Kepler 186f: Sve više dokaza da na ovoj planeti možda ima života

Kepler 186f: Sve više dokaza da na ovoj planeti možda ima života
NASA / Sličnost Keplera I Zemlje sve je veća!
Naučnici su otkrili kako je intrigantna planeta Kepler-186f čak i sličnija Zemlji nego smo prije mislili, i mogla bi biti naseljena!

Naučnici su, naime, otkrili da planeta vjerovatno ima godišnja doba i klimu, a sve zbog stabilnog nagiba osi.

Kepler-186f je egzoplaneta, što znači da se nalazi van našeg Sunčevog sistema, a Kepler je 500 svjetlosnih godina daleko od nas.

Istraživači sa Instituta za tehnologiju Georgia koristili su simulacije da analiziraju i identificiraju dinamiku okretanja osi, putem čega se određuje u kojoj mjeri se planeta naginje oko svoje osi i kako se to mijenja kroz vrijeme.

Studija je pokazala da je nagib osi Keplera-186f stabilan, poput našeg, a nagib osi planete odgovoran je za godišnja doba sezone i klime zbog toga što određuje kako Sunčeva svjetlost pada na površinu, pa istraživanje sugerira da ova egzoplaneta vjerovatno ima "godišnja doba".

Isto se vjeruje i za planetu Kepler-62f, svemirsko tijelo kojeg zovemo "super Zemljom" i koje je 1200 svjetlosnih godina udaljeno od nas. Za nju se vjerovalo da je najsličnija našoj "majci" Zemlji, no 2014. je otkriven Kepler 186-f, koji oko svoje zvijezde orbitira u zoni "zlatokose". Naučimo i to - zona "zlatokose" jeste astronomski termin za pojas planeta oko zvijezde, nedovoljno udaljenih da bi se voda na njima pretvorila u led, a, opet, dovoljno udaljenih da voda ne ispari od prevelike toplote. To je zona u kojoj postoje šanse za razvoj života na planeti.

Dodajmo i da naučnici vjeruju da je Mars, od planete s vodom postao crvena pustoš upravo zbog promjenjivog nagiba osi.