Kako su Brian Eno i maestro Pavarotti spajali obale Neretve

Radiosarajevo.ba
Kako su Brian Eno i maestro Pavarotti spajali obale Neretve
Privatni album / Elvedin Nezirović

Piše: Faruk Vele

Tog je dana, svjetska muzička elita predvođena čuvenim Lucianom Pavarottijem i njegovim prijateljima Brianom Enom, Bonom Voxom, Jovanottijem, Zuccherom i Biancom Jagger stigla helikopterom u grad na Neretvi kako bi svečano otvorili muzički centar nazvan po slavnom maestru.

Simbol muzike

“Nadam se da će svi ljudi dolaziti ovdje i zajedno praviti muziku, jer smo oduvijek mislili da je ovo mjesto – simbol muzike. Što se tiče budućnosti, mislim da će ljudi biti sretni, a sretni ljudi – pjevaju! Zato smo ovdje izgradili muzički centar, a ne nešto drugo“, kazao je slavni tenor, vjerujući da je „ u Mostaru napravio dobru stvar.

Mostarci su priredili veličanstveni doček za drage goste na ulicama porušenog grada. Po dolasku u zgradu Muzičkog centra (MC) u naselju Luka, Pavarottija i goste - na opće iznenađenje, dočekala je razdragana masa dječaka i djevojčica iz Mostara, Sarajeva i Banje Luke i horska pjesma pod naslovom Kad si sretan.

Lucianu i njegovim prijateljima potom su pjevali razdragani mališani iz mostarskih vrtića... Bolja potvrda da je misija uspjela nije se ni mogla očekivati.

Najava da će Brian Eno, slavni britanski muzičar i producent, ove godine posjetiti Bosni i Hercegovinu gdje će od 13. juna do 29. augusta u Historijskom muzeju u Sarajevu biti predstavljena njegova multimedijalna instalacija 77 Million Paintings, izazvala je emocije u Mostaru i vratila u sjećanje te velike ljude svjetske scene koji su uložili ogroman entuzijazam kako bi ponovo spajali ljude i, simbolično, obale rijeke Neretve.

Naši mostarski sagovornici se nadaju da će biti prilike da se u prisustvu Briana Enoa, makar na simboličan način, obilježe dvije decenije postojanja i rada MC Pavarotti u Mostaru.

Direktor Centra Elvedin Nezirović kaže da planirao sa Nicolettom Mantovani, suprugom pokojnog Pavarottija dogovoriti posjetu svih zvijezda koje su bile na otvaranju 1997. godine. Među njima je bio i Brian Eno.

U razgovoru za Radiosarajevo.ba prisjeća se da se nevjerovatna akcija prikupljanja novca za otvaranje jedne kulturne institucije kao što je MC Pavarotti odigrala u osjetljivo vrijeme.

Inače, vizija kreiranja i realiziranja projekta MC Pavarotti u Mostaru potekla je od osnivača humanitarne organizacije War Child, Billa Leesona i u tome vrijeme direktora Centra, Davida Wilsona. Pavarotti je, na koncu, odlučio je da bude pokrovitelj projekta.

"Radi se od drugoj polovici devedesetih godina prošlog stoljeća. Mislim da je negdje u to vrijeme 80 posto ukupnog arhitektonskog i stambenog fonda Mostara bilo uništeno. Dakle govorimo u jednom gradu koji je platio visoku cijenu onog što se dešavalo u bližoj prošlosti. U to vrijeme dolazi inicijativa od londonske humanitarne organizacije War Child o otvaranju jedne kulturne institucije u BiH koja bi se prvenstveno bavila muzikom, gdje bi se radile muzičke edukacije i ljudi povezivali tim muzičkim jezikom ", govori za Radiosarajevo.ba Nezirović.

Aktivista OKC Abrašević Husein Oručević ističe da je otvaranje MC Pavarotti
predstavljao ostvarenje onog što je Mostar u budućnosti, do danas, trebao biti
– veliki centar muzičkih zbivanja.

"Oni su i tada u show biznisu bili TOP, a danas su već ikone globalnog muzičkog dešavanja. Dolazak Briana Enoa čini mi se na neki način je trebao za BiH predstavljati određeno prepoznavanje onoga što je u Mostaru, ali i Sarajevu, trebalo biti ostavljeno u muzičkom susretu. Ono što je važno jeste novi poticaj koji bi mogao dolazak Enoa mogao da ima u oba grada", kaže Oručević.

Nadalje, Nezirović navodi da je Brian Eno doprinio realizaciji ove plemenite ideje na mnogo načina.

"Kao što se sjećate, sarađivao je sa Lucianom Pavarottijem prilikom organiziranja čuvenog koncerta u Modeni od kojeg svu svi prihodi išli u fond za izgradnju Pavarotti centra u Mostaru. Ne samo to. Eno je dolazio u Pavarotti centar na samom otvaranju i poslije. Uradio je mnogo da naš muzički studio ovdje postavi na 'zdrave noge'. Radio je s mnogim ljudima, na nekim fenomenalnim muzičkim radionicama koje se i danas prepričavaju, tako da je zaista njegov doprinos u izgradnji Pavarotti centra i, zapravo, jedne pozitivne slike Mostara tih godina, nemjerljiv", tvrdi Nezirović.

Oručević dodaje kako mu je žao što nismo potpuno iskoristili priliku kada je svijet bio otvoren prema takvom jednom projektu.

"Mislim da se negdje izgubila ta izuzetno vrijedna umjetnička i promotivna konotacija koju smo tada iskoristili. Kako će dalje biti, naravno, zavisi od svih nas, ali i s onih koji nanovo uspostavljaju kontakte s velikim ljudima iz velikog muzičkog svijeta i muzičkog biznisa", podsjeća Oručević.

Liječenje rana

Nezirović ističe da je nemjerljiva uloga Pavarottija, Enoa i ostalih velikana u misiji liječenja rana u Mostaru koje su i danas vidljive.

"Zato što je sama misija MC Pavarotti od prvoga dana bila povezivanje ljudi sa dvaju zaraćenih obala, metaforički i uslovno rečeno. MC Pavarotti je prva institucija koja je počela spajati ljude i širiti tu prosvjetiteljsku ulogu kulture u Mostaru. Od prvoga dana do danas imate u MC Pavarotti razne aktivnosti, naše kreativno-edukativne radionice, koje okupljaju djecu i mlade ljude svih etničkih i religijskih pripadnosti. Dakle, ne samo one iz BiH, nego često imamo ljude koji dolaze iz zemalja širom svijeta kako bi podijelili svoja iskustva iz muzike i drugih žanrova. Sama misija koju su ti ljudi postavili i ostavili, da tako kažemo, u amanet ljudima ovdje je jeste nešto najhumanije što se desilo u Mostaru u poratnom periodu, od kraja rata do danas", smatra direktor MC Pavarotti.

Naglasio je kako MC Pavarotti nikada ne pristaje na etničke, političke, religijske ili druge podjele.

"Ono što Pavarotti zastupa kroz svoje programe i aktivnosti, jeste jedna prosvjetiteljska dimenzija kulture, gdje su naša vrata otvorena za sve. Sa žaljenjem moram konstatirati da je to još uvijek jedina kulturna institucija takve vrste u gradu Mostaru. Zbog toga je njezina uloga važna, kao i onih godina otvoren", tvrdi Nezirović.

Oručević je na kraju poručio kako očekuje da institucije kulture u BiH podrže
velikog umjetnika kakav je Eno.

"Mi uvijek mislimo da nas neko mora da podržava i daje nam šanse, no i mi moramo umjetnosti i velikim ljudima davati šanse. Ovo je jedna takva prilika",
zaključio je Oručević.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije