I muslimani i pravoslavci dolaze vidjeti dlaku poslanika Muhammeda

Anadolija
I muslimani i pravoslavci dolaze vidjeti dlaku poslanika Muhammeda
/ Foto: Anadolija
Od nekadašnjeg vakufa Husein-paše u Pljevljima, koji je sačinjavao karavan-saraj sa imaretom - besplatnom kuhinjom, mekteb i bezistan, ostali su džamija, harem sa mezaristanom, šadrvan i sahat-kula.

Ova džamija jedan je od najvrednijih spomenika orijentalne kulture na Balkanu, a izgrađena je od fino tesanog kamena, kao dio vakufa Husein-paše Boljanića. Gradnja je započela oko 1570. godine.

 

Vjernici, ali i građani svih vjera i nacija, ne samo iz Crne Gore, nego i cijele regije dolaze kako bi se divili ljepotama Husein-pašine džamije u Pljevljima. Ekipa Anadolu Agency (AA) zatekla je grupu koja je došla iz Bijelog Polja u Pljevlja upravo s glavnom namjerom da posjeti Husein-pašinu džamiju.

 

Svaku noć u toku ramazana na teravih-namazu okupi se oko stotinu vjernika. No, posebno će u Pljevljima biti 27. noć ramazana. Tada se poslije teravih-namaza u Husein-pašinoj džamiji izlaže dlaka iz brade poslanika Muhammeda a.s. To je momenat kada kroz Husein-pašinu džamiju prođu svi muslimani iz Pljevalja, ali i veliki broj pravoslavnih vjernika u želji da je vide. Redovi ispred džamije budu toliki da se otegnu duž dvorišta sve do sahat-kule, a čak bude i obustavljen saobraćaj.

 

"U Dubrovačkim arhivima istoričari su našli, a prvenstveno Andrija Andrejević koji je doktorirao na islamskoj umjetnosti, da je graditelj ove džamije neimar Hajrudin, koji je gradio Stari most u Mostaru i tvrđavu u Makarskoj. To su nalazi koji su utvrđeni na osnovu nekih kupovina metalnih zatega, koji su istovremeno kupovani za pljevaljsku džamiju, Stari most u Mostaru i tvrđavu u Makarskoj", navodi Jakub Durgut, mujezin i sekretar Islamske zajednice Pljevlja. .

 

Ono što Husein-pašinu džamiju čini posebnom jeste i da posjeduje originalni ćilim iz 1573. godine prošiven kožom i težak oko 400 kilograma, dimenzija 10 puta 10 metara. Osim starih rukom pisanih knjiga na arapskom i turskom jeziku, u džamiji se nalazi i rukopis Kur'ana iz 1571. godine, u kožnom omotu, sa 233 lista, a rađen je na zlatnoj podlozi.

 

"Ćilim je svojevremeno Husein-paša poslao za ovu džamiju, kada je prešao na dužnost namjesnika Misira - Egipta 1573. godine. Ćilim je došao lađama do Kotora, a od Kotora je zapregama dovezen do Pljevalja i do ove džamije. Kur'an je rukopis iz 1571. godine koji je specijalno prepisivač, nepoznati autor, pisao za Husein-pašu, a profesor Kasim Hadžić, koji je svojevremeno bio profesor Gazi-husrev begove medrese, u listu Zem-Zem pisao je o ovoj džamiji i tom Kur'anu. On tvrdi da je autor tog rukopisa izvjesni Džafer na osnovu njegovih istraživanja obzirom da je poznavao osmanski jezik", naglasio je Durgut.

 

U veoma očuvanom mezarju u kompleksu Husein-pašine džamije ukopane su brojne ugledne i važne ličnosti. Tu se nalaze nišani begovske porodice Selmanović, ugledne porodice Korjenić, Ćulahović, Rizamulić, Trhulj. U haremu Husein-pašine džamije je i mezar kadije Saliha Rašidkadića, kao i jednog bimbaše - zapovjednika koji je komandovao sa tadašnjih 100 vojnika. Nedavno su, kaže Durgut, pronašli i dio mezara Mehmed-paše koji je sklonjen kako bi se spriječilo njegovo daljnje devastiranje. Inače, veliki broj dijelova mezara ugrađen je u vanjski dio džamije, pa će za vrijeme njegove obnove, koja se planira za mjesec-dva, oni biti izvađeni i vraćeni u mezarje.

 

U haremu je i mezar Derviša efendije Šećerkadića, okružnog muftije i šerijatskog sudije u Skoplju.

 

Sekretar Islamske zajednice Pljevlja navodi kako su Pljevlja, od nekadašnjeg Hercegovačkog sandžaka postala grad i mjesto zaboravljeno od svih.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije