Wow: Naučnici otkrili nešto u ljudskom tijelu što nismo znali da postoji

Wow: Naučnici otkrili nešto u ljudskom tijelu što nismo znali da postoji
Foto: Nature / Novootkriveni krvni sudovi

Još jednom, naučnici su otkrili nešto u ljudskom tijelu što prije nismo znali da postoji i o čemu nisu pisali udžbenici. Otkriven je novi krvni sud i to u kostima! Zapravo - krvne sudove, piše Jelena Kalinić na svom popularnom blogu Quantum of Science.

Ok, i prije smo znali da postoje krvni sudovi u kostima, jer je i kost živo tkivo koje raste, remodelira se i ima prilično dinamičan život, iako nam se čini "mrtva", ali ovaj tip krvnih sudova je vrlo neobičan po nekim osobinama i funkciji. Koštana srž je struktura u kojoj određeni tipovi krvnih stanica nastaju i dozrijevaju, a veza između krvi i kosti je vrlo stara i čvrsta - i jedno i drugo tkivo potječu od istog embrionalnog listića.

Naime, novootkriveni krvni sudovi su "tajni prolazi" koji omogućavaju da se stanice imunog sistema efikasno šire po tijelu. Međutim, iako se za ove strukture prije nije znalo i nisu opisane, one su već korištene - naime u vojci, u hitnim slučajevima, kada ljekari nemaju vremena tražiti vene, lijek se ubrizgava direktno u koštanu srž. Nikada nije bilo objašnjeno kako tako administriran lijek djeluje, a sada znamo.

Novi krvni sudovi su nazvani transkortikalni sudovi (eng. "trans-cortical vessels, TCVs), a otkriveni su pomoću tehnike korištenja etil cinamata. koja omogućava da koštano tkivo postane prozirno, poput stakla, te se krvni sudovi mogu lakše uočiti uz korištenje jednog tipa fluorescentne mikroskopije (LSFM) i mikroskopije X-zrakama.

Tibia (cjevanica, goljenica) miša je sadržavala preko 1000 ovakvih sudova, a protok krvi je bio zaista velik. Pogledajte video o tome kako su ov sudovi otkriveni i nešto više o njima:

Sam rad je objavljen u Nature Metabolism 21. januara 2019. pod naslovom "A network of trans-cortical capillaries as mainstay for blood circulation in long bones".

Tim je pokazao indikacije da ovi sudovi postoje i kod čovjeka. Naučnici smatraju kako bi ovo otkriće moglo pomoću i stvaranje efikasnijih terapija za neke bolesti, poput artritisa, piše ba blogu Quantum of Science.