Film / Festival Saarbruecken: Dvije redateljice porijeklom iz BiH u takmičarskom programu

07. 01. 2019. u 09:43:00 Radiosarajevo.ba

Shares:0

Uz početak jubilarnog, četrdesetog filmskog festivala Max-Ophüls-Preis (MOP) u njemačkog gradu Saarbruecken, naša suradnica Sadija Kavgić javlja se s lica mjesta.  

U konkurenciji za nagrade ukupne vrijednosti od skoro 120 000 eura, takmiče se u kategorijama kratki i srednjometražni film i dvije režiserke koje su rođene u Bosni i Hercegovini, a danas žive u Njemačkoj.

Aleksandra Odić, koja je studirala režiju na Njemačkoj filmskoj i televizijskoj akademiji u Berlinu (dffb) je već poznata publici Sarajevo film festivala. I to ne samo po tome što je 2014. godine učestvovala u sarajevskom programu za telente, već i po njenom filmu Kineski zid, koji je 2017. godine premijerno prikazan na SFF-u , a potom i na Berlinalu. Na Festivalu BH-filma prošle godine u Njujorku proglašen je najboljim kratkim filmom.

Kako nam je povjerio filmski selektor MOP-a Oliver Baumgarten, Aleksandrin novi film Mladić sa kariranom košuljom, za koji je ona radila režiju,  a Beograđanka Misha Cvijovic komponirala muziku, je jedan od najjačih u svojoj kategoriji. Biće dakle uzbudljivo pratiti proglašenje pobjednika u subotu 19. januara u Saarbrueckenu.

Primijetan je trend kod mladih autora da obradjuju teme socijalnog osiromašenja i izoliranosti, što vodi sve izraženijem osjećaju usamljenosti, a važne su i njihove percepcije seksualnih zloupotreba - kaže Baumgarten.

Aleksandra Odić, njemačka redateljica rođena BiH - undefinedoficijelna fotografija: Aleksandra Odić, njemačka redateljica rođena BiH

Nevena Savić, koja je u Bremenu studirala političke nauke, integrirani dizajn i slobodnu umjetnos,t konkuriše sa svojim prvim kratkim filmom Ničiji dom – No One’s Home, dužine 28 minuta. Film je njemačko-bosanskohercegovačka koprodukcija, a prikazan je prošlog ljeta u Sarajevu. U glavnim ulogama igraju Alija Aljović, Sandra Holeczek i Sandra Fazlić. Sniman je na BHS jeziku, a biće prikazan sa njemačkim prevodom.

Za učešće na ovom festivalu je naime potrebno, da je autor na bilo koji način vezan za njemačko govorno područje. Podsjećamo da je 2014. godine rođena Sarajka i Švicarkinja Ivana Lalović za svoj film „Sitting next to Zoe“ ovdje dobila nagradu za najbolji scenarij, dotiranu sa 13.000 evra, a 2012. godine izuzetno zapažen nastup imao je i tada još relativno nepoznati glumac Edin Hasanović, kojemu je tada za dlaku izmakla nagrada kako za najbolji film („Uvijek su krivi drugi“), tako i za najboljeg glumca. Danas teško da ima nekog u Njemačkoj kome je Edin Hasanović nepoznat, naročito nakon njegove izuzetne moderacije povodom dodjele Njemačke filmske nagrade u aprilu prošle godine.  

Diva njemačkog filma sa kojom je Hasanović tom prilikom zajedno moderirao, slavna Iris Berben biće ove godine u Sarbrikenu odlikovana počasnim srcem Sarbrikena za svoje zasluge u unapredjivanju filmskog naraštaja. Počasna nagrada u obliku srca još je jedna od poveznica izmedju Sarajeva i Saarbrueckena – s tom razlikom da je sarajevsko srce crveno, dok se grad Sarbriken za vrijeme festivala, u skladu sa godišnjim dobom, oboji plavom bojom. Kako je ovo jubilarno, 40-to izdanje MOP-a očekuje se i mnogo veći broj gostiju nego inače.

Jedan od najvažnijih gostiju svakako je sada već 91-godišnji Marcel Ophüls, sin jedinac režisera Maxa Ophülsa (1902-1957), po kojem je ovaj festival i nazvan, jer je on rođen u ovom gradu. Kao i njegov otac Maximillian i Marcel je svoj život posvetio filmu, te je kao svjetski poznati dokumentarista za svoj film „Hotel Terminus“ 1989. godine dobio Oscara. Marcel Ophüls je 1993. godine boravio i u Sarajevu i snimio dokumentarni film „The Troubles Weve Seen – priča o ratnom izvještavanju“. Povodom prikazivanja posljednjeg filma već tada proslavljenog režisera Maxa Ophülsa „Liebelei“(„Ljubavna priča“), koji je snimio u Njemačkoj 1933. godine prije nego što je, bježeći od nacista zbog svog jevrejskog porijekla, napustio domovinu, u Saarbruecken stiže iz Amerike i njegov praunuk Benjamin Seyfert.

Festival će biti otvoren u ponedjeljak 14. januara filmom „Kraj istine“, režisera Filipa Leinemana, trilerom tajnih službi, kojim se razotkriva ponekad fatalna isprepletenost  lobiista i politike.

Marcel Ophüls - undefinedFoto: Sadija Kavgić: Marcel Ophüls

 

 

NEMA KOMENTARA