Belma Čečo-Bakrač: "Uspavana ljepotica" će nas vratiti u djetinjstvo

S. H. i V. A. Z.
Belma Čečo-Bakrač: "Uspavana ljepotica" će nas vratiti u djetinjstvo
Foto: Admir Kuburović / Radiosarajevo.ba / Belma Čečo-Bakrač

Poslastica za sve ljubitelje klasičnog baleta zasigurno će biti Uspavana ljepotica, klasično djelo Petra Iljiča Čajkovskog, koja će premijerno biti prikazana u utorak 23. aprila, na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo . Posljednji put ovaj klasični biser na sarajevskoj sceni igrao se davne 1956.  

Tim povodom razgovarali smo sa v. d. umjetničkom direktoricom Baleta Belmom Čečo-Bakrač, nekadašnjom balerinom, a danas uspješnom menadžericom pod čijim rukovođenjem su na scenu NPS postavljene brojne uspješne produkcije . Postaviti klasično djelo tzv. bijelog baleta na scenu, veliki je produkcijski poduhvat, kako u izvođačkom, tako i u logističkom smislu:   

"U uslovima u kojima mi danas živimo i radimo, ne mislim samo na balet, nego uopćeno na umjetnike u gradu i našoj državi, istrajati u ideji da se klasika vrati na našu scenu je zaista izazov. Moja sreća i zadovoljstvo je da sam evo već dvije godine u razgovoru sa koregorafom Dinkom Bogdanićem pripremala teren za nešto takvo", rekla je za Radiosarajevo.ba Belma Čečo-Bakrač.

Mukotrpno ulaganje u razvoj sarajevskog baleta već sada rezultira nekim novim mladim imenima koja će se predstaviti na sceni:   

"Neki naši igrači su u protekle dvije-tri sezone zaista sazreli, vidjet ćete ih u nekom potpuno novom svjetlu sa izuzetno teškim solističkim zadacima.  Jednostavno vrijeme i njihove karijere, iskustvo koje imaju, doprinijele su tome da ova premijera ipak doživi svoju izvedbu", rekla je direktorica.

Ističe da joj je drago da se jedan ovakav naslov, kakav krasi svaku ozbiljnu teatarsku kuću i baletsku kompaniju, vraća na repertoar Narodnog pozorišta, te se nada da će dugo živjeti.

"Ipak, za glavnu solističku ulogu smo morali posegnuti za pomoć sa strane, tako imamo gosta Igora Pastora iz Beograda. Tu je i gošća iz HNK Split Bojana Lipovšćak, te nekoliko plesača iz beogradskog ansambla jer nemamo toliko muškaraca u bašem ansamblu", navela je Čečo-Bakrač. "Naravno, to ne umanjuje sve ono što je uradio domaći kadar, neki su dobili teške i značajne zadatke na premijeri: "Sve ostale solističke uloge plesat će naše solistice i solisti, a glavna uloga povjerena je Tamari Ljubičić".

Čuvena Trnoružica Petra Iljiča Čajkovskog, koja je svoju praizvodbu doživjela 1890 u Sankt Petersburgu,  je veliki balet u tri čina sa prologom.

"U našoj izvodbi nije došlo skoro di nikakvih skraćivanja. Svakom onom ko voli klasiku bit će milo čuti Čajkovskog. A priča 'Uspavane ljepotice' sve nas će vratiti u djetinjstvo i vratiti nam taj osjećaj, jer vi kad gledate klasiku htjeli ili ne, malo podjetinjite. Balet je namijenjen širokoj publici i mislim da će ljudi to prepoznati, da će uživatui i dati podršku našim solistima i ansamblu, Sarajevskoj filharmoniji i svima koji su radili na postavljanju ove značajne predstave", ističe Čečo-Bakrač za Radiosarajevo.ba, navodeći kako ovaj balet nije postavljan na sceni Narodnog pozorišta od 1956. kada ga je postavljao Franjo Horvat, a sada ga postavlja Dinko Bogdanić kao koreograf i reditelj.

Iako i sami imaju problema sa kadrom, dirigentica Sarajevske filharmonije Samra Gulamović je u protekla dva mjeseca sve učinila da se pripremi materijal, partitura i solisti, kako je istakla Čečo-Bakrač.

"Meni je zaista čast i zadovoljstvo raditi s Dinkom Bogdanićem. Od prvog dana kad smo počeli razgovarati o ovom baletu, on je uz mene. Mogao je kao veliko ime uslovljavati neke stvari, ali nije, on je vrijedan saradnik i pozitivan čovjek", rekla je Čečo navodeći da bi voljela da mlade generacije prate njegov primjer.

"Nadam se da ga ne viđamo zadnji put, nego da ćemo ga još dugo gledati", dodala je Čečo.

Čečo smatra da je sarajevska publika evoluirala rekavši kako se već prepoznaju solisti baleta.

"Kada je u pitanju klasika, i Krcko Oraščić je dugo očekivan na našem repertoaru i dugo ga nije bilo. Nije mogao biti ljepše dočekan", rekla je Čečo, te podsjetila na baletne predstave u produkciji Narodnog pozorišta Sarajevo,  za koje se i danas traži karta više.

"Omer i Merima je također tražena, u maju je vraćamo na repertoar, a prikazuje jednu toplu sliku Bosne. Kao i Palčica koja je odgojila jednu cijelu plejadu mlade publike i kada vidite da ista publika dolazi ponovo gledati predstavu, vi znate da to nešto znači, da se naši napori isplate", rekla je Čečo.

Poželimo da Uspavana ljepotica doživi sličan uspjeh, brojnu publiku i dugovječnost na repertoaru. 

libreto: I. A. Vsevološki, M. Petipa – prema bajci Perraulta

koreograf: Dinko Bogdanić
dirigentica: Samra Gulamović

Kralj – Adnan Đindo
Kraljica – Dajana Zilić
Princeza Aurora – Tamara Ljubičić
Princ Desire – Igor Pastor, k.g. Srbija
Katabalit, ceremonijal majstor
 – Jesenko Matković 
Vila jorgovana
 – Bojana Lipovšćak, k.g. Hrvatska
Vile – Amina Sulejmanagić, Ana Kuzmanović, Albina Huskić, Zulejha Kečo, Jovana Milosavljević Lovrenović, Aleksandra Smiljanić
Pratnja Vile jorgovana – Nataša Gaponko, Marijana Marić, Selma Efendić*, Kristina Mandić*, Naida Hamzić*, Hana Leko*
Carabossa – Lejla Bajramović
Prinčevi – Mihail Mateescu, Admir Kalkan, Ervis Koceku, Boris Vidaković
Carabossina pratnja – Evgeny Gaponko, Boris Vidaković, Goran Staniškovski, Til Čmančanin
Valcer – Selma Štrbo Arnautović,  Sabina Sokolović, Marijana Marić, Nadža Pušilo, Selma Efendić*, Naida Hamzić*, Evgeny Gaponko, Boris Vidaković, Til Čmančanin, Goran Staniškovski, Nicola Bianco, Miloš Živanović
Dame i gospoda – Članovi ansambla  KUD „Baščaršija“
Nereide – Ženski ansambl Baleta NPS
Poloneza i Mazurka – Nadža Pušilo, Selma Štrbo Arnautović, Marijana Marić, Sabina Sokolović, Aleksandra Smiljanić, Naida Hamzić*, Evgeny Gaponko, Til Čmančanin, Goran Staniškovski, Boris Vidaković, Nicola Bianco, Miloš Živanović
Pas de Cinq – Ana Kuzmanović, Amina Sulejmanagić, Jovana Milosavljević Lovrenović, Albina Huskić, Admir Kalkan
Bijela mačka i mačak u čizmama – Selma Efendić*, Boris Vidaković
Princeza Florina – Nataša Gaponko
Plava ptica – Ervis Koceku
Crvenkapa – Zulejha Kečo
Sivi vuk – Mihail Mateescu

*Učenice Srednje muzičke škole Sarajevo – Odsjek balet, klasa Tanje Smajić

scenograf: Vedran Hrustanović
kostimografkinje: Dijana Bourek i Ika Škomrlj
asistentica koreografa: Mia Jahić
izrada kapa, tijara i krunica: Melisa Musić Ajkunić
dizajn svjetla: Moamer Šaković
solo violina: Arvida Kulloli-Vračo / Arijana Zupčević
solo violončelo: Isak Haračić
cvjetni zastor: Dinka Iričević
inspicijent: Boris Jeličanin

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije