Zatvoren 24. SVEM: Sergei Krylov osvojio publiku

Radiosarajevo.ba
Zatvoren 24. SVEM:  Sergei Krylov osvojio publiku
Foto: Almin Zrno / Sergei Krylov uz Sarajevsku filharmoniju

Završnica 24. Sarajevskih večeri muzike odabranoj publici ponudila je akraktivan koncertni program obilježen nastupom Sergeja Krilova – ruskog violiniste svjetske reputacije.

Piše: Lana Paćuka

Sadržajno muzičko veče, na kome se javnosti pod drugi puta u okviru ovogodišnjeg festivala predstavila i Sarajevska filharmonija, održano je 18. maja 2018. u Narodnom pozorištu. Program posljednje festivalske večeri zamišljen je kao spretna kombinacija francuskih kompozitora – Georgesa Bizeta (1838–1875) i Mauricea Ravela (1875–1937) te proslavljenog ruskog stvaratelja Pjorta Iljiča Čajkovskog (1840–1893). Čajkovskom se ujedno navršava i 125 godina od smrti, pa je postavljanje njegovih djela na koncertima otvaranja i zatvaranja Festivala moguće promatrati i kao svojevrsni omaž njegovom osebujnom stvaralaštvu.

            Večer je započeta nastupom Sarajevske filharmonije i njenom zvukovno izbalansiranom izvedbom simfonijskog prvijenca Georgesa Bizeta – Simfonijom  C-dur. Djelo za koje se, kao i za ostatak Bizetovog opusa može reći da je nepravedno ostalo u sjeni opere Carmen, donijelo je dašak kompozitorske naivnosti i mladačke energije na koncertantni podij. Nakon Bizeta, publika je mogla uživati u još jednom ostvarenju nastalom u dahu mladalačke kreativnosti i imaginacije. Ovaj put radilo se o Pavani za preminulu infantkinju čuvenog Ravela, čiji je rad iz studentskih dana doživio neviđenu popularnost diljem svjetskih koncertnih dvorana. Sarajevsku izvedbu Pavane obilježila evidentna angažiranost orkestra potaknuta istrajnošću dirigentice Samre Gulamović da ostvari nakanu ujednačenog skupnog muziciranja.

Vrhunac večeri predstavljala je izvedba Koncerta za violinu i orkestar D-dur P. I. Čajkovskog u interpretaciji sjajnog Krilova, kojeg su slušatelji s nestrpljenjem isčekivali. Spoj jednog od najljepših, i u formalnom smislu najuspjelijih koncerata za violinu, sa jednako briljantnim umjetnikom upućivao je, a u koncu i rezultirao, sretnim završetkom.

Krilov, koji je imao priliku učiti od legendarnog Leonida Kogana, te se dokazati kao pobjednik nekih od najznačajnijih violinističkih takmičenja („Rodolfo Lipize“, „Stradivarius“,„Fritz Kreisler“ i dr.), svojom umjetničkom harizmom uspio je ostaviti uvjerljiv dojam na pristune. A da je sarajevska publika imala priliku svjedočiti kreacijama umjetnika svjetskoga formata, govori široka paleta violinističke literature koja čini njegov svirački repertoar. U tom pravcu vrijedno je spomenuti i podatak da je upravo njegov snimak Koncerta za violinu pod nazivom Metamorfoze od Krysztofa Pendereckog uvršten u prestižni projekat, kojim se nastoji snimiti kompletan opus poljskog kompozitora.

Očekivano, Krilov je osvojio publiku svojim viđenjem Čajkovskijevog koncerta, pokazavši da  njegovu umjetnost čini savršeno usklađen spoj talenta, izvrsnog školovanja te enormnog umjetničkog iskustva. Tokom izvedbe sva tri stava Krilov je dokazao da posjeduje krajnje oblikovan i intezivan ton, koji se nadpounjavao sa zvukovnom bojom orkestra. Moglo se zamijetiti da violinista s nevjerovatnom lakoćom svira pasaže i u najvišim lagama, pri čemu je ostvarivao dojmljivu intonativnu čistoću. S druge strane, Filharmonija -  kojoj je partitura Koncerta itekako poznata, nadopunjavala je i pratila Krilova u ključnim momentima njegove interpretacije. Izrazita nadarenost Krilova nije se ogledala samo u visokoj muzikalnosti i u tehničkoj sigurnosti, nego i svim ostalim komponentama nepohodnim za poziv vrhunskog violiniste. Publika je u potpunosti prepoznala umjetnički senzibilitet proslavljenog violiniste nagradivši ga gromoglasnim ovacijama nakon kojih je uslijedio bis u vidu maestralnog Capprica br. 24 Niccola Paganinija, koji je slušatelje u prepunoj dvorani Narodnog pozorišta podigao na noge.

Maestralna završnica 24. Sarajevskih večeri muzike dala je nagovijestiti da odabrani umjetnici i njihove perfektne izvedbe ispunjavaju zacrtanu viziju Festivala, koji iz godine u godinu nastoji koncertne dvorane glavnog grada BiH ispuniti kvalitetnom umjetničkom energijom, te u tom smislu ne preostaje ništa drugo nego li reći da već sada s nestrpljenjem očekujemo njegovo jubilarno 25. izdanje!

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije