Proglas srama Mladih Muslimana

Zija Dizdarević
Proglas srama Mladih Muslimana
Foto: AA / Ilustracija

Organizatori Parade ponosa u Sarajevu, zakuhali su, što jest' jest'. Još vriju pa i vrište mišljenja po društvenim mrežama i komentari na portalima.

Juče (5. 9. 2019.) se oglasilo i Udruženje Mladi Muslimani, koje rijetko u javnost iznosi svoja mišljenja. A kad to uradi, udare žestoko na najtvrđoj ideološkoj liniji političkog islama. Protivljenje LGBT-ovcima  MM - ovci iskazali  su u sedam tačaka. U svakoj je po neki izazovan stav.

MM  počinji su pozivom organizatorima Parade i podržavaocima da "prestanu plasirati teze o ugroženosti tzv. LGBT osoba u bh. društvu", jer, kako tvrde, toga nema, osim pojedinačnih slučajeva koji se predimenzioniraju. A sve to s ciljem "da se naše društvo predstavi kao netolerantno i nedemokratsko. Jedino 'pravo' koje im je koliko-toliko uskraćeno, jeste da nameću svoja uvjerenja i stavove drugima, a nadamo se da će tako i ostati, s obzirom da bi time ugrozili prava ostalih".

Prema tome, naše društvo je po Mladim Muslimanima uzor demokratije i tolerancije. Jah! Pa da vidimo kako tome doprinosi to Udruženje, uz ostalo, i porukom političarima:"Svjesni smo da postoje određeni zahtjevi koji uslovljavaju naš progres na putu euroatlanskih integracija i koji se trebaju ispuniti, ali njihovo ispunjenje mora biti isključivo ispunjenje volje i interesa građana i birača. Na pomenutom putu nas čekaju i dobre i loše stvari, stoga, budite mudri i sposobni da se izborite samo za dobro ili za više dobra, nego zla."

Neuvijeno, MM  LGBT osobe smatraju zlom. Skup od 500-ak ljudi MM  predstavlja kao ozbiljnu društvenu opasnost. E, gospodo Mladi Muslimani, ne radi se o "određenim zahtjevima (...) na putu eurotlantskih integracija", već o poštivanju Ustava BiH koji se poziva na međunarodne konvencije o ljudskim pravima i izričito je protiv bilo kakve diskriminacije. Ti međunarodni dokumenti su i sastavni dio Ustava BiH i imaju veću pravnu snagu od domaćeg zakonodavstva. Dakle, nema tu biranja ovo hoćemo ovo nećemo. Pravo na okupljanje je neosporna demokratska tekovina kao i sloboda govora, kao što je i pravo manjiskih socijalno osjetljivih skupina da ukažu na svoje probleme.

MM  pišu da "naši uvaženi profesori i akademici, naročito iz oblasti medicine, sociologije, psihologije i oblasti sličnih nauka (...) ne trebaju dozvoliti ni olahko plasiranje teza da su moderna nauka, relevantne studije i novija istraživanja dokazali da homoseksualnost nije neprirodna." I ova poruka puna je demokratije i tolerancije na mladomuslimanski način.

Nakon što su se osjetili pozvanim da posreduju u naučnim medicinskim pitanjima, MM  kritikuju Islamsku zajednicu u BiH i Vijeće muftija IZ. Naime, Vijeće muftija 2015. godine donijelo zaključak na temu LGBT-a u kojem se naglašava kako se "homoseksualizam nedvojbeno u izvorima islama (Kur’anu i Sunnetu) kvalificira velikim grijehom i razvratom (el-fahiše) i kao takav zabranjenim (haram)". Ali, muftije poručuju: "Također, skrećemo pažnju vjernicima da nijednom pojedincu, ma ko bio, nije dozvoljeno nasilje prema bilo kojem čovjeku zbog njegovog ličnog uvjerenja i orijentacije."

