Intervju / Ruski muzički genij Alexander Rudin: Srce, duša i intelekt

19. 05. 2017. u 15:22:00 Vesna Andree Zaimović

Shares:0

Za ovog ruskog umjetnika neko je rekao da je poput Leonarda da Vincija - klasični "uomo universale" u svijetu muzičke umjetnosti.

Alexander Rudin je vrsni instrumentalista na violončelu, jednako dobar i poznat i kao dirigent, nagrađivan je kao pijanista i čembalista, strasno se bavi istraživanjem muzike, a radi i kao muzički pedagog. Ovaj svestrani muzički genij stigao je u Sarajevo, gdje će uz Sarajevsku filharmoniju učiniti nezaboravnom završnicu 23. Sarajevskih večeri muzike. 

Na koncertu koji je na programu u petak 19. maja u 20,00, uz ravnanje maestre Samre Gulamović, Rudin će izvesti  Koncert za violončelo i orkestar u a molu Camille Saint-Saënsa,

Uoči koncerta, Alexander Rudin je gostovao u emisiji "Četvrtkom o kulturi" govoreći o svojoj umjetnosti, odgovornostima koje muzičari imaju danas, te o djelu koje će izvesti pred sarajevskom publikom. 

Razgovor smo započeli na temu univerzalnosti u muzici - kako je nastala ta genijalna muzička svestranost našeg sugovornika? 

"Trudio sam se proširiti interese u muzici, kako bih mogao pristupiti različitim izvorima, kao čelista, kao pijanista ili kao dirigent. Posljednjih godina skoro pola svoje djelatnosti posvećujem dirigiranju i dirigiram različitim orkestrima. Ta svestranost daje mi mogućnost da upoznajem muzičku umjetnost, da  poznajem muziku bolje kako bih mogao ležerno plivati u tom divnom okeanu muzike", rekao je. 

Pitali smo maestra da li je moguće dostići nivo savršenstva u svim tim područjima kojima se bavi, a on je odgovorio:

"Mislim da savršenstvo ne postoji. Svi ljudi, pa čak i geniji, teže savršenstvu ali ga ne dostižu. Svi mi zapravo uživamo u onome što radimo i trudimo se da uživaju i oni kojima se obraćamo. Važno je kakav vam je pristup. Ako imate srce, intelekt i dušu, bit ćete bliže nivou savršenstva, ali u umjetnosti savršenstvo ne postoji.

Kako se radi o umejtniku koji je veoma aktivan i na polju istraživanja, željeli smo znati šta je to što ga najviše fascinira u tome.

"Izvodim mnoge kompozicije koje su do sada bile nepoznate, ili se trudim da izvodim poznate komade da zvuče drugačije, da ne budu isti kao što su ih svirali i oni prije nas. Trudim se da izbrišem staru tradiciju koja nije uvijek tipično za taj period, često se radi o ponavljanju starim manira, starih navika. Trudim se da razumijem stil, ono što je kompozitor želio. Posebno je lijepo kada to možete svirati publici koja nema predodžbu kako bi to navodno trebalo da zvuči.

Zamoljen da se osvrne na izazove koji se pred muzičkog umejtnika postavljaju danas, u vrijeme brzog tempa života, viška informacija i manjkanja pažnje i koncentarcije među publikom, Rudin odgovara:

"Vrijeme je brzo, gubimo koncentraciju, ne možemo više čitati knjige ili slušati dugačke kompozicije.  Sve je instant i to je problem. Mi, muzičari, smo odgovorni da ono čime se bavimo učinimo zanimljivim i životnim. klasična muzika - zvuči pomalo dosadnom, ali riječ je o genijalnim djelima koja su uvijek živa. Naša je odgovornost da ih takvima prikažemo". 

I na kraju, Rudin nam je rekao i nekoliko riječi o Koncetu Camillea Saint-Saënsa, koji će izvesti u Sarajevu:

Camille Saint-Saëns je bio briljantan, fantastičan kompozitor koji je ostavio bogat opus. Ovaj koncert je veoma romantičan, lagan za slušanje i predstavlja remek djelo repertoara za violončelo. Sviram ga maltene od djetinjstva i veoma sam sretan što ću ga svirati i pred vašom publikom.   

 

Publiku na ovom koncertu očekuju još i izvedbe Simfonije br. 1 u c molu Felixa Mendelssohna, te izbor iz baleta Trorogi šešir Manuela de Falle. Ulaznice u prodaji na blagajni Narodnog pozorišta u Sarajevu, a za penzionere, studente i đake omogućen je popust od 50%. 

NEMA KOMENTARA