Crna rupa u našoj galaksiji odjednom se "upalila", niko ne zna šta se dešava

Crna rupa u našoj galaksiji odjednom se "upalila", niko ne zna šta se dešava
Foto: NASA / Ilustracija

Crna rupa u našoj galaksiji upravo je prošla kroz misterioznu promjenu, a naučnici su šokirani podatkom da je odjednom 75 puta svjetlija nego prije.

U poređenju sa aktivnim nukleusima koje izbacuju svjetlo i toplotu, supermasivna crna rupa Saggittarius A* u centru našeg Mliječnog puta, je mirna i i obično prikazuje minimalne fluktuacije u svjetlosti.

Inače je nama najbliža crna rupa, udaljena 26 hiljada svjetlosnih godina od Zemlje, a naučnici su, ovog 13. maja, posmatrajući je kroz Keck Teleskop na Havajima, ugledali kako postaje svjetlija i svjetlija...

Uspjeli su to i snimiti:

Astronom sa Univerziteta UCLA Tuan Do, koji je bio u timu posmatrača, izjavio je za medije kako zapravo nije znao šta posmatra u početku:

"Bio sam odista iznenađen, vrlo uzbuđen. Bila je toliko svijetla, da sam prvo pomislio da gledam zvijezdu S0-2, jer naša crna rupa nikad nije bila ovako svjetla. No, onda smo vidjeli da je u pitanju crna rupa i istinski smo se šokirali."

Detalji će biti objavljeni u studiji koja će izaći u žurnalu The Astrophysical Journal Letters, no naučnici još uvijek ne znaju šta se desilo sa ovom crnom rupom, te još uvijek prikupljaju podatke u pokušaju da riješe misteriju.

Kako naučnici objašnjavaju, same rupe ne emituju zračenje koje možemo otkriti, ali njihova okolina to čini kada gravitacione sile crne rupe generiraju ogromno trenje, što proizvodi zračenje. Zračenje se prevodi kao svjetlina kada ga gledamo teleskopom, pa kada okolina crne rupe bljesne kao što je bljesnula 13. maja, to je znak da se nešto možda dovoljno približilo da je zgrabi njena gravitacija.

Jedna od mogućnosti je da je plinski oblak, poznat kao G2, približio crnoj rupi. Ako je riječ o plinskom oblaku, blizina je trebala rastaviti objekt, ali ništa se nije dogodilo. Međutim, naučnici sugeriraju da je nedavno naglo osvjetljenje bila "zakašnjela reakcija". Druga mogućnost je zvijezda S0-2, koja se nalazi na 16-godišnjoj eliptičnoj orbiti oko Sgr A * i prošle godine je prišla najbliže.

Do je dodao: "Jedna od mogućnosti je i da je zvijezda S0-2, kada je prošle godine prošla blizu crne rupe, promijenila način na koji plin ulazi u crnu rupu pa tako više plina pada na nju, što dovodi do toga da postane promjenjivija."

Astronomi će nastaviti promatrati supermasivnu crnu rupu u narednim sedmicama kako bi prikupili više podataka, a tim trenutno čeka rezultate s drugih teleskopa koji posljednjih nekoliko mjeseci promatraju Sgr A *.