Bogat program Narodnog pozorišta u drugoj polovini februara

Radiosarajevo.ba
Bogat program Narodnog pozorišta u drugoj polovini februara
Foto: Narodno pozorište Sarajevo / Balet okovani Prometej

Druga polovina februara u Narodnom pozorištu u Sarajevu donosi sjajne naslove, a svi koji odluče da odu uživat će u vrhunskim ostvarenjima.

Naime, u subotu, 16. februara 2019. u 19:30 sati, na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo, bit će izveden balet "Okovani Prometej" u koreografiji i režiji Belme Čečo Bakrač koja je napisala i libreto prema motivima Eshilove tragedije „Okovani Prometej“.

U predstavi učestvuju solisti i ansambl Baleta NPS, uz goste iz Beograda Milana Rusa i Igora Pastora, hor Oper NPS i Sarajevska filahrmonija pod dirigentskom palicom Nade Matošević Orešković.

Što je dopušteno Jupiteru nije dopušteno volu“, kaže stara latinska izreka. Da li postoje manje vrijedni i više vrijedni, da li oni koji se smatraju više vrijednim mogu da tlače i iskorištavaju slabije, da li manipulacija strahom može ljude okrenuti jedne protiv drugih i dovesti ih do njihovog samouništenja? Baletna predstava „Okovani Prometej“ pokušava naći odgovore na ova pitanja, ali istovremeno i provjeriti gdje je danas emaptija i šta se desilo sa srećom i nadom.
Na tom neizvjesnom putu traganja nailazimo na lik Prometeja koji kao buntovnik izrasta u simbol borbe za pravdu i slobodu mišljenja. Zbog potrebe da pomogne drugom, da ustane protiv tiranije, Prometej postaje žrtva neprikosnovenog sistema vladanja na čijem čelu se nalazi gospodar života i smrti, veliki Zeus. Unutrašnja energija Prometeja u kriku onog koji pati, trpi i vjeruje osnovna je inspiracija za koreografiju ove predstave. Kompozitor Marjan Nećak kroz svoju magičnu muziku donosi fantastične svjetove bogova i ljudi, te kreacijom začudnih atmosfera postavlja pred koreografa veliki izazov. Posebnost ovog komada, u muzičkom i koreografskom smislu, je ritual koji je od egzistencijalne važnosti za likove u predstavi i koji se nametnuo kao osnova za kreiranje koreografske koncepcije.

 U ponedjeljak, 18. februara 2019. u 19:30 sati. predstavu „Leptir“ u režiji Emira. Z. Kapetanovića, a prema tekstu Aleksandra Radunovića, možete pogledati na maloj sceni NPS, EN FACE .

„Dramski tekst Leptir ima jednostavnu strukturu s klasičnim dramskim zapletom, te poštuje Aristotelovska pravila jedinstva (vrijeme, mjesto i radnja). Ovaj, tako reći, školski primjer drame, daje glumcu mogućnost da svoja glumačka umijeća iznesu u prvi plan. Bez mnogo vanjskih sredstava, prevelike scenografije i bez mnogo korekcija šminke i maske daje mogućnost glumcu da otjelovi lik od krvi i mesa – stavljajući u prvi plan emociju. Ovakav tekst je savršen odabir za malu scenu kamernog tip kakva je mala scena Narodnog pozorišta Sarajevo. Tekst govorio o otuđenosti unutar porodice, uslijed nedostatka komunikacije, a to je problem mnogih današnjih porodica. Komunikacija unutar porodica danas se obavlja putem mobitela, kompjutera i drugih sredstava komunikacije koja ne uključuju prisustvo stvarne emocije. Stoga su ovakve predstave danas potrebnije, nego ikada ranije.“ Broj mjesta je ograničen s toga vas pozivamo da na vrijeme obezbijedite svoje ulaznice!

