NASA-in satelit otkrio novu planetu blizu Zemlje

NASA-in satelit otkrio novu planetu blizu Zemlje
Foto: Twitter / Snimak NASA-inog satelita TESS

NASA-in satelit TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite), koji traga za egzoplanetama uočio je novu planetu udaljenu svega 31 svjetlosnu godinu od Zemlje, koja kruži oko obližnje zvijezde u sazvježđu Vodena zmija, a ubrzo su otkrili da oko iste zvijezde kruže još dva svemirska tijela.

Na jednoj od tih planeta, nazvanoj GJ 357 d, moglo bi biti tekuće vode ako se utvrdi da je stjenovit i da ima gustu atmosferu, objavio je naučni časopis Science Alert.

Smatra se GJ 357 d spada među 45 najbližih do sada otkrivenih egzoplaneta, od ukupno njih 4.025 koji su otkriveni izvan našeg Sunčevog sistema, a nalazi se u takozvanoj "zoni Zlatokose", odnosno zoni u kojoj je temperatura savršena da bi planeta, ako je stjenovit, mogla da ima tekuću vodu.

"GJ 357 d nalazi se unutar spoljne ivice nastanjive zone svoje zvijezde, gdje prima približno istu količinu topline od svoje zvijezde kao što to prima Mars sa Sunca", rekla je astronomkinja Dajana Kosakovski, članica tima koji je otkrio planetu, prenosi Tanjug.

Prema njenim riječima, ukoliko se utvrdi da planeta ima gustu atmosferu, za šta će biti potrebne dalje studije, na njemu bi moglo biti dovoljno toplo za tekuću vodu na površini.

Inače, masa GJ 357 d je najmanje 6,1 puta veća od Zemljine, a planeta napravi krug oko svoje sićušne zvijezde svakih 55,7 dana. Do sada su potvrđena samo 24 egzoplanete koje je uočio svemirski teleskop TEŠ, ali naučnici očekuju da će teleskop identifikovati još hiljade takvih kandidata prije završetka svoje misije, a neki od njih bi mogli biti naseljivi, uključujući GJ 357 d.