Istražili smo: Tek nakon mjesec od velike tragedije u Bulozima, postavlja se ograda

A. S.
Istražili smo: Tek nakon mjesec od velike tragedije u Bulozima, postavlja se ograda
Foto: Dženan Kriještorac / Radiosarajevo.ba / Komemoracija nastradalim zaposlenicima OŠ Kovačići

Nakon teške saobraćajne nesreće koja se desila 12. aprila na dijelu magistralnog puta M5, na dionici istočnog ulaza u Sarajevo, kod tunela Bulozi na Lapišnici, u kojoj su život izgubile četiri osobe - Lejla Sadiković, Merima Balkić, Almina Ćorović i Mina Kadrić.

Emotivna objava prijateljice: Molila sam Boga samo da nije Merima

Tužan dan za Sarajevo: Danas komemoracija stradalim uposlenicama OŠ "Kovačići"

Sarajevo se oprostilo od Merime, Lejle, Almine, Mine: Nije ovo zbogom, ovo je doviđenja

Podsjetimo, uposlenice Osnovne škole Kovačići smrtno su stradale kod Darive kada su u automobilu, iz neutvrđenih okolnosti, skrenule s ceste i završile u provaliji dubokoj 200 metara.

I danas bez zaštitne ograde

Ekipa portala Radiosarajevo.ba bila je na mjestu tragedije u više navrata i svaki put smo se uvjerili, da na dijelu puta na kojem su prosvjetne radnice skrenule s ceste u provaliju, ni danas nije postavljena zaštitna ograda.

Nastradale zaposlenice OŠ Kovačići - undefined

Screenshot: Nastradale zaposlenice OŠ Kovačići

O opasnostima koje vrebaju na cestama u BiH, odgovor smo potražili kod stručnjaka za cestovni saobraćaj.

Prof. dr. Mustafa Mehanović, sudski vještak iz oblasti saobraćajne struke i profesor na Saobraćajnom fakultetu u Sarajevu, za naš portal je govorio o opasnostima koje se kriju na kolovozima u našoj zemlji.

 „Činjenica je da saobraćajne nezgode odnose alarmanto veliki broj života osoba svih uzrasta (godišnje oko 300 osoba u BiH). Nameće se potreba stalnog traganja za uzrokom nastanka nezgode, dok u sjeni ostaje pitanje: Da li su posljedice mogle biti manje?

Svi faktori bezbjednosti saobraćaja (vozač, vozilo, cesta) imaju svoj dio priče u jednoj nezgodi. Fokus dekade bezbjednosti saobraćaja 2011-2020. je na infrastrukturi jer je njen uticaj na posljedice saobraćajnih nezgoda značajan.

Dakle, slogan da „ceste imaju svoje priče“ upozorava da svi subjekti od kojih zavisi bezbjednost u saobraćaju trebaju imati na umu da se priča o tome da smo stigli iz jednog mjesta u drugo brzo zaboravi, a da je ona sa tragičnim ishodom bolna i najduže traje“, priča nam prof. dr. Mehanović.

U BiH je, tvrdi Mehanović, očigledno da je veliki broj nezgoda u kojima jedno ili više vozila završe u provaliji.

„Pouzdano se može zaključiti da zaštitne ograde na cestama u Bosni i Hercegovini ne postoje na opasnim mjestima, nisu adekvatne ili se ne održavaju, te da takvo njihovo stanje doprinosi teškim posljedicama.

Sigurno je da se s poboljšanjem opreme na cestama u Bosni i Hercegovini može smanjiti broj poginulih u saobraćajnim nezgodama, smanjiti broj teško i lakše povrijeđenih, kao i smanjiti materijalna šteta“, dodaje Mehanović.

Prema njegovom mišljenju zaštitne ograde treba projektovati, postaviti i održavati kako bi, prije svega, spriječile slijetanje vozila sa ceste, zaštitile od zasljepljivanja, ublažile udar, zaštitile od buke i pružile druge vrste zaštita učesnika u saobraćaju, kako pješake, tako i vozila.

„Samo postavljanje zaštitnih ograda na određena mjesta, u skladu sa standardom za određenu kategoriju ceste, može imati efekat da  jedan broj grešaka vozača bude „oprošten“ od strane ceste“, naglasio je prof. dr. Mehanović.

Naš portal kontaktirao je i Javno preduzeće ''Putevi Republike Srpske'' Banja Luka, odakle su nam potvrdili da je upućena incijativa Ministarstvu saobraćaja i veza RS radi formiranja Komisije koja će izvršiti vanredan obilazak terena i snimanje saobraćajne signalizacije na mjestu tragedije u Bulozima, s ciljem preventivnog djelovanja i spriječavanja mogućih drugih nezgoda na toj dionici magistralnog puta.

„Ministarstvo saobraćaja i veza formiralo je četveročlanu Komisiju za određivanje postavljanja saobraćajne signalizacije i opreme puta, u čijem radu je učestvovao i predstavnik JP „Putevi Republike Srpske“, koja je izvršila pregled lokacije.

Zaključak komisije je da je na dijelu puta gdje se  12. aprila desila saobraćajna nesreća neophodno postaviti zaštitnu odbojnu ogradu u dužini od 100 metara“, odgovorio nam je Nenad Nešić, vršilac dužnosti direktora Javno preduzeće ''Putevi Republike Srpske'' Banja Luka.

Mjesec od tragedije: Tužno sjećanje na nesreću uposlenica OŠ Kovačići

Na današnji dan, prije mjesec, 12. aprila, na istočnom ulazu u Sarajevu kod tunela Bulozi, dogodila se jedna od najtežih saobraćajnih nesreća u ovoj godini u Bosni i Hercegovini u kojoj su tragično živote izgubile četiri zaposlenice Osnovne škole Kovačići Sarajevo.


On je potvrdio da je njegova kompanija od Ministarstva saobraćaja i veza RS dobila zapisnik, a zabrinjavajuće je da je tek nakon što su u aprilu izgubljena četiri života, a ranijih godina na desetine, tek sada postavlja zaštitna odbojna ograda na jednoj od najkritičnih dinica puta u Bosni i Hercegovini.

„Odmah po prijemu zapisnika, vršilac dužnosti direktora JP ''Putevi RS'' Banja Luka izdao je nalog preduzeću na održavanju putne oblasti broj 8, na kojem se nalazi sporrna dionica magistralnog puta, da postupi po zaključku i u najkraćem roku postavi zaštitnu odbojnu ogradu“, dodao je Nešić.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije