Carolyn Dorfman i Svjetlana Bukvić: Njujorški plesni teatar u Sarajevu

V.A.Z.
Carolyn Dorfman i Svjetlana Bukvić: Njujorški plesni teatar u Sarajevu
/ Svjetlana Bukvić i Carolyn Dorfman
Suradnja između Plesne trupe Carolyn Dorfman i sarajevskog Narodnog pozorišta započela je prije dvije godine, a okrunjena je predstavom koju će publika vidjeti u utorak 22. novembra.

Riječ je o predstavi Traces koreografkinje Carolyn Dorfman, u čijem su nastanku sudjelovali i talenti iz Sarajeva.  

Predstava je postavljena na muziku kompozitorice Svjetlane Bukvić, Sarajke koja je nakon diplome na Muzičkoj akademeiji u Sarajevu nastavila uspješnu umjetničku karijeru u New Yorku. 

Takođe, nakon što je ova trupa gostovala 2015 godine u glavnom gradu BIH, postavljeni su temelji umjetničke saradnje sa članovima sarajevskog baleta. Petero mladih plesača našeg ansambla provelo je nekoliko sedmica u NewYorku uvježbavajući predstavu sa američkim kolegama. 

Gospođa Dorfman ističe: "Moja misija kao koreografa je da pričam ljudske priče. Zainteresirana sam za ono što nas čini drugačijima, ali i što nas veže. Zato mi je veliko zadovoljstvo da sam ovdje i da sam uspjela da se vratim u Sarajevo. Od našeg boravka 2015. izgradili smo suradnju sa Narodnim pozorištem. U tome nam je podršku dala i Ambasada SAD koja nam je omogucila da doputujemo". 

Ova je koreografkinja veoma posvećena radu sa zajednicom, pa je tako nekoliko dana prije dolaska u Sarajevo provela u Stocu i Mostaru gdje je držala radionice za srednjoškolce. Kaže da je veoma ponosna na ono što su postigli: 

"Naš je cilj izgradnja čvršćeg mosta između rada na sceni i rada sa zajednicom. Mi smo kompanija koja je prigrlila plesače iz cijele amerike i cijelog svijeta, to je naša misija. Čini se da nikada nije bilo važnije da prikažemu ovu vrstu razumijevanja. Zato je privilegija da smo sa predstavom Traces u suradnji sa Svjetlanom Bukvić došli ovdje, da prikažemo kakvi smo, gdje idemo. Rad na ovoj predstavi bio je poput putovanja koje je trajalo dvije godine, baziran na historiji, individualnim i kolektivnim pričama. Postavljamo pitanje - šta je to što želimo biti na individualnom a šta na kolektivnom planu", istakla je gospođa Dorfman.

Predstavu Traces sarajevska publika može vidjeti u utorak 22. novembra u Narodnom pozorištu u Sarajevu. 

Ovo izuzetno važno gostovanje poznate plesne kompanije domaćoj će publici pružiti uvid u njujoršku scenu i savremeni plesni izraz baziran na Limon tehnici. Ovo je značajno i za plesače, s obzirom da je sarajevski baletni ansambl školovan na osnovama klasičnog baleta i nemaju mnogo praktičnog iskustva u modernom baletu. Boravak u NewYorku i učešće u ovoj predstavi od velike je važnosti za sarajevski Balet.    

"Limon tehnika je nastala na američkim prostorima i za nju nema boljih predavača od Amerikanaca. Ona je sama po sebi plesna, fluidna, sve je uvezano i tečno, a sve vrlo precizno unutar toga. Recimo, naši igrači su ovdje imali priliku da se prvi put upoznaju sa brojanjem u plesu, jer u klasici ne brojite nego pratite ritam. U ovom slučaju, pogotovo kada plešete na savremenu muziku kakva je Svjetlanina, morate da se razbrojite, što iziskuje drugi način razmišljanja. Drugačiji su načini izvođenja nekog pokreta, više je fluidnost nego što je gimnastika",  pojasnila je Belma Čečo Bakrač, v.d. direktorica baleta NPS.

A kada je u pitanju muzika, za sarajevsku publiku je od posebne važnosti činjenica da je njena autorica Svjetlana Bukvić, jedna od najuspješnijih bh. muzičkih umjetnica u svijetu. Kao autorica elektro-akustičke muzike, ona će nastupiti uživo na sceni: 

"U studiju napravim elektronski dio a onda raspišem dionice za muzičare za koje mislim da bi bili odgovarajući za kontekst u kojem radim. Oni moraju da znaju da čitaju notiranu muziku i moraju biti verzirani u različite žanrove, jer ja radim hibridni zvuk. To je u NewYorku lako jer imam pristup fantastičnim muzičarima i to je ono što me i dalje inspiriše. Na premijeri ove predstave u aprilu na sceni je bio ansambl: električna harfa, električna violina, bubnjar, perkusije, ja sam bila na analognom sintisajzeru Moog i imala sam elektronsku matricu. Međutim, pošto je nas mnogo, a muzičari bi predstavljali dodatni trošak, u Sarajevo smo stigli sa svim snimljenim dionicama osim mene, koja ću svirati uživo", objašnjava Svjetlana Bukvić. 

Razgovor sa Svjetlanom Bukvić, kompozitoricom, multimedijalnom umjetnicom i predavačicom elektronske  muzike u New Yorku slušajte u emisiji Rado slušan gost u petak u 12,10 na programu Radija Sarajevo (90,2 ili putem web straminga). 

"Najvažniji od svega je, ples. Ples je ljudsko tijelo, um i duh. Ali moderni ples zaista obuhvaća i individualni glas sudionika. Zato naš rječnik može biti sastavljan od bilo čega što dolazi iz tog ljudskog tijela. Kao što pisac ima svoje riječi koje koristi da izrazi određene stvari, tako i mi imamo svoj jezik od pokreta i oblika. U mojim predstavama ne možete često vidjeti unisoni pokret, stalno je neko kretanje, stalno je komunikacija, ponekad to pomalo i zbunjuje. A sve to je zbog moje filozofije - da smo svi mi jedinstveni individualci koji koegzistiramo u povezanosti i ovisnosti jedni o drugima", pojasnila je na kraju razgovora za Radiosarajevo.ba Carolyn Dorfman. 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije