Banjalučanin otkriva: Je li Južna Amerika opasna, kakvo je stanje u prašumi Amazona

S. H.
Foto: Privatni album / Putovanje Južnom Amerikom

Banjalučanin Robert Dacešin jedan je od rijetkih sretnika čiji je posao putovati svijetom.

Banjalučanin dao otkaz da bi putovao svijetom: Putovanja su za one koji se usude

Dacešin inače vodi najčitaniji putopisni blog u BiH – Rio priče sa putovanja.

Od maja ove godine počele su promocije njegove knjige putopisa iz Južne Amerike, koja će u ponedjeljak biti održana i u glavnom gradu BiH u Mariott Courtyard hotelu sa početkom u 20 sati.

Tim povodom razgovarali smo sa Dacešinom za Radiosarajevo.ba pitavši ga šta ga je vuklo na putovanje Južnom Amerikom, sa kakvim se stereotipima susretao prije samog putovanja i u šta se uvjerio po dolasku na taj kontinent.

"Svako od nas ima neke putničke snove o kojima mašta. Neke životne želje generalno. Mislim da je moja najveća životna želja bilo upravo putovanje u Južnu Ameriku. U posljednjih 10-tak godina, sve u mom životu nekako je vezano za latino svijet. Naučio sam španski i portugalski. Upoznao mnogo divnih ljudi iz ovih zemalja. Jednom od njih sam čak bio kum na svadbi. Toliko sam zavolio te ljude I njihov temperament da mi se život pretvorio u maštanje da odem tamo i to doživim. Sa ove tačke gledišta sada, mislim da su upravo ljudi najbolja stvar putovanja u Južnu Ameriku. Mi kao narod mislim da smo dobri domaćini i da smo topli, ali kada vidiš njih, shvatiš da je to skroz neki viši nivo", rekao nam je Dacešin.

Kako nam je ispričao, mnogo toga se priča o Južnoj Americi.

Banjalučanin o životu u Južnoj Americi: Za mafiju smo znali, ali...

"Kriminal. Narkokarteli. Droga. Ubistva. Mnogo toga lošeg zaista čovjek čuje prije nego ode. E sad, ako bih morao sa da ili ne, odgovoriti da li je Južna opasna, vjerovatno bih rekao da. Opasnije je nego kod nas, ali ako se čuvaš i znaš kako da se ponašaš, bit ćeš ok. Jednostavno, postoje pravila ponašanja koja se moraju ispoštovati i ako to znaš, bit će ok. Nema hodanja okolo sa skupim satovima I nakitom. Nema držanja telefona non-stop na ulici. Suštinski, treba da budeš lokalac, a ne turista. Ako se ponašaš kao i oni, sve će biti ok", rekao je Dacešin koji je na svom blogu pisao o tome je li Brazil opasan.

Putovanje Južnom Amerikom - undefined

Dacešin u Rio de Janeiru

Zanimalo nas je i da li je sigurno putovati sam, te kako organizirati takvo putovanje.

Dio putovanja sam išao samostalno, a dio sa još dvije osobe. Svaki vid putovanja ima definitivno svoje prednosti i mane. Dok sam bio sam, upoznavao sam mnogo više ljudi. Nekako, moraš da upoznaješ ljude, jer nisam tip osobe koji voli biti sam. Uživam u energiji ljudi i volim kada imam ljude uvijek oko sebe. Ono što je bitno znati je da lokalci u Južnoj ne pričaju baš mnogo engleski, pa ako sam sa nekim ko ne priča španski, često bude dosta nezgodno. Ako mogu da dam neki savjet, to bi bio da se nauči nešto španskog. Bar za onu osnovnu komunikaciju, jer oni će mnogo cijeniti kad vide da se trudite. Tako nećete biti samo još jedan gringo u nizu, već će te iskazati poštovanjem prema njima i njihovoj kulturi, a uz to, mnogo ćete bolje doživjeti njihove priče i iskustva, otkrio nam je Robert.

Što se tiče organizovanja, misli da to i nije toliki problem.

"Danas je zaista toliki broj informacija dostupan na internetu, a i aviokarte nisu ni blizu tako skupe kao što su nekada bile. Za smještaj uvijek korisim couchsurfing tako da skoro nikada ne plaćam noćenje, a ako po prirodi niste neki zahtjevan tip, dani u Južnoj Americi vas mogu koštati manje nego boravak kući ponekad. Na svom blogu ponekad pišem o tome kako egzotična putovanja ne moraju da budu tako skupa i ako dobro istražite lokaciju i 'ubodete' dobar termin, zaista možete dobro proći", prokomentirao je Dacešin za naš portal.

U posljednje vrijeme svjetski mediji izvještavaju o uništavanju prašuma Južne Amerike. Zanimalo nas je da li se u to mogao uvjeriti na svom putovanju.

"Tokom mog boravka tamo, nije bilo priče o tome, ali u razgovoru sa par drugara koji tamo žive, kažu mi da su još veći požari bili prije nekoliko godina i da se o njima manje pričalo. Šta je razlog, zaista ne znam, ali ako biste me pitali, šta je najbolja stvar koju sam vidio u Južnoj Americi, to ja baš Amazon. Ne znam jeste li znali da oko 25 posto svih lijekova koji se koriste kod nas, dolazi iz Amazona, kao i čak 70 posto lijekova za rak? Ili da je on dom za 40.000 vrsta biljaka, 1.300 vrsta životinja, 3.000 vrsta riba i preko 2.5 miliona insekata? Ne bih da se ovo shvati pogrešno, ali toliko ljudi je pričalo o uništavanju katedrale Notre Damme kao da je najveća tragedija na svijetu, a mnogo manje se priča o Amazonu, koji je za čitavu planetu od nevjerovatne važnosti", rekao je Dacešin.

Čovjek koji putuje uči o svom životu, putovanja u njega unose radost i novi život. Najvažnija iskustva sa svojih putovanja Robert je pretočio u knjigu, o kojoj nam je i više ispričao. Zanimalo nas je šta je odlučio sažeti u nju i šta i dan-danas prepričava kao posebno iskustvo.

"Da budem zahvalan na nekim stvarima koje imam u životu. Vidite, nekada ranije sam mislio da što više putujem, više ću htjeti da živim izvan BiH. Ali desilo mi kasnije upravo kontra, što više putujem, više uviđam neke male stvari ovdje na koje inače ne obraćam pažnju. Putujući kroz razne siromašne zemlje, postao sam zadovoljniji na onome šta imam i to zaista cijenim", prokomentirao je Robert dodajući kako je od latinosa naučio da što više živi u trenutku.

"Kod nas svako ima neke planove. Za godinu dana ću kupiti ćuku. Za dve auto. Za pet ću da se oženim, a za 10 da kupim stan. Imam osjećaj da svi mi čekamo samo nešto da se desi da bismo bili srećni, zaboravljajući da budemo srećni sada.
U Južnoj se mnogo manje planira. Ljudi žive u trenutku. Spontani su. To mi je jako sviđa", rekao je Robert.

Kako nam je pojasnio, njegova knjiga predstavlja knjigu o ljudima. O uzavrelom asfaltu i tropskim džunglama. O nekim zanimljivostima o zemljama u kojim je bio, predstavljene na najrealniji način, uzimajući u obzir mišljenja ljudi kod kojih je odsjedao, trudeći se da stvori jednu objektivnu sliku svega onoga što se dešava.

Putovanje Južnom Amerikom - undefined

Putovanje Južnom Amerikom

"Sve o čemu ćete čitati zaista se desilo. Ona isto tako nije posvećena samo putovanjima. Govorim u njoj i o nekim drugim stvarima. Ljubavi. Zahvalnosti. O snovima koji se ostvaruju kad nešto onako baš jako i bez imalo sumnje poželiš. O istinski bitnim stvarima u životu", otkrio nam je Robert.

Knjigu je do sada promovirao širom BiH, ali i gradova regije, a 30. septembra ga očekuje promocija u Sarajevu.

"Kao neko ko voli Sarajevo i ljude tu, često dobijam poruke iz vašeg grada i zaista se radujem dolasku. Imam super prijatelja u Sarajevu i često se vraćam, što zbog njih, što zbog posla i svaki put zaista uživam. Iskreno, jedva čekam da čujem vaše priča i da svi zajedno napravimo jedno fino druženje nakon kojeg ćemo biti bogatija za nova iskustva i poznastva", rekao je Robert Dacešin za Radiosarajevo.ba.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.