23. SVEM / Ovacije za kvartet Papandopulo

18. 05. 2017. u 13:14:00 Radiosarajevo.ba

Shares:5

Sarajevska publika sinoć je imala priliku uživati u virtuoznim izvedbama fenomenalnog kvarteta saksofona Papandopulo. Bio je to još jedan odličan koncert u okviru 23. Sarajevskih večeri muzike.

Papandopulo kvartet čine četvorica hrvatskih saksofonista:
Nikola Fabijanić (Zagreb, 1976), sopran saksofon,
Gordan Tudor (Split, 1982), alt saksofon,
Goran Jurković (Zagreb, 1983), tenor saksofon, i
Tomislav Žužak (Zagreb, 1978), bariton saksofon.

Svi su oni diplomanti Muzičke akademije u Zagrebu u klasi profesora Dragana Sremeca. Usavršavali su se na konzervatorijima u Parizu, Amsterdamu i Beču, te na seminarima kod uglednih svjetskih saksofonista. Tokom i nakon studija djelovali su u sastavu New sax quartet, s kojim su od 2000. godine ostvarili niz zapaženih nastupa. Godine 2013. promijenili su ime u Papandopulo kvartet. Kvartet je nastupao na poznatim festivalima i muzičkim manifestacijama širom Hrvatske, te na koncertima u Budimpešti, Parizu, Strasbourgu i drugim gradovima.

Osobitu važnost Kvartet pridaje promociji savremene muzike, naročito djela mladih hrvatskih i inozemnih autora, pa su tako praizveli djela Mirele Ivičević, Frana Đurovića, Mattiasa Kranebittera, Dubravka Palanovića, Tene Borić, Krešimira Seletkovića, Ivana Končića, Šimona Vosečeka i drugih. Godine 2013. objavili su prvi album Papandopulo u izdanju Croatia recordsa koji je od pet nominacija za nacionalnu diskografsku nagradu Porin osvojio Porina za najbolju kompoziciju. U posljednjih nekoliko godina ovaj album najprodavaniji je album klasične glazbe u Hrvatskoj, čime je Papandopulo kvartet opravdao očekivanja:

“Vrsnost izvedbi, neopterećeni šarm zvučanja saksofona kao i raznolikost pristupa kvartetu glazbala koja već svojom primjenom nerijetko upućuje na bogatstvo primjerice jazzističkoga idioma… nedvosmisleno upućuju na samopouzdanje i uvjerenje da će, posebno kod mlađih slušatelja, naići na zanimanje i razumijevanje. Upravo u tom kontekstu novoga, neopterećenoga i zvukovno poticajnoga valja pozdraviti ovo izdanje i poželjeti mu da uz eventualnu pedagošku namjenu ostvari i svoju nepobitnu estetsku svrhovitost.” (Zdenka Weber, klasika.hr). Godine 2015. izdaju svoj drugi samostalni album Per quattro

Sarajevska publika koja je slušala njihov koncert u Vijećnici, nagradila je izvođače ovacijama. 

U nastavku programa 23. Sarajevskih večeri muzike večeras, 18. maja u 20 sati, publika će u sarajevskoj Vijećnici imati priliku čuti sarajevski Ženski vokalni ansambl Corona. Ansambl će se predstaviti interesantnim izborom tradicionalne muzike Balkana u aranžmanima Vinka Krajtmajera, te članica ansambla Tijane Vignjević i Adelite Kadić, kao i djelima Todora Skalovskog, Marka Tajčevića, Nikolaja Kaufmana i Petra Liondeva. Publika će imati priliku čuti poznate melodije iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije, Makedonije, Kosova, Bugarske, te muziku Jevreja Sefarda i Roma s područja Balkana.

Fondacija za muzičke umjetnosti je za Festivalsku završnicu pripremila još jedan značajan koncert. Na koncertu 19. maja u 20 sati u Narodnom pozorištu nastupit će ruski violončelista Alexander Rudin u pratnji orkestra Sarajevske filharmonije i dirigentice Samre Gulamović.

Alexander Rudin jedan je od posebno svestranih umjetnika današnjice, koji djeluje kao violončelista, dirigent, pijanista, čembalista, profesor na Moskovskom konzervatoriju, istraživač stare muzike, autor orkestarskih aranžmana, te uspješan muzički rukovodilac. Na svom premijernom nastupu u Sarajevu, Aleksandar Rudin će uz pratnju orkestra izvesti Koncert za violončelo i orkestar u a molu Camille Saint-Saënsa, a publiku na koncertu očekuju još i izvedbe Simfonije br. 1 u C-molu Felixa Mendelssohna, te izbor iz baleta Trorogi šešir Manuela de Falle.

Fondacija za muzičke umjetnosti odlučila je pripremiti posebnu pogodnost za učenike muzičkih škola, studente i penzionere, koji će ulaznice za Rudinov koncert moći kupiti s popustom od 50 posto. Ulaznice za koncert zatvaranja 23. SVEM-a su u prodaji na blagajni Narodnog pozorišta u Sarajevu.

NEMA KOMENTARA