Naučnici pokušavaju da otvore portal do paralelnog univerzuma

Naučnici pokušavaju da otvore portal do paralelnog univerzuma
Foto: Science Explorer / Ilustracija

Da li će 2019. godina ostati upamćena u historiji kao era u kojoj smo otvorili prvi portal do čudnovate dimenzije, koja je ogledalo našem svijetu?

Upravo se tome nadaju naučnici iz Oak Ridge laboratorije u Tennesseeju, koji su izgradili opremu koju će testirati ovog ljeta. Cilj je vidjeti djelić paralelnog univerzuma koji bi mogao biti identičan našem, s tzv. zrcalnim česticama (mirror - ogledalo, eng.), zrcalnim planetama pa čak i zrcalnim životom.

Tako bar tvrdi voditeljica projekta Leah Broussard, koja je ovaj pokušaj opisala kao prilično "šašav".

Otkriće skrivenog zrcalnog svijeta može zvučati kao scenarij iz popularne Netflixove serije Stranger Things, ali se često sugerira u fizici kao način da se objasne devijacije u rezultatima. Ipak, čvrst dokaz da paralelni univerzum postoji zasad nije pronađen.

Jedna devijacija u rezultatima, koja je i inspirirala istraživanje, dogodila se u devedesetim godinama prošlog stoljeća, kada su fizičari mjerili vrijeme koje je bilo potrebno da se neutronske čestice razbiju u protone nakon što su uklonjene iz jezgre atoma. Dva odvojena eksperimenta pokazala su da se neutroni raspadaju različitim brzinama, umjesto da propadaju i postanu protoni tačno istom brzinom kao što se i očekivalo.

U jednom eksperimentu, slobodni neutroni bili su uhvaćeni magnetskim poljima i ubačeni u laboratorijske zamke za boce, au drugom su detektirani naknadnim pojavljivanjem čestica protona iz nuklearnog reaktora. One čestice koje su ispaljene iz nuklearnog reaktora živjele su u prosjeku 14 minuta i 48 sekundi - devet sekundi duže od onih iz zamki za boce.

Može zvučati kao mala razlika, ali je ozbiljno uznemirila naučnike.

Međutim, postojanje zrcalnog svijeta nudilo bi kredibilno objašnjenje: da postoje dva odvojena života neutrona - a moguće je da oko jedan posto neutrona može preći granicu između naše stvarnosti i zrcalnog svijeta prije prelaska natrag i zatim emitirajući detektabilni proton.

Eh, sad. Novi eksperiment će "ispaliti" zraku neutrona u neprobojni zid. Na drugoj strani zida postavit će se detektor neutrona, koji, ako ne postoji paralelni univerzum, ne može registrirati ništa. Ali, ako ih registrira, to znači da su prošli kroz zid "oscilirajući" u svijet zrcala - postajući zrcalni neutroni - i ponovno se pojavljuju u ovom svemiru, tačnije u laboratoriju u Tennesseeju.

"Samo oni koji osciliraju i onda se vrate u naš univerzum mogu biti detektirani", objasnila je Broussard.

Nadalje, tim će postaviti magnetska polja na obje strane zida, čiju snagu mogu mijenjati. Naučnici se nadaju da bi određena snaga mogla pomoći u osciliranju čestica. Uprkos svemu, ekipa sumnja da će otkriti sjenovitu blizanku naše stvarnosti.

"U potpunosti očekujem da ću izmjeriti nulu", rekla je Broussard.

Ali ako otkriju neutron na suprotnoj strani zida, to bi moglo imati duboke implikacije...

"Ako otkrijete nešto takvo, igra života se potpuno mijenja", dodala je Broussard.

Postojanje zrcalnog svijeta moglo bi također objasniti nedostatak izotopa litija 7 u našem svemiru, za koji fizičari vjeruju da ne odgovara količinama koje bi Veliki prasak stvorio. Otkrivanje visoko-energetskih kozmičkih zraka koje dolaze izvan naše galaksije također se može objasniti postojanjem zrcalnog svijeta.

Nadamo se samo da iz prolaza neće izaći "beštije" kao one u seriji Stranger Things...