Automobili nas ubijaju, za deset godina moramo ih maknuti iz gradova

Radiosarajevo.ba
Automobili nas ubijaju, za deset godina moramo ih maknuti iz gradova
Foto: Radiosarajevo.ba / (Ilustracija) - na slici nije prikazan događaj iz teksta

Automobili uništavaju čovjeka i njegovo zdravlje, piše George Monbiot za The Guardian.

U trenutku kada je došao u bolnicu, na odjel za tumore (zbog potrebe rekonstruktivne hirurgije) primijetio je ispred ulaznih vrata parkiran minibus čiji su ispušni plinovi ulazili u atrij.

Zagađenje zraka

Došao je do prozora vozača i zamolio ga da ugasi motor. Vozač je to nevoljko učinio. Tada je primijetio da je obučen u uniformu zdravstvenog osoblja, prenosi Express.hr.

Kada je ušao u bolničku čekaonicu zapitao se koliko ljudi koji sjede u njoj su tamo upravo zbog zagađenja zraka.

Razmišljao je i o pacijentima na drugim odjelima, djeci s astmom, pacijentima koji se liječe od povreda u saobraćaju ili pate od niza problema uzrokovanih neaktivnim životom, dok su im noge zamijenili ti točkovi.

Tad je i primijetio koliko je raznolik način na koji su automobili uništili naš život.

Napustimo ovaj katastrofalni eksperiment, prepoznajmo kako nam ova tehnologija 19. vijeka više šteti nego koristi, i isplanirajmo put prema spasu, poručuje.

Odredimo cilj i smanjimo upotrebu automobila za 90 posto do kraja sljedećeg desetljeća, savjetuje.

Automobili su i dalje korisni, to je činjenica. I dobri su nam sluge. Ali sada su zapravo postali naši gospodari i uništavaju sve što dotaknu.

Doveli su nas do niza hitnih problema kojima je potrebno hitno rješenje. Jedan od tih problema poznat je gotovo svakoj bolnici.

Zagađenje sada ubija tri puta više ljudi širom svijeta od AIDS-a, tuberkuloze i malarije zajedno.

Početkom vijeka pozivalo se na bolje trošenje novca za potrebe sprječavanja zaraznih bolesti nego za sprječavanje klimatskog sloma.

Spaljivanje fosilnih goriva, po nedavno objavljenim dokumentima, sada je "najveća prijetnja zdravlju djece na svijetu".

U ostalim sektorima emisije stakleničnih plinova znatno su opale.

Ali emisije koje nastaju u saobraćaju u Velikoj Britaniji smanjile su se samo za dva posto od 1990. godine.

Po zakonski obvezujućim ciljevima vlade emisija bi se do 2050. godine trebala smanjiti za 80 posto, što se čini gotovo nemoguće, ali i dalje nije dovoljno, kako kažu stručnjaci. Promet većinom zbog naše opsesije sa privatnim automobilima glavni je faktor koji nas usmjerava prema klimatskom slomu, u mnogim zemljama.

Broj poginulih

U Velikoj Britaniji broj poginulih na cestama stabilno se smanjivao do 2010. godine, kada je taj pad zaustavljen. Zašto? Opada broj vozača i putnika ali broj poginulih pješaka porastao je za 11 posto.

U SAD-u je još gore, taj je broj od 2009. godine porastao za čak 51 posto.

Dva su razloga glavni uzroci toga, vozači koje ometa upotreba telefona, i prebacivanje s običnih osobnih automobila na sportske.

SUV-ovi su viši i teži, lakše ubijaju ljude koje pogode. Tako zapravo vožnja SUV-a u urbanim područjima postaje antisocijalni čin.

Promet utječe na društvo, ljude, jer ih buka, opasnost i zagađenje dovode do toga da odaberu zatvorene prostore.

Mjesta u kojima se djeca mogu igrati a odrasli sjediti i razgovarati rezervirana su za parkirališta. Buka motora, veliki ali slabo priznati uzročnik stresa i bolesti, ispunila je naše živote.

Cjelokupan tekst možete pročitati na ovom linku.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije