Pogled žene, ženski pogled: Specijalne projekcije 14. Pravo Ljudski Film Festivala

Radiosarajevo.ba
Pogled žene, ženski pogled: Specijalne projekcije 14. Pravo Ljudski Film Festivala
Foto: Pravo Ljudski Film Festival / 14. Pravo Ljudski Film Festival

Žene su glavne junakinje specijalnog programa 14. Pravo Ljudski Film Festivala - ispred i iza kamere.

Prvi i nažalost jedini film jedne od najutjecajnijih modernističkih pjesnikinja Irana Forough Farrokhzad, Kuća je crna (1963.) tretira upravo ono najnegledljivije - gubavost. Farrokhzad portretira svakodnevnicu u koloniju oboljelih od lepre. Njena kamera prati ih dok idu u školu, jedu, pletu, puše i igraju igre. Niz crno-bijelih slika dariva ljepotom njihove deformitete i spaja momente boli, očaja, topline i radosti u istinski humani dokument. Sa ciljem da ovim filmom “izbriše ružnoću i oslobodi žrtve”, Farrokhzad sliku prati čitanjem vlastite poezije i odlomcima iz Biblije i Kur’ana. Njen ženski pogled uspostavlja distancu spram patnje i odvratnosti, izbjegavajući sažaljenje, transformirajući svoj subjekt bez da ga učini simbolom.

Forough Farrokhzad (1935 - 1967.) u svojoj je poeziji artikulirala nutarnji svijet žene istovremeno rušeći društvene i kulturalne tabue. Asistirala je u studiju iranskog intelektualca i pionira auteur filma Ebrahima Golestana, koji je među prvima prepoznao njen talenat. Uspjela je režirati samo jedan film prije tragičnog okončanja karijere u fatalnoj saobraćajnoj nesreći, u 32. godini.

Film Gulyabani priča priču o Fethiye Sessiz, zloglasnoj vidovnjakinji iz Izmira 70-ih i 80-ih godina prošlog vijeka.

14. Pravo Ljudski Film Festival - undefinedFoto: Pravo Ljudski Film Festival: Film Gulyabani

Ona je stvorenje, čudovište, autsajderka, nemirni duh usamljenog i napuštenog mjesta. U filmu se prisjeća djelića svog preživljavanja, zlostavljanja, otmica i nasilja. Kroz reminescenciju događaja iz djetinjstva, tragom dnevničkih zapisa i pisama otuđenom sinu, Gulyabani priziva emocionalni pejzaž najnasilnijeg perioda postrepubličke Turske, gdje se memorija budućnosti i fragmenti prošlosti napokon susreću.

Gürcan Keltek studirao je filmsku umjetnost na Univerzitetu Dokuz Eylül. Autor je filmova Overtime (2012.) i Colony (2015.), a Meteorlar (2017.) je njegov prvi dugometražni film sa preko 20 osvojenih nagrada.

14. Pravo Ljudski Film Festival održava se od 27. novembra do 2. decembra u kinu Meeting Point. Ulaz na sve festivalske projekcije je slobodan. 

Dobrošli!

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije