... / Pogledajte nevjerovatnu dijetu pomoću koje je Adel izgubila 40 kilograma

13. 01. 2020. u 22:25:00 Radiosarajevo.ba

Shares:0

Adele (31), dobitnica 15 Grammyja u 2020. je ušetala s novom, zavidnom linijom za koju čak i njezini osobni treneri tvrde da je 90 posto posljedica sirtfood dijete, a samo 10 posto svakodnevne tjelovježbe kojoj poznata pjevačica nije pretjerano sklona. Donedavno slatka bucka smršavjela je, kaže, više od 40 kilograma, a njezine su fotke u novom izdanju preplavile medije diljem svijeta i skrenule pozornost na ovu dijetu koja je zaludjela i mnoge druge poznate osobe, poput Pippe Middleton i Jodie Kidd. Osim zbog zapanjujućih rezultata koje je s njom (u četiri mjeseca) postigla Adele, dijeta je postala tako omiljena i zato što dopušta, zapravo čak i potiče konzumiranje čokolade i vina, piše Gloria.hr.


Što znači sirtfood?

Iako naziv dijete zvuči pomalo svemirski, zapravo je riječ o namirnicama koje obiluju aktivatorima enzima sirtuina, odnosno potiču njihovo nastajanje. Sirtuini su vrsta proteina koji štite stanice našeg tijela od umiranja ili od upale tijekom bolesti.

Naime, Sirtfood dijeta za cilj ima da povećate unos svih zdravih namirnica bogatih tim aktivatorima, a to su jabuke, citrusno voće, peršin, kapare, borovnice, zeleni čaj, soja, jagode, kurkuma, maslinovo ulje, crveni luk, rukola, kelj i druge. Ljubitelje kofeina razveselit će podatak da je i kava bogata aktivatorima sirtuina. U prilog zdravstvenim dobrobitima ove dijete govori i činjenica da su Japan i Italija dvije zemlje čiji narodi inače konzumiraju velike količine spomenutih namirnica, a to su ujedno i zemlje za koje se smatra da imaju najzdraviju populaciju.

Lažna obećanja ili?

Dijetu su kreirali poznati britanski nutricionisti Aidan Goggins i Glen Matten s ciljem da osmisle režim prehrane koja neće imati za cilj samo naglo i nezdravo mršavljenje već će biti usmjerena na promjenu prehrambenih navika koje bi, osim do mršavljenja, trebale dovesti i do jačanja imunološkog sustava, obnavljanja zaliha vitamina te prevencije cijelog niza bolesti. Njihova knjiga The Sirtfood Diet u kojoj predlažu ovu dijetu kao idealan način za mršavljenje i poboljšanje zdravlja, za podlogu ima njihovu pilot studiju provedenu na 39 ispitanika.

Tijekom jedne sedmice ispitanici su se držali ove dijete i svakodnevno vježbali nakon čega su u prosjeku smršavjeli oko 3,2 kilograma te sačuvali ili povećali mišićnu masu. Iako ovi rezultati zvuče obećavajuće, treba naglasiti da nisu objavljeni nigdje drugdje nego u njihovoj vlastitoj knjizi te da nisu naročito uvjerljivi jer bi ograničenje na 1000 kalorija i tjelovježba u svakom slučaju doveli do mršavljenja, neovisno o vrsti dijete. Ne može se znati niti koliko su dugoročni rezultati s obzirom na to da nisu nastavili pratiti ispitanike nakon tog prve sedmice kako bi provjerili jesu li im se kilogrami vratili.

Što o učinku sirtuina kaže znanost

Namirnice koje se promoviraju u ovoj dijeti otprije su poznate po znanstveno dokazanim dobrobitima za zdravlje: tamna čokolada djeluje protuupalno i smanjuje rizik od srčanih bolesti, zeleni čaj smanjuje rizik za moždani udar i dijabetes te snižava krvni tlak, kurkuma ima protuupalno djelovanje i slično. S druge strane, istraživanja o dobrobitima povišene razine sirtuina u organizmu zasad su preliminarna, ali rezultati su obećavajući. Primjerice, znanstvenici su otkrili da povećane razine sirtuina produžuju život kod gljivica, crva i miševa, a jedno istraživanje na miševima pokazalo je i da je povećana razina sirtuina bila povezana s gubitkom masnog tkiva.

Neka su istraživanja pokazala da sirtuini mogu imati važnu ulogu u smanjenju upalnih procesa, sprečavanju razvoja tumora i usporavanju razvoja srčanih bolesti i Alzheimerove bolesti. Iako su istraživanja provedena na mišjim i ljudskim stanicama dala pozitivne rezultate, dosad još nije provedena niti jedna studija kojom bi se ispitalo djelovanje povećane razine sirtuina kod ljudi.

Trosedmični plan

Dijeta se sastoji od dvije faze, a ukupno traje tri sedmice. Nakon toga možete nastaviti s održavanjem rezultata tako da u vašu prehranu uključite što više namirnica bogatih aktivatorima sirtuina.

- Prva faza

Prva faza traje sedam dana i uključuje značajnu redukciju kalorija te konzumiranje velikih količina zelenog soka. Cilj je naglo potaknuti mršavljenje, a pokazalo se da tijekom tih prvih sedam dana dolazi do gubitka nešto više od tri kilograma. Prva tri dana ove faze dopušten je unos samo 1000 kalorija, piju se tri sirtfood zelena soka dnevno i jedan sirtfood obrok. Možete birati između brojnih recepata u kojima su glavni sastojci takozvane sirtfood namirnice. Od četvrtog do sedmog dana prve faze unos kalorija se povećava na 1.500, što uključuje konzumiranje 2 zelena soka i dva obroka bogata sirtfood namirnicama.

 - Druga faza

Traje dvije sedmice, predstavlja fazu održavanja, ali biste svejedno tijekom tog vremena trebali nastaviti gubiti kilograme. U ovoj fazi nema ograničenja kalorija, već morate jesti 3 obroka bogata sirtfood namirnicama i jedan sirtfood zeleni sok dnevno.

 - Po završetku dijete

Ove dvije faze možete ponavljati koliko god puta želite ako imate još suvišnih kilograma. U suprotnom, ideja je da nastavite tako da svoju uobičajenu prehranu učinite što više „sirtuinskom” tako što ćete u sve svoje obroke dodavati što više raznih sirtfood namirnica. Također, preporuka je da svakodnevno nastavite piti po jednu čašu sirtfood zelenog soka. Tako napravit ćete stvarnu promjenu u načinu prehrane i postići daleko veći učinak nego samo jednokratnim provođenjem dijete.

 Više o ovoj dijeti i receptima možete pogledati OVDJE.

20 najmoćnijih sirtfood namirnica

  • Kelj
  • Crveno vino
  • Jagode
  • Luk
  • Soja
  • Peršin
  • Ekstra djevičansko maslinovo ulje
  • Tamna čokolada (85 posto kakaoa)
  • Matcha zeleni čaj
  • Heljda
  • Kurkuma
  • Orasi
  • Rukola
  • Čili papričica Bird Eye
  • Anđelika ili ljupčac (ljekovita biljka)
  • Medjool datulje
  • Crvena cikorija
  • Borovnice
  • Kapare
  • Kava

NEMA KOMENTARA