Haris Pašović: Vjerujem da bi film "Žaba" trebalo prikazati u parlamentima

/ Pogled na filmsko platno: scena iz filma Žaba
Film “Žaba” Elmira Jukića govori o tome kako postratna trauma razara živote “običnih” ljudi. Relevantna ali društveno potisnuta tema, tretirana je veoma suptilno u ovom intimnom filmu

Piše: Haris Pašović, bh. redatelj

Za veliko poštovanje je kako su reditelj Jukić i umjetnički saradnici govorili tiho da bi tema mogla govoriti glasno. Skladno, diskretno i samozatajno, Elmir Jukić je režirao, naizgled, jednostavan film o velikoj temi. Učinio je da dođemo u živote ljudi o kojima film govori nečujno i da doživimo njih i sebe u demonskoj tami njihove unutrašnje drame.

U pozadini njihove priče, stalno se čuje zvuk društvene stvarnosti koja sentimentalizira tradiciju. Ta zvučna slika slatkog kolektivnog samozaborava dramtaičan je kontrapunkt okrtunoj stvarnosti glavnih likova. Tako ovaj izvanredan rediteljski postupak uspostavlja osnovni sukob u ovom filmu. “Žaba” otvara veliko pitanje da li ima razloga za optimizam za generacije osakaćene ratom ili nade nema.

Glumci Emir Hadžihafizbegović i Mirsad Tuka, odlično su ostvarili proživljene kompleksne karaktere ratnog veterana i izbjeglice-povratnika. Moamer Kasumović unio je dah mladosti i neke blažene naivnosti u ovu dramu.

U životu nekih glumaca, dogodi se vrijeme kada njihov dar i višegodišnje iskustvo dosegnu vrhunsku kreaciju koja impresionira. Takavu kreaciju je u ovom filmu ostvario Aleksandar Seksan. Ovaj glumac je u svakoj svojoj dosadašnjoj ulozi, u teatru i na filmu, bio izvanredan i uvijek manje vrednovan nego što je zasluživao. U ulozi nezaposlenog, bolesnog i beznadežnog Bosanca u vremenu ranog kapitalizma u filmu “Žaba”, Seksan je fantastičan. On je napravio sintezu svog bogatog glumačkog i ljudskog iskustva i kreirao izuzetnu ulogu od koje se, bukvalno, naježi koža. Rijetko se vidi toliko topline, toliko dubine, toliko bespomoćnosti, kao što je Seksan donio u ovoj ulozi. Njegov glumački postupak je zreo; njegovi glumački izbori su originalni i pametni; njegov untrašnji kontinuitet uloge je besprijekoran. Ova Seksanova uloga je vjerovatno najveće glumačko dostignuće u poslijeratnom bh. filmu.

“Žaba” je važan film. Vjerujem da bi trebao biti prikazan na sjednici Parlamenta BiH i sjednicama entiteskih parlamenata.

Režija: Elmir Jukić
Scenarist Pjer Žalica, prema drami Dubravka Mihanovića;