 U srijedu, 20. 2. 2019. u 19:30 sati, na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo bit će izvedena dramska predstava „Feničanke“ u režiji Ozrena Prohića.
Adaptacija antičke drame „Feničanke“ (Euripid) Lade Kaštelan korespondira sa današnjim vremenom, bavi se temama koje su univerzalne i aktuelne. Savremeni pristup antičkoj tragediji govori o tome kako se puno stvari kroz historiju promijenilo, ali kako se jedino nije promijenio čovjek. Konkretno, ovo je priča gdje se braća međusobno ubijaju zbog zavisti i borbe za vlast, ali i zbog usuda, tj. prokletstva svojih predaka. Opće stanje je strepnja – iščekivanje katastrofe, da sve nestane i pretvori se u prah. U adaptaciji Lade Kaštelan naglašena je feministička linija komada. Žene su u centru dešavanja, mnogo su zastupljenije nego u Euripidovom djelu. Niko ne živi život, već svi gledaju kako prolazi pored njih. Kada donesu odluku da reagiraju, tada je već prekasno. I tako ukrug. Svi čekaju bolje sutra koje nikada neće doći, jer ono je u nama, a ne izvan nas. Trebamo učiniti da nam bude bolje, a ne čekati da neko to učini za nas.

U petak, 22. 2. 2019. u 19:30 sati, u Narodnom pozorištu Sarajevo, očekuje nas multimedijalna promocija SUADA I MUŠE: FUDBALER I BALERINA promocija knjige i filma o našim zvijezdama Suadi Kavazović-Mušović, primabalerini Sarajevskog baleta i Džemaludinu Mušoviću, vrhunskom sportisti.
autori knjige: Dinko Omeragić i Indira Kučuk-Sorguč
autorica filma: Indira Kučuk-Sorguč

IZLOŽBA SUADA I MUŠE: FUDBALER I BALERINA autori: V. Hasanbegović i I. Kučuk-Sorguč

U subotu, 23. februara u 19:30 sati, bit će izvedena komedija „Buba u uhu“ u režiji Admira Glamočaka.

“Buba u uhu” jedan je od najboljih i najčešće izvođenih Feydeauovih pozorišnih komada. Njegove duhovite, otkačene i virtuozno napisane tekstove obožava publika u cijelom svijetu. Feydeauovo pozorište je blisko farsi, prepuno bučne komike, nevjerojatnih zapleta i apsurda.

 U ponedjeljak 25. februara u 19:30 sati, na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo u okviru festivala Sarajevska zima 2019. gostuje Narodno pozorište Brno iz Češke Republike koje će kroz dramu “Vera” ispričati životnu priču atletičarke Vere Born.

U utorak, 26. februara u 19:30 sati, na sceni NPS, bit će izvedena slavna opera “Seviljski berberin” Gioachina Rossinija. U predstavi učestvuju solisti i hor Opere NPS, Grupa „Zero Positivo“ iz Italije i Sarajevska filharmonija kojom će dirigovati Dario Vučić.

Predstava je rađena u koprodukciji sa Ambasadom Italije u BiH. Ovoj postavci Seviljskog berberina, Grupa Zero Positivo želi dati potpuno savremen izraz.
Nećemo otkriti šta će se desiti, ali možemo reći da je predstava plod istraživanja koje je prošlo kroz čak tri studije i tri elaborata dramaturških projekata usmjerenih na ogoljavanje i definiranje suštine karaktera, ličnosti i psihičkih preokreta Rossinijevih likova. U cilju postizanja ove suštine, naša postavka je koncentrirana na muziku, pokret i riječ, svodeći sve ono što je scenografijski dekor i lažna vintaž (vintage) kostimografija, na samo najneophodnije elemente.
Jednostavno, pokušat ćemo ispričati jednu priču o ljubavi između dvoje mladih ljudi, unutar koje se Rossini zabavlja komplicirajući stvari kako bi se dodatno naglasila ljubav kao osjećanje. Ispričat ćemo je onako kako je mi vidimo, veličajući na najbolji mogući način jedan maleni dio našeg društva. Poštujući muziku i tekst, od kojih apsolutno nemamo namjeru da odstupamo ili još gore, da ih izvrćemo, nadamo se da će se ova postavka moći, u ispravnom duhu, približiti i ući na vrhovima prstiju u jedan drugačiji svijet od onog kojeg smo navikli vizualizirati na pomen Seviljskog berberina. Preuzimamo rizik, poštujući ono što je, prema našem mišljenju, osnova teatra u muzici tj. komuniciranje osjećaja, po mogućnosti pozitivnog.

U četvrtak , 28. 2. 2019. sa početkom u 19:30 sati, na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo bit će izvedena predstava “Dama s kamelijama“, balet u dva čina i sedam slika prema romanu Alexandrea Dumasa sina, za koji koreografiju potpisuje Vasilij Medvedev gost iz Rusije.  U predstavi učestvuju solisti i ansambl Baleta NPS, uz pratnju orkestra Sarajevske filharmonije, kojim će dirigovati Samra Gulamović.

Dumass Sin - O dami s kamelijama - Alphonsine Plessis (Iz predgovora ponovljenom izdanju drame Dama s kamelijama, Paris, 1867.) Osoba koja mi je bila uzor za junakinju Dame s kamelijama zvala se Alphonsine Plessis. Svoje ime je promijenila u zvučnije i otmjenije – Marie Duplessis. Bila je visoka, veoma vitka, crne kose, rumenog i bijelog lica... Godine 1844., kada sam je prvi put vidio, ona je cvjetala u raskoši svoje ljepote. Umrla je 1847. od tuberkuloze u dvadeset trećoj godini. Bila je jedna od posljednjih malobrojnih kurtizana plemenitog karaktera. Sigurno je zbog toga umrla tako mlada. Nije joj nedostajalo ni duha, ni požrtvovanosti. Kraj je dočekala u siromaštvu, u raskošnom stanu koji su preplavili njeni povjerioci. Elegancija joj je bila urođena, oblačila se s ukusom, koračala graciozno, gotovo otmjeno. Neki su je smatrali ženom iz visokog društva. Theophile Gautier joj je posvetio nekoliko redaka posmrtnog govora, u kojima se vidjelo kako isčezava ta ljupka duša koja je, poput još nekoliko drugih, grijeh ljubavi učinila besmrtnim. Marie Duplessis nije doživjela sve ono što sam pripisao Margueriti Gaituer, ali je to mogla doživjeti. To što ništa nije žrtvovala Armandu, bilo je zato što on to nije htio... Niko je nije za života nazvao Dama s kamelijama. Nadimak koji sam dao Marguerite plod je moje mašte. Ipak, on se posredno vratio Marie Duplessis godinu dana poslije njene smrti, kada je roman i objavljen. Ako na groblju upitate za grob Dame s kamelijama, čuvar će vas odvesti do malog četvrtastog spomenika, na kojem je ispod imena Alphonsine Plessis za bijeli mermer pričvršćen vijenac bijelih kamelija. Taj grob sad ima svoju legendu. Dama s kamelijama (1848), je isprva napisana kao roman, a kasnije je pretočena u dramu i prilagođena scenskim izvedbama.

• Rezervacija i kupovina ulaznica na blagajni Narodnog pozorišta Sarajevo
• Radano vrijeme blagajne: 9:00 - 11:30 i 15:30 - 19:30 sati, svakim danom osim nedjelje
• Rezervacije možete izvršiti putem telefona: 033 221 682
• online rezervacije: www.nps.ba ili putem e-mail: boxoffice.nps@gmail.com
• Kolektivnu rerzvaciju možete izvršiti ( 20 i više osoba ) putem Službe marketinga i propagande na broj telefona: o33 212 190, 033 665963

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije