Slučaj zatvaranja NEFA-e: Šta kažu iz salona, a šta iz Ureda ombdusmana

S. H.
Slučaj zatvaranja NEFA-e: Šta kažu iz salona, a šta iz Ureda ombdusmana
Foto: Nefa.rs / Printscreen

Iznenadno zatvaranje poslovnica salona namještaja NEFA širom BiH tema je burnih rasprava na društvenim mrežama, te zabrinjavajućih naslovnica u medijima.

Doslovno preko noći zatvorene su poslovnice ovog salona u SCC-u, Mepas Mallu i drugim objektima. Radnici su ostali bez neisplaćenih plaća i doprinosa, tržni centri bez naplaćenih kirija i potraživanja, a brojni kupci bez unaprijed plaćenih komada namještaja. Svi smatraju da su prevareni.

Zatvaranje poslovnica salona namještaja NEFA je izazvalo burna negodovanja potrošača – kupaca, posebno onih koji su kod navedenog trgovca ranije uplatili određene avanse za kupovinu namještaja, rekli su za Radiosarajevo.ba iz Ureda ombdusmana za prava potrošača u BiH. 

"Institucija ombudsmana je tokom ovih dana imala nekoliko telefonskih prijava potrošača, kako iz Republike Srpske, tako i iz Federacije BIH, što ukazuje da se radi o alarmantnoj pojavi koja je posljedica nepoštene prakse trgovca", rekli su iz ovog Ureda.

Iz Ureda su podsjetili da Zakon o zaštiti potrošača u BiH na jasan način regulira obavezu trgovca da obavlja trgovinsku djelatnost na pošten način odnosno na način koji nije u suprotnosti sa dobrim poslovnim običajima. Također, navedeni Zakon propisuje prekršajnu novčanu kaznu u iznosu od 2.500 KM do 5.500 KM za trgovca koji prodaje proizvod na način koji je u suprotnosti sa dobrim poslovnim običajima.

"Cijeneći navedene zakonske propise i prijave potrošača, nameće se zaključak da je u pitanju nepoštena poslovna praksa trgovca koja nanosi štetu osnovnim pravima  i ekonomskim interesima potrošača", naveli su iz Ureda ističući kako je posebno zabrinjavajuće što je označeni trgovac kao avans tražio cjelokupni iznos kupoprodajne cijene naručenog proizvoda što je još jedan dokaz nepoštene poslovne prakse trgovca.

"Zbog navedenog apeliramo na potrošače da prilikom narudžbe nekog proizvoda budu oprezni kod insistiranja trgovca na uplati cjelokupnog ili djelomičnog avansa", naveli su iz Ureda ombdusmana za Radiosarajevo.ba navodeći kako će ova Institucija čim prije, a u suradnji sa nadležnim službama za inspekcijske poslove poduzeti određene mjere kako bi se prevazišla predmetna problematika te kupci na adekvatan način bili obeštećeni.

Povodom iznenadnog zatvaranja poslovnica i natpisa u medijima, iz Salona namještaja NEFA su uputili otvoreno pismo kupcima i zaposlenima ovog salona.

Iz NEFA-e su naveli kako nisu za sebe zadržali novac od kupaca niti su ih uplatili na privatni račun, te kako su sve do prošlog mjeseca redovno finansirali poslovanje kompanije.

"Naši zaposleni su i pored donijete najave o zatvaranju kompanije nastavili da im redovno isporučuju namještaj sve do 23. maja, prema planu trebalo je da sva potraživanja kupaca budu obezbijeđena namještajem i riješena. Nažalost poslije neistinitih objava u medijima izbila je konfuzija u magacinu, te više nismo u mogućnosti da vam isporučujemo namještaj zbog opasnosti po vas i naše zaposlene", navodi se u pismu kojeg potpisuje Andrej Hodasevič, investitor NEFA projekta.

Hodasevič je u pismu istakao kako niko od kupaca niti od zaposlenih neće biti prevaren, te kako će svi dobiti svoj novac.

"Kao vlasnik holding kompanije obećavam da će u njenom okviru biti uspostavljen budžet za povrat novca i da ću do 31. maja srpskoj kompaniji uplatiti sredstva koja će biti dovoljna za isplate svim kupcima i zaposlenima", naveo je Hodasevič dodajući kako će kupci i zaposlenici biti naknadno obaviješteni o osobi kojoj će se obratiti za povrat novca.

Printscreen - undefined

Otvoreno pismo kupcima i zaposlenicima

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije