Instagram / Poznate influencerke od sada će morati drugačije promovirati proizvode

25. 01. 2019. u 14:00:00 Radiosarajevo.ba

Shares:7

Rita Ora, Rosie Huntington-Whiteley,  Ellie Goulding, Alexa Chung i vlogger Zoella su prvi među brojnim poznatim ličnostima, utjecajnim na društvenim mrežama, koje su najavile veliku promjenu u načinu komunikacije s pratiteljima. 

Od sada će u svojim postovima morati jasno da naglase da li su plaćene da promoviraju određene proizvode ili usluge o kojima pišu. Ovo se odnosi i na poklone koji dobiju u zamjenu za pozitivan post. 

Ovo je posljedica upozorenja Agencije za tržište i konkurenciju pri vladi Velike Britanije (Competition and Markets Authority - CMA) , kako dosadašnja praksa influensera može kršiti prava potrošača. 

CMA upozorava da online promocija kakvu prakticiraju influenceri može donijeti veliku korist određenim brandovima, ali isto tako može dovesti u zabludu brojne korisnike.  Stoga je CMA poslao pisma upozorenja na brojne adrese javnih ličnosti.  Ukoliko insfluenseri ne izmijene dosadašnju praksu,  posljedice bi mogle biti neprijatne - sudski procesi, novčane kazne, čak i zatvor

Razlog je jasan - porez se mora plaćati, bez obzira da li se radi o poklonjenoj garderobi, besplatnom ljetovanju ili skupom kozmetičkom tretmanu. 

Prvih šesnaest medijskih zvijezda koje su javno obećale da će od sada na sve komercijalne objave kačiti hashtagove obavještenja su: 

Pop zvijezda Rita Ora
Glumica Michelle Keegan
Pjevačica Ellie Goulding
Voditeljica i model Alexa Chung
Dizajnerica i model Rosie Huntington-Whiteley
Vlogerica Zoe Sugg - Zoella
Reality zvijezda Mario Falcone 
TV lice Alexandra 'Binky' Felstead 
TV lice Holly Hagan 
Model Iskra Lawrence
TV lice Camilla 'Milly' Macintosh 
Reality zvijezda Megan McKenna
TV lice Chloe Sims 
TV lice Louise Thompson 
Vloger Jim Chapman
Youtuberka Dina Torkia

Od sada će na početku svojih komercijalnih postova morati zakačiti hashtagove: #ad  ili #sponsored ili slično. Ukoliko se radi o poklonu, preporučeni hashtag #freebie. Upozoreni su i da ove hashtagove ne stavljaju na kraj posta, kako se ne bi izgubili među mnoštvom drugih, već da ih trebaju istaknuti odmah na početku.  

Ova akcija odnosi se samo na porezne obveznike u Velikoj Britaniji, ali je pitanje  vremena kada će se proširiti i na druge države. 

NEMA KOMENTARA