Dogma je dogma i Vijeće muftija je dužno da je afirmiše, ali slijedi stav koji je apsolutno na strani demokratije, tolerancije, ljudskih prava i protiv diskriminacije prema bilo kome. Mladi Muslimani nisu takvog mišljenja, traže odlučniji i rigorozniji stav, te ukazuju: "Prema poznatom hadisu, Božiji Poslanik Muhammed a.s. je rekao da su muslimani dužni zlo spriječiti rukom, pa ako to ne mogu, onda jezikom, a ako i to ne mogu, da ga prezru u svom srcu, što je najslabiji stepen vjere". Pa dodaju: "Smatramo da se u ovom slučaju ne treba zaustaviti na najslabijem stepenu vjere i da je potrebno više i ustrajnije djelovati i govoriti o ovoj pojavi, koja nam se nameće kao nešto dobro. Iako ovaj grijeh nije široko rasprostranjen u našem narodu, za razliku od mnogih drugih (...) bojazan da bi isti u narednim godinama mogao biti općeprihvaćen i blagonaklono odobravan, zahtijeva od svih nas preventivno djelovanje".

Da li ta prevencija podrazumijeva dužnost muslimana da zlo spriječe "rukom"? Tomu slijedi pitanje na kakav način "rukom"?

U sferu diskrimininatorske logike, da ne upotrijebim težu riječ, spada tvrdnja da "ovaj grijeh nije široko rasprostranjen u našem narodu, za razliku od mnogih drugih". MM se ne osjećaju obaveznim da navedu argumente za ovakvo ocjenjivanje "našeg" i "drugih naroda". Uzgred, u Sarajevskom nekrologiju Alija Nametak piše o više viđenih muslimana kojima su draži bili muškarci od žena.

Mladi Muslimani su žestoko udarili po predstavnicima i institucijama međunarodne zajednice i ambasadama, najprije zbog odnosa prema državi Bosni i Hercegovini i tu ima prihvatljivih teza. Ali, MM njihovu podršku Paradi ponosa smatraju "neprijateljskom" i "destruktivnom". Naravno, to neće spriječiti ambasadora SAD Erica Nelsona da bude među učesnicima Parade.

U šestoj tački došli su na red novinari i mediji. MM ih podučavaju da izbjegavaju korištenje termina "Parada ponosa" već "Parada srama" ili bar da naziv skupa stave pod navodnicima. A šta li je ovo mladomuslimansko pisanije već "Proglas srama", o čemu svjedoči i posljednja tačka.

MM su uvjereni da se "iza ove parade kriju drugi ciljevi (...) da se LGBT osobe prikaže kao sasvim normalne, obične i miroljubive individue, koje trebaju biti uključene ili čak imati uticaj na sve društvene tokove, procese i reforme". Pozivajući se na neke "relevantne statistike", bez navođenja ijednog izvora", MM  pišu o pedofilima spremnim na napastvuju djecu, da su LGBT osobe sklonije narkoticima i da češće oboljevaju od depresije i "psihijatrijskih poremećaja(?!)", te da je dvije trećine oboljelih od  AIDS-a i sifilisa iz tog kruga.

Za kraj: "Nadamo se da će svijest svih naših građana biti na nivou i da ćemo se uspjeti zaštiti i odbraniti od promotora ovog zla". Baš me zanima kako se MM misle zaštititi od SAD i njihovog ambasadora kojeg su, među ostalim, nazvali neprijateljem a time i državu koju predstavlja.

Nameće se pitanje od koga treba zazirati - od LGBT ljudi ili od ovog Udruženja koje "predstavlja kontinuitet djelovanja Organizacije Mladi Muslimani osnovane 1939. godine". Politička filozofija i ideološki ciljevi Mladih Muslimana obrađeni su u knjigama Alije Izetbegovića Islamska deklaracija i Islam između Istoka i Zapada. U najkraćem, Mladi Muslimani smatraju islam superiornim u odnosu na sva druga viđenja i obrascem po kojem treba urediti i društvo i državu.    

Mišljenja i stavovi objavljeni u rubrici "Kolumne" su isključivo lični stavovi autora tekstova i ne odražavaju stavove redakcije portala Radiosarajevo.ba.

 

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije