Slatke promjene / Sastojci koji će eliminirati kalorije i masnoće u vašim kolačima

17. 07. 2017. u 20:41:00 Radiosarajevo.ba

Shares:4

Želite li u svoju prehranu uvesti važne promjene, nikako ne preskačite slatke male izmjene.

Naime, recepti za svaki kolač uvriježeno sadrže sastojke koji slove kao loši i nezdravi, poput bijelog brašna, šećera i rafiniranog ulja, a koje lako mogu zamijeniti mnogo zdravije namirnice koje neće poremetiti uspješnost kolača. Slijedi pet pametnih zamjena za osnovne sastojke u slatkim receptima:

1. Ulje zamijenite umakom od jabuka

Kod pripreme tijesta za kolače, ulje i maslac smatraju se osnovnim sastojcima. Međutim, njih možete zamijeniti zdravijom alternativom bez kompromitiranja okusa ili konzistencije. Koristite jabuke. Kuhajte nekoliko jabuka u vodi, dodajte malo šećera, limunova soka i cimeta i pustite da odstoje na vatri do pola sata.

Kad se jabuke skuhaju, smjesu usitnite štapnim mikserom i spremite u hermetički zatvorenu posudu. Pripremljeni "umak od jabuka" zamijenit će maslac i ulje u vašem kolaču, što je idealno ako ste na dijeti.

U receptima koji sadrže orašaste plodove, šećer je poželjno zamijeniti medom.

2. Umjesto bijelog koristite brašno od cjelovitih žitarica 

Bijelo brašno najbolje je potpuno zamijeniti tamnijim, od cjelovitih žitarica. Ukoliko ste sumnjičavi prema uspješnosti kolača sa zamjenskim zdravijim brašnom u početku eksperimentirajte. Bijelo brašno tako postepeno možete zamijeniti prvo trećinom, pa polovinom navedene mjere u receptu.

Punozrnato brašno obiluje vlaknima, mineralima i vitaminima, imajte na umu da prilikom dodavanja primjerice raženog integralnog brašna treba povećati količinu tekućine u kolaču.

3. Med i suho voće umjesto šećera

Prepun kalorija s nimalo hranjivih tvari bijeli šećer je zlobnik zdravlja kojeg i u receptima možete lako eliminirati. U receptima koji sadrže orašaste plodove šećer je poželjno zamijeniti medom. U kremama koristite ječmeni ili rižin slad imajući na umu kako su ova prirodna sladila blažeg okusa.

Slatkoću možete postići i dodavanjem usitnjenog sušenog voća poput grožđica, datulja ili suhih smokava. Spomenuto voće obiluje vitaminima, mineralima i vlaknima. 

4. Rogač umjesto čokolade

Rogač najvjernije oponaša izgled i okus čokolade, dok njegova vlakna, pektin i lignin, reguliraju probavu. Osim toga kakao je alergen pa i u ovom slučaju uskače rogač kao poželjna alternativa. Dok kakao ima gorak okus, rogač obiluje prirodnim voćnim šećerom zbog čega je u startu smanjuje i dodavanje šećera.

Omjer u kolačima je mjerica kakaa zamijenjena s dvije mjere rogača i prepolovljena količina šećera, dok se za one hrabrije preporučuje potpuno izostavljanje šećera. 

5. Bademovo umjesto kravljeg punomasnog mlijeka

Bademovo mlijeko za razliku od kravljeg ne sadrži zasićene masne kiseline i holesterol, a dobro poznati vrijednosti badema poput Omega 3 i Omega 6 masti, magnezija, visoke koncentracije kalcija i vitamina E definitivno su bolja zamjena od industrijski obrađenog kravljeg mlijeka. Kako bi bili što sigurniji u zdraviju učinak bademovog mlijeka sami ga možete napraviti kod kuće. U receptima ga koristite u jednakoj količini koja je naznačena za inače kravlje mlijeko.

NEMA KOMENTARA