! / Bolest srca, visok pritisak i holesterol: Posljedice nedostatka sna mogu biti opasne

05. 09. 2019. u 10:10:00 Radiosarajevo.ba

Shares:0

Prema riječima stručnjaka koji su se bavili time kako kvalitetan san utječe na zdravlje, nedostatak sna može da izazove ozbiljne zdravstvene probleme i promjenu DNK, prenosi Srbija Danas.

Profesor medicine dr Paul Gringras sproveo je istraživanje o tome šta se dešava sa našim tijelom nakon manjka sna, a utvrdio je da su povišen pritisak i holesterol među potencijalnim posljedicama.

"Ljudi koji spavaju kraće od šest sati tokom noći izloženi su većem riziku od koronarnih bolesti srca, imaju viši krvni pritisak i holesterol", kaže dr Gringras, dodajući da se manjak sna povezuje i sa brojnim drugim, ozbiljnim zdravstvenim problemima.

Ako ne spavate dovoljno i kvalitetno, šanse da doživite infarkt, moždani udar ili da imate povišen krvni pritisak su 60 posto veće. Također, smatra se da u tijelu imamo više zapaljenskih proteina citokina kada smo nenaspavani, a to ima loš utjecaj na cijeli imuni sistem.

Ovaj stručnjak je tokom istraživanja otkrio da nedostatak sna, tj. hronična nenaspavanost utječe i na DNK.

"Svaka ćelija u tijelu sadrži isti DNK, naš genetski kod. Ljudi misle da je to to, da na gene ništa ne može da utiče. Ali, naš DNK, i kako naše tijelo zna šta da radi sa njim, zapravo su podložni promjenama uslijed spoljašnjih faktora – šta jedemo, da li pušimo, koliko smo pod stresom, koliko spavamo. Iako manjak sna ne može da promeni naš DNK kod, utječe na signale koji kontrolišu kako naši geni funkcionišu, a to može da ima negativne efekte na naš svakodnevni život", objašnjava dr Gringras.

On ističe da samo jedna noć nenaspavanosti može da promeni signale u DNK koji uzrokuju gojenje i gubitak mišićne mase, a mogu da utiču čak i na to kako se memorije "skladište" u hipokampusu, delu mozga.

Dr Gringras ističe da umor uslijed nenaspavanosti može ljude da učini i impulsivnijim i sklonijim preuzimanju rizika jer ne mogu dobro da rasuđuju.

On je dodao i da vježbanje tokom dana može da pomogne da spavate bolje i kvalitetnije – istraživanje je dokazalo da 85 posto ljudi spava bolje nakon treninga tokom dana.

NEMA KOMENTARA