SVEM / Darko Brlek i Gudači kvartet Tartini oduševili auditorijum

14. 05. 2019. u 12:23:00 Radiosarajevo.ba

Shares:0

Jedan od najreperezentantnijih slovenačkih kamernih ansambala – Gudački kvartet Tartini, osnovan sada već davne 1983. godine, počastio je odabarnu publiku cjelovečernjim koncertom održanim u Bošnjačkom institutu 13. maja 2019. godine. 

Piše: Lana Paćuka

Za četvrti koncert u okviru 25. Sarajevskih večeri muzike može se konstatirati da je bio obilježen nadasve inspirativnom, i u umjetničkm smislu vrhunskom svirkom.

Programsku koncepciju fokusiranu oko kamernih radova nekih od najprepoznatljivijih predstavnika slovenačke, ali i evropske muzičke scene začinila je vrsna interpretacija koja je simbolično započeta stvaralaštvom Lucijana Marije Škerjanca – značajnog predstavnika kompozitorske prakse Slovenije.

Njegovo ostvarenje Tri skladbe za gudače kvartet je izveo krajnje uigrano uz evidentnu dinamičku izbalansiranost te međusobno osluškivanje uz nagovještaj da se radi o sastavu u kome su sve četiri individue kvarteta spretno svedene u jednu cjelinu.

Uvjerljiva i energična izvedba Škerjanca predstavljala je anticipaciju za izvedbu Gudačkog kvarteta F-dur op. 35 Mauricea Ravela - djela s opipljivim elementima impresionizma, koji kao muzički stil u fokus interesovanja stavlja zvukovnu boju, čije su nijanse članovi Tartini sastava uvjerljivo dočarali sulašteljima.

Nadasve inspirativna bila je izvedba Drugog stavka satkanog iz kompleksne strukture pizzicato tehnike producirane uz zavidnu dozu spretnosti i muzičkog dijaloga između glavnih protagonista koncertne večeri. Jednako dojmljiv bio je i Treći stavak, a posebno istupi violiste Aleksandra Miloševa pod čijim je prstima instrument zadobio baršunastu i zaokruženu zvukovnu boju.

Uigrana je bila i komunikacija violina povjerenih Miranu Kolblu te Romeu Druckeru, čije je nastupe nadopunjavao i zaokruživao čelista Miloš Mlejnik. 

Na samom kraju koncertne večeri čanovima proslavljenog Gudačkog kvarteta Tartini na sceni se pridružio Darko Brlek – klarinetista, pred koga je postavljen nimalo jednostavan zadatak izvedbe u okvirima Kvinteta za klarinet i gudački kvartet u B-duru op. 34 njemačkog kompozitora Carla Marie von Webera.

Djelo, koje gotovo pa koncertantno tretira duvački instrument, tipični je izdanak ranog romantizma u kome su još uvijek vidljive remeniscencije na period bečke klasike – kojom je i sam Weber bio nerijetko fasciniran.

Sjedinjujući u sebi elemente klasičkog i ranoromantičkog, Kvintet pred izvođački aparat – a naročito klarinetistu, postavlja tehničke zavrzlame koje samo iskusni majstori instrumenta uspjevaju prevazići bez poteškoća.

Pokazalo se da je Brlek više nego dostojan povjerenog mu zadatka, te je gotovo u jednom dahu izvodio virtuozne dijelove svoje dionice.

Za to vrijeme članovi kvarteta pratili su njegovu umjetničku kreaciju trudeći se ispoštovati je, ali i doprinijeti cjelokupnoj zvučnoj zaokruženosti ostvarenja.

Uspješna interpretacija Weberovog Kvinteta, kao i djela koja su mu prethodila, nagrađeni su aplauzom koji je u koncu rezultirao bisom u vidu Kvinteta Mozarta Amadeusa Mozarta (KV581), odnosno drugim stavkom (Lento), u kome su umjetnici publici prezentirali jedan od sentimentalnijih stavaka kamernog muziciranja proizašlog iz pera austrijskog “čuda od djeteta”. 

Na kraju ne preostaje ništa drugo nego li konstatirati da je još jedno koncertno veče SVEM-a proteklo na radost posjetitelja, ali i da jednako visoka umjetnička očekivanja imamo i za ostatak programa koje sobom donosi 25. izdanje Festivala.

NEMA KOMENTARA