Haris Pašović o rezultatima PISA-e: Posljedica debilizacije naroda!

Radiosarajevo.ba
Haris Pašović o rezultatima PISA-e: Posljedica debilizacije naroda!
Foto: A. Kuburović/Radiosarajevo.ba / Haris Pašović

Režiser Haris Pašović komentarisao je na Facebooku rezultate PISA testiranja u Bosni i Hercegovini. Debilizacija naroda; Svima dobro - što su podanici gluplji, to su draži - napisao je između ostalog.

Prvi put se oglasio jučer, 3. decembra kada su objavljeni rezultati prema kojima je Bosna i Hercegovina zauzela 62. mjesto od 79 država.

Često postavljana pitanja na temu PISA istraživanje u BiH

"Nema potrebe da dramimo u vezi sa rezultatima testa koji je pokazao da su učenici u Bosni i Hercegovini nepismeni. To je logična posljedica procesa koji traje oko 20 godina i koji je u Bosni i Hercegovini provodila međunarodna zajednica, a naša vlast i naše institucije su svesrdno prigrlile taj proces debilizacije naroda. Tako je OSCE - Organizacija za sigurnost i saradnju, provela jezivu 'reformu' školstva, nametnula podjelu škola po etničkoj osnovi i 'oprala' školske programe", smatra ovaj bosanskohercegovačku režiser.

Zatim se osvrnuo na promjene u drugim javnim institucijama koje su uslijedile nakon posljednjeg rata u Bosni i Hercegovini.

"Paralelno je OHR (Ured Visokog predstavnika, maharadže u Bosni i Hercegovini) izveo užasavajuću 'reformu' Javnog radio-televizijskog servisa uz pomoć 50 (slovima: pedeset) BBC 'konsultanata' koji su dvije godine (slovima: dvije) razmontirali javni servis i doveli ga do totalne propasti. Tako su obrazovni sistem i javni servis koji je dodatni obrazovni društveni mehanizam, uništeni sinhronizirano i totalno", naveo je.

PISA: Svaki drugi učenik u BiH funkcionalno nepismen, neophodna hitna reforma

Prema njegovim riječima, domaće vlasti i institucije su na sve to gledali skrštenih ruku i samo se brinule da ideologiziraju školske programe koliko je moguće, a medije instrumentaliziraju za političke potrebe. Za njega je rezultat to da su:

"Stvorene generacije polupismenih đaka i da korupcija u školama nikad nije ispitana, a đaci tvrde da je ima. Što se univerziteta tiče, probudićemo se jednog dana kada će posljedica travničkih, bijeljinskih i inih 'diploma' i profesorskih višemjesečnih štrajkova,  biti vidljive u obliku zgrada koje će se rušiti jer će ih projektovati nekompetentni arhitekti; ljudi će umirati jer će ih liječiti nekompetentni doktori; trovaćemo se hranom i zrakom jer će ih pregledati nekompetentni inspektori, i tako dalje. U međuvremenu Sarajevo je grad sa najvećm brojem Porschea po glavi i plućima stanovnika u Evropi."

U drugoj objavi na Facebooku, Pašović je imao poruku za visokog predstavnika u Bosni i Hercegovini Valentina Inzka i druge institucije, a koje se odnosila na rezultate PISA-e.

"Tradicionalno zabrinuti Valentin Inzko nije izrazio zabrinutost povodom potvrđene nepismenosti učenika koji su rođeni u njegovom mandatu u Bosni i Hercegovini; Predsjedništvo koje se pravi važno o svemu, nije ništa reklo o poražavajućim rezultatima testa; entitetska i kantonalna ministarstva nisu ništa rekla; predsjednici partija šute, OSCE ni mukajet. Svima dobro - što su podanici gluplji, to su draži", napisao je.

PISA nije elitizam i takmičenje, već prilika za promjene u obrazovanju

PISA-om ili Programme for International Student Assessment je 2018. godine testirana matematička, čitalačka i pismenost iz prirodnih nauka 15-godišnjih učenika iz 79 država svijeta. To se prvi put desilo i u Bosni i Hercegovini među nekoliko hiljada učenika.

Bosna i Hercegovina se rangirala na 62. mjesto. Iz zemalja u regiji, lošiji su Sjeverna Makedonija i Kosovo. U pismenosti iz prirodnih nauka, Bosna i Hercegovina je najlošija. To znači da je svaki drugi učenik funkcionalno nepismen. Prvo mjesto dijele Kina i Singapur.

Rezultati PISA testiranja pokazuju stanje obrazovanja u zemlji, ali kako ga poboljšati, što je uslov za razvoj ekonomije.

Testiranje se provodi od 2000. godine pod pokroviteljstvom Organizacije za ekonomsku saradnju (OECD). U Bosni i Hercegovini ga je provela Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje (APOSO) uz podršku nekoliko država i međunarodnih institucija.

Testiranje se provodi svake treće godine. Sljedeće bi trebalo biti 2021. Da li će se to desiti zavisi od toga da li će Predsjedništvo Bosne i Hercegovine potpisati ugovor čime će se to i omogućiti.

Za testiranje je 2018. izdvojena jedna marka po učeniku. Testirano je 6.480 učenika - 3.148 djevojčica i 3.332 dječaka iz 213 osnovnih i srednjih škola širom Bosne i Hercegovine.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije