Travnik / Ahmed ef. Adilović: Iskreni vjernik neće Bajram slaviti uz alkohol i pjevačice

15. 06. 2018. u 17:24:00 Anadolija

Shares:0

Ramazanski bajram unosi radost u srca vjernika, jer smo nakon 30 dana posta, odricanja i intenzivnog ibadeta dočekali Bajram kao svojevrsnu krunu svih tih napora koji vjernici čine u toku mubarek mjeseca ramazana, poručio je Ahmed efendija Adilović, muftija travnički.

Samim tim, naglasio je muftija Adilović, ima više poruka koje se mogu uputiti povodom Ramazanskog bajrama, ali jedna od glavnih poruka jeste da je pobjeda nad samim sobom najveća.

"Neki ljudi misle da je pobjeda u nekom drugom, pogotovo materijalnom smislu, novčanom, finansijskom smislu, da je to glavna pobjeda. Međutim, realno i poslanik Muhammed s.a.v.s. govori - naša vjera nas uči da je najveća pobjeda, pobjeda nad sobom. A, vjernici koji su u mubarek mjesecu ramazanu postili 17 ili 18 sati na poprilično visokim temperaturama, toplim danima, pa koji su još klanjali jaciju-namaz, teravih-namaz, ostale namaze, prisustvovali mukabelama, ostalim ibadetima koje su imali u toku mubarek mjeseca ramazana, oni su time i realno savladali sami sebe i pokazali da mogu savladati sami sebe. I svi oni koji tako urade, normalno je da će onda nakon mubarek mjeseca ramazana biti bolji i kao ljudi i kao vjernici, da će biti korisniji svojoj društvenoj zajednici", cijeni muftija Adilović.

Bajramska poruka iz Travnika - undefined

Jer, naglašava, onaj koji je mogao po 17 -18 sati reći ne svome nefsu, svojim prohtjevima i svojim strastima, on će također, cijeni muftija Adilović, "sutra moći reći ne kada njegovi prohtjevi, njegov nefs, njegove strasti budu žudjele za nečim što nije uredu".

"Ali će on kao svjestan čovjek, kao vjernik reći ne, ja to ne mogu, to nije u skladu s mojom vjerom i mojom savješću. Pa tako neće primiti mito, neće dati mito, neće učestvovati u igrama na sreću u sportskim kladionicama, a svakako neće upražnjavati ono što je poznato da naša vjera ne dozvoljava kao što su alkohol, prostitucija, droga...", poručuje muftija Adilović.

"Ramazan nam pomaže biti boljim ljudima i vjernicima"

Ramazan nam, kaže, pomaže da budemo bolji vjernici, bolji ljudi, da budemo korisni društvenoj zajednici u kojoj se nalazimo i stoga nas ramazan svojim sadržajima oplemenjuje i obogaćuje.

"Mi smo nakon ramazana čišći i od grijeha, ali naša savjest je čišća, jer smo odlučni da krenemo u promovisanje dobra, a sprečavanje zla. Jedna od temeljnih obaveza koju nam naša vjera nalaže jeste - tražiti da se čini ono što je dobro, ono što je općekorisno, a suzbijati sve ono što je loše, što je negativno. A, upravo znamo da nam naši prohtjevi, naše strasti traže od nas da mi počesto gledamo samo svoj interes, taj egoizam, materijalizam... Međutim, vjera nas uči suprotno", ističe muftija Adilović.

Principe ramazana prakticirati cijelu godinu

Ramazan, odnosno djela koja se u njemu pratktikuju bi trebao, kaže muftija Adilović da traje tokom cijele godine.

"Mi imamo uzor u najboljoj generaciji koja je ikada hodila zemaljskom kuglom, a to su ashabi. Upravo se za njih prenosi da je ramazan u njihovom fokusu bio tokom cijele godine, a ne samo u toku samoga ramazana. Oni su nakon ramazana pola godine imali efekta od tog ramazana, sumirali su te rezultate i molili su uzvišenog Boga da im on primi ono što su oni radili od dobrih djela. To ih je nosilo narednih šest mjeseci, a onda do sljedećeg ramazana, pola godine oni su se trudili da se što bolje ponašaju da bi dočekali spremni naredni mubarek mjesec ramazan. U tom smislu ramazan trebamo da shvatimo kao jedan odabrani preriod intenzivnog ibadeta, čišćenja od grijeha, čišćenja srca i duša i period jednostavno rečeno punjenja imanskih baterija u smislu da nas taj doživljaj koji smo doživjeli u toku mubarek mjeseca ramazana da nas on nosi narednih jedanaest mjeseci, to jeste do idučeg mubarek mjeseca ramazana", ističe muftija Adilović.

Bajramska poruka iz Travnika - undefined

Zato, smatra, ramazan nam jako dobro dođe kao jedan restart, kao jedan potpuno novi preokret u našem životu, ali u smislu djelovanja na bolje, bez obzira u kojoj se mi sredini nalazili, u kojoj situaciji, kakve poslove obavljali od kućnog ambijenta, odnosa prema porodici preko ambijenta u javnom prostoru, na ulici, preko posla koji obavljamo do interesa naše države BiH, našeg naroda...

Ono što je neprimjereno ne ide uz Bajram

"U tom smislu nespojivo je kao što smo ovdje prije neki dan imali priliku čuti neke ljude koji iznose tamo primjere da čovjek vreću smeća jednostavno baci u rijeku. Iz svoje kuće izađe i vreću smeća baci u rijeku. Razuman čovjek to neće uraditi, a vjernik to pogotovo neće uraditi. Sada, što je jači uticaj vjere na našu dušu, na naše srce, na naše ponašanje manje će biti tih nepravilnosti, manje će biti tih loših stvari, a naravno bit će nam bolje stanje. Jer, ako imamo poštenje, ako imamo povjerenje među ljudima, normalno da će nam sve bolje ići pa i ova ekonomska situacija, koja je ovakva kakva jeste, nezavidna. Vidimo da nam ljudi sve više odlaze iz BiH, ali automatski se stvari okrenu u drugom smjeru, što više budemo radili, što veći broj nas, da ne kažem svi, radimo iskreno za korist ove zajednice, za interes našeg naroda. Situacija će se sigurno okretati nabolje i imat ćemo i bolje plaće i bolje stanje i manje će biti potrebe da naši ljudi idu trbuhom za kruhom u zapadne zemlje tražeći bolji standard, bolja primanja...", naglašava muftija Adilović.

Bajramska poruka iz Travnika - undefined

Nažalost, ukazuje, imamo pojavu da u našoj sredini, određenim mjestima ljudi provedu ramazan koliko-toliko u skladu s vjerskim propisima, a da onda već prvog dana, nakon završetka ramazana, odnosno na dan Ramazanskog bajrama da to slave onako kako je neprimjereno, ni kao čovjeku, a pogotovo kao vjerniku uz alkohol, kojekakvu muziku, uz neke druge oblike koje naša vjera zabranjuje.

"Ali, evo možemo da kažemo da to iskreni vjernik neće raditi. Nego stvar jeste u tome što ima ljudi koji imaju neki osjećaj prema vjeri i oni nešto od tih vjerskih obaveza izvršavaju u toku ramazana i normalno bolje i to nego ni to. Bolje da ikoliko čovjek dolazi u džamiju, da ikoliko čovjek posti, bolje da posti i pet dana nego ni jedan dan. Ali, logično je onda da to pet dana neće imati utjecaja na njega kao što je da je postio svih 30 dana i logično je da svako djelo, pa i svaki ibadet može imati taj nekakav površni oblik i uticaj, a može imati i dubinski", navodi muftija Adilović.

NEMA KOMENTARA