprijedio sistem Toplana, u suradnji sa vladom Italije i UNDP-a.

Razvijaju se projekti energetske efikasnosti objekata, u kojem smislu je raspisan i javni poziv za energetsku efikasnost. Projekt je usmjeren i na vlasnike privatnih kuća, te će se oko 45 posto sredstava za energetsku efikasnost usmjeriti na objekte u privatnom vlasništvu.

Vlada je svjesna da se rezultati ovih projekata neće odmah odraziti na kvalitet zraka, s obzirom da je riječ o dugoročnim projektima.

Ali ono što će se već sada odraziti na kvalitet zraka je brži sistem primjene mjera kada zagađenje pređe granicu toksičnosti.

Premijer Forto posebno je ukazao na studiju koja se provodi uz podršku Švedske vlade, a koja ukazuje na izvore onečišćenja - odakle dolazi i na koji način je zagađenost rasprostranjena po gradu, jer nisu svi dijelovi grada jednako zagađeni. Švedska vlada je osigurala čak 300.000 KM u projekt mapiranja zagađenja u cilju prevencije.

Javni transport će se razvijati u cilju nabavke niskoemisionih vozila i bolje povezanosti.

Evropska sedmica mobilnosti: Gradovi bez automobila

Osim JP Gras, treba dati priliku privatnim inicijativama, ali i podsticati nemotorizovani transport i dati veći prostor biciklistima i pješacima.

Nabavit će se novi trolejbusi koji će se moći određeni broj kilometara moći kretati i bez konstantnog priključka na mrežu, čime će se smanjiti zastoji do kojih često dolazi iz postojeće trolejbuse.

U planu je i nabavka električnih autobusa.

Javne kompanije moraju biti ekološki osviještene, a među zaposlenicima je potrebno poticati korištenje javnog transporta. 

Kvalitet zraka je jedan od prioriteta Vlade KS i mi smo otvoreni za sve koji se žele uključiti u to, zaključio je Forto.

Sanda Medžić Kurtagić, nacionalna koordinatorica projekta Ujedinjenih naroda za industrijski razvoj (UNIDO), sudjelovala je u studiji o zagađenju u Kantonu Sarajevo koju je radila EBRD.
 
Nalazi studije pokazuju da je udio alternativnih transporta u Sarajevu tek oko 1 posto.
 
Oko 50 posto vozila pokreću dizel motori. Prosječna starost vozila je 16 godina.
 
Zaključak studije je da Kanton Sarajevo nema adekvatan gradski prijevoz, ne samo kada je u pitanju emisija štetnih plinova nego i po pitanju povezanosti dijelova Kantona.
 
Također ne postoje adekvatne konekcije i javni transport s gradovima koji inkliniraju Sarajevu (iz pravca Zenice, Mostara i Pala), tipa City Train i slično.
 
U istraživanju su građani iskazali veliko zadovoljstvo projektom Next Bike i smatraju da treba povećati ponudu tog tipa.
 
Istovremeno, građani smatraju da je dužina biciklističkih staza nedovoljna, te ukazuju da nemogućnost da se iz određenih dijelova grada komunicira na alternativne načine.

Sudionici panel diskusija i prezentacija su i: Adnan Šteta (ministar saobraćaja u Kantonu Sarajevo), Muamer Kukan (Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo), Emir Hota (Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo), Hajrudin Omerbegović (Zavod za planiranje razvoja Kantona Sarajevo), Dubravka Bošnjak (GIZ ORF-EE), Colin Brader (Canton Sarajevo Public Transport Strategic Lead, CEO of Integrated Transport Planning Ltd, projekat finansiran od strane UK), Nisad Selimović (Giro di Sarajevo), Ahmed Ćerimović (Nextbike Sarajevo) i Boran Pikula (Mašinski fakultet, Univerzitet u Sarajevu).

NEMA KOMENTARA