Naučnici otkrili koje su najstarije životinje na planeti

Naučnici otkrili koje su najstarije životinje na planeti
Arhiv / Ilustracija
Posljednjih desetak godina zoolozi se spore oko toga jesu li spužve ili meduze najstarije životinje na svijetu, a američki naučnici, primjenjujući nove metode zaključili su da je čast pripala meduzama.

Tim evolucijskih biologa s Univerziteta Vanderbilt i Wisconsin-Madison razvio je novi pristup s ciljem rješavanja toga spora i prevagu su odnijele meduze.

Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu Nature Ecology & Evolution, javlja Hina.

Gotovo jedan vijek životinjsko stablo bilo je organizirano na temelju naučnih spoznaja o složenosti raznih organizama i zbog jednostavnosti njihova organizma vjerovalo se da su spužve najstarije.

No, otkriće DNK promijenilo je shvaćanja i evolucijski biolozi počeli su primjenjivati to znanje kako bi odredili odnose u evoluciji te su stvorili područje filogeneze. U većini slučajeva proučavanja DNK pomoglo je razjašnjavaju tih odnosa.

"Godine 2008. jedno od prvih filogenijskih istraživanja utvrdilo je da su meduze najstarija bića životinjskog carstva a ne spužve. Sadašnje metode nalažu da se prikupi ogromna količina genetskih podataka koji se analiziraju i na temelju zaključaka uspostave se odnosi", kaže profesor Antonis Rokas s Vanderbilta koji je sudjelovao u razvoju novog znanstvenog pristupa.

Sadašnje metode dovele su do nedvojbenih zaključaka u najvećem broju slučajeva, a Rokas i njegov tim koncentrirali su se na slučajeve čiji su rezultati bili kontradiktorni od kojih se sedam odnosilo na životinje, pet na biljke i šest na gljive.

Željeli su utvrditi razlog kontradikcija pa su usporedili pojedinačne gene "suparnika"na životinjskom filogenetskom stablu s genima njihovih "srodnika" i utvrdili da su se meduze ranije izdvojile od spužvi.