Tržište / Prodaja pametnih telefona pala u 2018. prvi put u historiji

13. 01. 2019. u 19:09:00 Radiosarajevo.ba

Shares:0

Globalno tržište pametnih telefona zabilježilo je u 2018. prvi godišnji pad ikada, izvještava tv mreža CNN dodajući da su dva najveća igrača u toj industriji, Apple i Samsung, pretrpili snažne udarce.

I Apple i Samsung su izvijestili o padu prodaje u posljednjem kvartalu 2018, dok je Samsungov južnokorejski konkurent LG Electronics najavio manju operativnu dobit za čak 80 posto u istom periodu, u odnosu na godini prije.

Prema preliminarnim prognozama konsultanatske kuće Canalys and Counterpoint Research, prodaja pametnih telefona u svijetu opala je lani za oko 1,0 posto, dok druga kompanija za istraživanje tržišta, IDC, procjenjuje da je taj pad još veći i da iznosi tri procenta.

Tome su najviše doprinijela kretanja na najvećem svjetskom tržištu pametnih telefona, u Kini, gdje prodaja bilježi pad skoro dvije godine, navodi CNN.

Canalys procjenjuje da se kinesko tržište smanjilo za oko 9,0 posto u 2018. godini zbog usporavanja privrede, slabije valute i otegnutog trgovinskog spora sa SAD-om.

“Prošle godine tržište je bilo toliko loše da će biti lako da 2019. godina bude bolja”, rekao je Tom Kang, direktor istraživanja u Counterpointu.

“Izgledi za prvo polugodište su sumorni, ali u drugoj polovini godine možemo očekivati da će se situacija popraviti”, dodao je on.

Oporavak ovog tržišta u 2019. očekuju i u IDC-u, gdje predviđaju rast globalne prodaje za 2,6 posto.

Stopa globalnog oporavka tržišta pametnih telefona će, kaže za CNN analitičar Ryan Reith, zavisiti od Kine “više nego od bilo čega drugog”.

Analitičari se i dalje nadaju da će se kinesko tržište ponovo postepeno uzdići, budući da Washington i Peking pokušavaju postići sporazum o spornim trgovinskim pitanjima, ali za sada su “tmurni oblaci” još uvijek na horizontu, dodaje CNN.

S obzirom na slabljenje kineskog tržišta pametnih telefona, tržišni eksperti svoje optimistične prognoze temelje na očekivanjima snažnijeg rasta tržišta u usponu, uključujući Indiju i Afriku, na kojima ukupno milijardu ljudi i dalje ne posjeduje pametni telefon.

“Ta tržišta će nastaviti da rastu, povećavajući tako veličinu globalnog tržišta pametnih telefona”, kaže analitičar Canalysa Mo Jia, dodajući da će se svjetsko tržište vrlo vjerovatno vratiti “vrlo blagom rastu u 2019. godini”.

Ravnoteža snaga u industriji pametnih telefona, prema procjenama, mogla bi u 2019. godini dodatno da se pomjeri u korist kineskih proizvođača, kao što su Xiaomi, Oppo i Vivo.

Sve tri pomenute kompanije su, kao i Huawei, povećale svoje tržišne udjele u 2018. godini uslijed pada prodaje Applea i Samsunga.

Prema podacima IDC-a, na kraju trećeg tromjesečja 2018. godine udio Samsunga na svjetskom tržištu iznosio je 20,3 posto, dok je godinu ranije bio 22,1 posto.

Huawei je pretekao Apple, i na kraju trećeg kvartala je držao 14,6 posto svjetskog tržišta u odnosu na 10,4 posto godinu ranije. Apple je, s druge strane, imao udio od 13,2 posto, što je za 0,8 procentnih poena više nego godinu ranije, ali mu taj rast nije bio dovoljan da zadrži drugo mesto u svijetu po prodaji pametnih telefona.

Udio Xiaomija porastao je na 9,5 posto sa nivoa od 7,5 posto, zabilježenog godinu ranije, dok je Oppo svoj dio tržišnog kolača povećao sa 8,1 posto u 2017. na 8,4 posto u 2018. godini.

NEMA KOMENTARA