Kazne za trgovce zbog naplaćivanja kesa s logom kompanije do 5.500KM

S. H.
Kazne za trgovce zbog naplaćivanja kesa s logom kompanije do 5.500KM
Različite cijene na policama i pri naplaćivanju na kasi, nemogućnost reklamacija proizvoda koji su na sniženju, naplaćivanje kesa sareklamnim logom trgovine u kojoj kupujete, samo su neki od brojnih primjera prevare potrošača.

Kada su u pitanju različite cijena na policama i kasi, trgovac je obavezan da na vidnom mjestu istakne prodajnu cijenu proizvoda i usluga u službenoj valuti BiH.

"Prodajna cijena mora biti upisana u knjigu popisa i u nju moraju biti uključeni svi porezi i doprinosi i takse. Ona mora biti napisana jasno, vidljivo, čitko i jednoznačno na prodajnom mjestu.  Na proizvodu se ne smiju isticati druge cijene izuzev u slučaju rasprodaje", naveli su za Radiosarajevo.ba iz Institucije ombdusmana za zaštitu potrošača BiH. 

U slučaju razlike na polici i kasi trgovac je dužan pridržavati se prodajne cijene na  polici i potrošač može i treba insistirati na istoj. U slučaju nepostupanja po zahtjevu potrošača njegovom zahtjevu slučaj kršenja potrošač treba prijaviti nadležnoj upravi za inspekcijske poslove.

Također,Zakon o zaštiti potrošača u BiH, u članu  17.  jasno propisuje da "omot (vrećica, poseban papir i dr.) koji ima logotip i/ili naziv proizvođača i/ili trgovca smatra se propagandnim/reklamnim sredstvom, koje trgovac ne smije naplaćivati".

Međutim, i pored navedenog ima pojava da neki trgovci zaračunavaju i naplaćuju omot (vrećiću, poseban papir i dr.) koji imaju logotip trgovca ili proizvođača. Gotovo svi veliki lanci trgovina u BiH naplaćuju kese na kojima se nalazi logotip ili ime prodavača.

S tim u vezi, Institucija ombudsmana apelira na bh. potrošače da reagiraju svaki put kada im trgovac zaračuna i naplati omot (vrećicu, poseban papir) koji ima logotip trgovca ili proizvođača.  U nekim slučajevima reakcija potrošača prema trgovcu bit će dovoljna da se otkloni navedena nepravilnost. No, ukoliko trgovac i nakon reagiranja potrošača ne otkloni nepravilnost, potrošač treba navedeno prijaviti nadležnoj službi za inspekcijske poslove, budući da oni vrše upravni nadzor nad provođenjem ZZP-a.

Iz institucije ombdusmena su naveli kako potrošači imaju pravo na reklamaciju proizvoda neovisno od činjenice da li je proizvod na sniženju ili ne. Izuzetak postoji u slučaju da su potrošači prilikom kupovine bili obaviješteni o nedostatku zbog čega je i proizvod bio snižen. U tom slučaju sniženja proizvoda zbog nedostatka ili pak isteka roka trajanja trgovci su dužni takve proizvode fizički odvojiti i vidljivo označiti da je zbog određenog nedostatka taj proizvod snižen ili pak kad se radi o sniženju  proizvoda zbog isteka roka trajanja tada su trgovci također dužni navesti da je sniženje zbog tog razloga tj. isteka roka trajanja. 

Potrošači imaju pravo da prilikom kupovine zahtijevaju od potrošača da ih upozna sa svojstvima proizvoda na izabranom uzorku. U slučaju da to trgovac nije u mogućnosti tada je dužan povući taj proizvod iz prodaje. 

U slučaju da poslodavac odbije reagirati na vašu žalbu, ukoliko je kupac primijetio bilo kakvu neregularnost potrebno je odmah reagirati prema nadležnim inspekcijskim organima budući da oni vrše nadzor nad sprovođenjem propisa i imaju instrumente da zaustave nepropisno postupanje. Novčane kazne su propisane ovisno od težine prekršaja.

Vezano za dio koji se odnosi prodaju omota ( kesa, posebnog papira i dr. koji ima logotip ) članom  126 Zakona o zaštiti potrošača u BiH – propisana je novčana kazna od 2.500 do 5.500KM. 

Također, potrošači imaju pravo reklamirati proizvod u slučaju nedostatka na istom. Nedostatak postoji ako proizvod nema potrebna svojstva za redovnu upotrebu ili promet, zatim ako nema posebna svojstva za naročitu upotrebu za koju je potrošač i nabavlja, a što je trgovcu bilo poznato ili mu je moralo biti poznato, zatim ako stvar nema svojstva ili odlike koje su izričito ili prećutno ugovorene odnosno propisane ili ako je prodavac predao stvar koja nije saobrazna uzorku koji je potrošaču tražio i kupio. 

U slučaju da je kupio proizvod s nedostatkom,  potrošač ima pravo  da zahtjeva ili zamjenu proizvoda s nedostatkom sa drugim istovjetnim proizvodom, ili  da vrate plaćeni novac ili da im trgovac otkloni nedostatak o svom trošku i to u roku od osam dana ako je nedostatak vidljiv, a ako je nedostatak skriven, tada je potrošač dužan reklamirati nedostatak u roku od dva mjeseca od dana kada je skriveni nedostatak otkriven, a najkasnije u roku od dvije godine.  Ovi rokovi se ne odnose na proizvode s garancijom. 

"Vezano za usluge rokovi su isti s tim da ponovno apelujemo na potrošače da se pismeno obraćaju trgovcima, odnosno davaocima usluge i da pažljivo razmotre uslove deklaracije na proizvodu, kao i uslove garancije na proizvodu, jer je samo informiran potrošač do kraja i zaštićen potrošač", naveli su nam iz ove Institucije.

Iz Institucije ombdusmana su pozvali kupce da svoje zahtjeve prema trgovcima i/ili davaocima usluge formuliraju pismeno posebno što su trgovci tada dužni da potrošaču odgovore na isti način i to  u roku od osam dana od dana prijema njihovog zahtjeva. Tada potrošači imaju pisani trag o svom obraćanju, a ukoliko im trgovac ili pak davalac ne odgovori u tom roku tada imaju pravo da se obrate inspekciji i to njihovo pisano obraćanje im je dokaz u eventualnom daljem postupku. 

"Koristimo priliku da pozovemo sve potrošače da nas konktaktiraju u slučaju potrebe, jer to je njihov pravo i na taj način ćemo zajedno riješiti odnosno zaustaviti lošu poslovnu praksu trgovaca ili davaoca usluga", dodali su.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije